90.000+ afspilninger og 260+ episoder om fremtidens virksomheder

Lyt til episoderne i Apple Podcast, på Spotify eller i din favorit app.

Hvorfor eksisterer At Turde FM?

Når du lytter til en episode på At Turde FM, er mit mål at få dig til at se din virksomhed på en ny måde ved at blive inspireret af de dygtige gæster.

Du kender din virksomhed, dine kunder og dit marked bedst, At Turde FM skal bidrage til at belyse de dele, du ikke selv har overvejet. Lykkedes det, så er en episode en succes for mig.

Brian

240+ episoder til rådighed:

10 bud til fremtidens virksomheder – med Hans-Kristian Bjerregaard

Hans-Kristian Bjerregaard var med til at starte Clerk.io og deler her hans 10 bud til at skabe fremtidens virksomheder.

Lead the Talent bringer fremtidens talenter i spil – med Ahmet Günes.

Det er rigtig dumt at kigge på kandidaters uddannelse, når du skal ansætte en medarbejder. Det forsøger Lead the Talent at gøre noget ved.

OB fik succes ved at fokusere på segmentering og behov. Med Jack Jørgensen

Vejen til at genfylde de fynske tribuner er gået gennem selvindsigt, selverkendelse og konsistent eksekvering. Hvordan lykkedes det for OB?

Derfor er netværk så afgørende. Med Lousie Ferslev og Kristian Scharling

At investere i dit netværk er genvejen til at udvikle dig selv, skabe fremtidige muligheder og få adgang til sparing, viden og erfaring.

Sårbarhed er genvejen til gode beslutninger. Med Jasmina Viso og Rasmus Dencker

I en verden, hvor du som beslutningstager skal fremstå troværdig og kompetent, er det vigtigt at have et sted at dele dine udfordringer.

Netværkstip: Drop visitkortet, husk sårbarheden. Med Nina Jensen og Nicolai Hansen

Temaer: #netværk Du kan næsten ikke investere for meget i dit netværk også selvom det er umuligt at forklare præcis hvilken værdi du får ud af det. Men hvad er et netværk egentligt? Nina Ulrik Jensen og Nicolai Sabro Hansen står bag netværket Decision Makers og de har et bud på, hvad netværk kan og…

Sådan bidrager kulturen til at I når jeres strategiske mål. Med Christian Tvede

Virksomhedens kultur er det fundament, hvorpå strategien eksekveres. Det handler om at skabe den rette adfærd på tværs af virksomheden.

10 bud til fremtidens virksomheder. Med Kristian Larsen og Mads Paaskesen

PL og Partners er en succesfuld virksomhed, men det er ikke destinationen som Kristian og Mads fokuserer på, det er rejsen derhen.

Sådan skaber du fundamentet for effektiv copywriting. Med Simon Krag Linde

Copywriting er virksomhedens evne til at være relevante over for potentielle kunder og effektivt lede dem gennem virksomhedens salgstragt.

De 4 skridt bag en succesfuld rekruttering. Med Alexander Kragh

3.800.000 potentielle kandidater går I glip af, når I kun vælger at køre rekrutteringen på jobportaler. Her er hvad i skal gøre i stedet💡

10 bud til fremtidens virksomheder. Med Lars Hedal

Fremtidens virksomheder er i konstant udvikling og bygges på moonshots, ambitioner og ydmyghed. Få 20+ års erfaringer kogt ned til 1,5 time.

Virksomheder skal skabe en attraktiv arbejdsplads. Julie Kristine Strange

Arbejdsmarkedet er i konstant udvikling og fremtidens virksomheder skaber en arbejdsplads som matcher medarbejdernes forventninger og krav.

10 bud til fremtidens virksomheder. Med Casper Dreymann

Medarbejderne, ledelsen og founderne er det fundament som fremtidens virksomheder bygges på. Det vigtigste er at skabe rammerne for succes.

Er product led growth fremtiden? Med Esben Friis-Jensen

Hvad betyder 'product led growth' og er det fremtiden for salget i virksomheden? Bliv klogere i selskab med Esben Friis-Jensen fra Userflow.

Hvad indeholder en ‘go to market’-strategi. Med Laura Erdem og Steffen Hedebrand

'Go to market'-strategien har et klart formål, at skabe mest mulig værdi for en afgrænset gruppe kunder: Virksomhedens ideelle kunde profil💪

10 bud til fremtidens virksomheder. Med Mads Wedderkopp

Som CEO er det vigtigt ikke at miste følingen med virksomheden. Du skal have en føling med kunderne, medarbejderne og rekrutteringerne.

Salgskonceptet i Marginal. Med Casper Dreymann og Thomas Hermand

Salgskonceptet handler om at finde frem til det, der virker for jeres virksomhed. Lyt til hvordan Marginal fandt frem til deres salgskoncept.

Hvordan implementeres salgskonceptet? Med Casper Dreymann

Implementeringen af et salgskoncept kræver en klar proces og mål, overskud til at tilrette konceptet og så stiller det krav til ledelsen.

Hvad er et salgskoncept? Med Casper Dreymann

Salgskonceptet har til formål at skabe de bedste forudsætninger for sælgerne når de opsøger kunder. Få et bedre indblik i salgskonceptet.

Hvorfor er salgskonceptet vigtigt? Med Casper Dreymann

Salgskonceptet er bindeledet mellem virksomhedens strategi/mål og salgsafdelingens eksekvering. Det er taktikken til at vinde markedet.

Hvorfor er branding så svært? Med Anne Marie Berså

Branding er afgørende for succes i fremtiden, men det er også en svær disciplin - især som iværksætter/startup. Bliv klogere på hvorfor.

Sådan vækster virksomheder gennem rekruttering. Med Mads Wedderkopp

Hvis virksomheden ikke har styr på rekrutteringen, så vil den på et tidspunkt ende med at stikke en kæp i vækst-hjulet. Hvordan undgår du det?

Sådan skaber i fremtiden med eksperimenter. Med Pia Ella Elmegård og Stine Kjærsgaard

Data bruges oftest til at se, hvad der virkede godt i går. Eksperimenter kan bidrage med signaler om, hvad der virker bedre i fremtiden.

Sådan sikrer du en fair og effektiv rekruttering. Med Simon Z. Kaczmarek

CV'et og ansøgningen skal ud af rekrutteringsprocessen og skal erstattes med bedre data. Spørgermålet er bare, hvordan den data findes?

Sådan kommer du i gang med branding. Med Julie Maja Nielsen

Branding kan hurtigt blive højtflyvende og dyrt, men det behøver det slet ikke være. Start din branding med at dele de gode historier i dag.

Stop med at være irrelevant i jeres kommunikation. Med Jonas Waaben

Det er ikke kun hvad du kommunikerer, men også måden du gør det på. Så hvis brand og budskab skal huske, så gør det interessant og autentisk.

Oplevelsen med dit produkt er den vigtigste branding. Med Frederikke Antonie Schmidt

Roccamore kan ikke adskille branding og produkt - begge dele skal støtte op om visionen om at stå stærkere. Frederikke fortæller hvorfor.

Sådan påvirker medarbejdernes vaner din virksomhed. Med Mike Radoor

Hvis du vil skabe en forandring, så er det afgørend at du arbejder med de bagvedliggende vaner. Det gælder privat og professionelt.

Derfor handler branding om følelser. Med Morten Saxnaes

Virksomheder kæmper ikke længere kun om kunderne i dag, de kæmper også om kunderne i fremtiden. Den kamp kæmpes med branding og følelser.

Dreamdata vækster gennem personlig branding. Med Laura Erdem

Medarbejderne personlige brand kan vise sig at være en unik mulighed for fremtidens virksomheder. Det vare det i Dreamdata.

Branding er afgørende fremtidens virksomheder. Med Jacob Holst Mouritzen

På den korte bane er et stærkt produkt vigtigt, men på den lange bane er det ikke nok. Fremtidens virksomheder skal skabe et stærkt brand.

Krigen om førstepladsen på Google. En samtale mellem Henning Madsen og Thomas Østerkjerhuus

SEO handler ikke længere om at sætte en studentermedhjælper til at skrive blogindlæg. SEO skal prioriteres som en online krig om kunderne.

Læring skal prioriteres som kommercielle investeringer. Med Jane Nielsen

Læring er virksomhedens vigtigste investering. Derfor skal beslutningerne drives af en stærk faglighed og et kommercielt mindset.

Viden er informationer sat i kontekst. Med Linda Greve

Vi skal stoppe med at måle på (mængden af) læring og i stedet fokusere på den forskel som læringen gør for den enkelte. Det kræver kontekst.

Træning og læring skal integreres i forretningen. Med Pernille Ravnskov

Træning og læring skal give mening for forretningen. Det dykker vi ned i, i denne episode sammen med Pernille Ravnskov og Peter Simonsen.

Skal investorer bygge et support-team? En samtale mellem Bo Møller og Thomas Østerkjerhuus

Kommer fremtidens investorer med mere end økonomi, kloge penge og netværk? Bo har et team af specialister som support til hans investeringer.

I Tivoli er læring en aktiv del af driften. Med Katja Lohmann

Tivoli lever af at skabe gode oplevelser for deres gæster. Det er afgørende at medarbejderne trænes i at yde den bedste service. Men hvordan?

Læringskulturen i The Marketing Guy. Med Nick Traulsen

Hvis du ikke udvikler dig, så afvikler du dig. Læringskulturen er derfor en helt afgørende del af at skabe fremtidens virksomheder.

God læring med vilje i Bigum&Co. Med Thomas Bigum

I Bigum&Co lever de af at lave fysiske kurser, hvor deltagerne lærer mest muligt. Det kræver de rette rammer - men hvad er de rette rammer så?

Læringsindhold som en del af salgstragten. Med Martin Abildgaard

I Universal Robots har de fundet ud af, hvor vigtigt det er, at sikrer at potentielle kunder forstår værdien af produktet de skal købe.

Hvordan understøttes læring? Med Mads Høj Jensen og Peter Simonsen

Du kan ikke have en nytænkende og innovativ virksomhed, uden også at have et skarpt fokus på læring, træning og udvikling af medarbejderne.

Ofirs Turnaround. Med Karsten Vikke og Alexander Kragh

Ofir havde allerede et stærkt produkt, så opgave blev strategisk at prioritere benhård og skabe en kultur med selvtillid til at turde fejle.

Digitalisering af service. En samtale mellem Thomas Østerkjerhuus og Tomas Maltha Krogh

Nøglen til succes med digitaliseringen er at kunne udnytte de digitale muligheder, uden på samme tid at gå på kompromis med servicen.

Autencitet i marketing. En samtale mellem Thomas Østerkjerhuus og Nick Traulsen

Det er ikke længere nok, at ramme potentielle kunder med dit budskab. Dit budskab og kommunikation skal også være autentisk for at vinde.

Bomae investerer i branding. Med Tomas Maltha Krogh

Sådan investerer Bomae i branding Den vigtigste kamp for fremtidens virksomheder, er kampen om pladsen i kundernes bevidsthed. Hvis kunderne ikke ved du eksisterer, så er det svært (og dyrt) at komme i betragtning med dit produkt eller din service. Det bliver ikke nemmere, hvis du ovenikøbet forsøger at skabe et nyt marked som de…

#223 – Salg anno 2021. En samtale med Thomas Østerkjerhuus og Peter Haahr

Salg er en dynamisk størrelse og virksomheder bliver nød til hele tiden at tilpasse og udvikle deres salg og salgsprocess.

#222 – Skab rum til fokus og fordybelse. Med Nick Traulsen

I fremtiden handler det ikke om antallet af beslutninger, men kvaliteten af beslutningerne. Det kræver tid til både fokus og fordybelse.

#221 – Det uforløste (HR) ansvar i virksomheden. Med Nicklas Pyrdol

Har virksomheden medarbejdere, så medfølger det også et ansvar - også selvom virksomheden endnu ikke har indset at ansvaret er der.

#220 – Hvordan skal HR digitaliseres? Med Rasmus Festersen

Succesfuld digitalisering handler ikke om at sætte strøm til virksomhedens processer. Det handler om at sætte strøm til de rigtige processer.

#219 – Hvornår skal virksomheder investere i HR? Med Mads Paaskesen

Med begrænsede ressourcer følger der et ansvar for at prioritere - også i HR. Men, hvornår er det så det rigtige tidspunkt at investere i HR?

#218 – Hvem har ansvaret for HR i virksomheden? Med Bjarne Lauritsen

Forsvinder HR-ansvaret, hvis der ikke er en HR-funktion eller medarbejder? Nej for det er er i sidste ende lederne, som har ansvaret for HR.

#217 – Sådan kan data og feedbackkultur understøtte HR. Med Roar Bovim

I stedet for at måle, hvordan medarbejderne har det, så kan HR spørge dem og dermed skabe indsigt, der er afgørende for fremtidens virksomhed.

#216 – Sådan bidrager HR med kvalitet til forretningen. Med Heidi Wassini

Hvordan sikrer virksomheder, at HR performer? Heidi Wassini kommer med hendes bud på at skabe de bedste forudsætninger for HR.

#215 – Samarbejdet med HR skal bygges på faglighed og tillid. Med Mads Kamp

Det handler ikke om, hvilken værdi HR bidrager med, men i stedet, hvordan samarbejdet mellem HR og virksomhed bliver bedst muligt?

#214 – The Marketing Guy investerer i deres onboarding. Med Nick Traulsen

Hvis virksomheden ønsker at skabe fremtiden, skal I også turde tage nogle chancer og eksperimentere - også i HR.

#213 – Forretningen og HR skal arbejde tættere sammen. Med Annette Otto

HR og forretningen har en fælles interesse og et fælles ansvar for at skabe mest mulig værdi sammen. Derfor skal de også arbejde tæt sammen.

#212 – Nøie investerer proaktivt i HR. Med Frederik Lysgaard Vind

Du skal ikke vente til problemerne opstår, med at investerer i HR - det skal gøres proaktivt. Især hvis virksomheden har ambitiøse vækstmål.

#212 – Det uforløste potentiale i HR. Med Nicklas Pyrdol

HR funktionen er ikke bare et nødvendigt onde, eller en omkostning, det er en vigtig brik i væksten og udviklingen af virksomheden.

#210 – Var Statum en succes? Med Michael Dupont og Alexander Kragh

I december 2020, 4 år efter at Statum blev stiftet, indgav de konkursbegæringen. Alexander og Michael deler den sidste tid i virksomheden.

#209 – Hvad kan du lære af abonnementsforretningerne? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Abonnementsforretningerne stormer frem fordi de fokusere på en ekstrem høj kundeværdi og en tæt og langvarig relation med kunden.

#208 – Goodiebox skaber happy moments på abonnement. Med Rasmus Schmiegelow

Hvordan ser det ud, når hele forretningsmodellen har et klart mål: Skabe mest mulig værdi for kunderne? Goodiebox er en god case på netop det.

#207 – Hvordan har STAÏ skabt sundhed på abonnement? Med Jytte Bille

Du skal både have tid og råd til at begå de nødvendige fejl, hvis du vil starte en abonnementsforretning omkring et produkt/brand.

#206 – Hvordan skaber abonnementsforretninger mere værdi for mindre? Med Kim Schrøder

Abonnementsforretninger har en række fordele ved at minimere spild, sprede omkostningerne og understøtte langvarige kunderelationer.

#205 – Hvordan skaber udlejningsbranchen mere værdi for kunderne? med René Mortensen

Lejerne er ikke (kun) interesseret i fire vægge og et tag. De er interesseret i at føle sig 'hjemme'. Det 'hjem' arbejder NREP på at skabe.

#204 – Hvordan vil LOOP Fitness skabe mere værdi for medlemmerne? Med Tobias Bai

Loop Fitness er midt i processen for at implementere en stærkt dataplatform, der kan understøtte kundernes behov og adfærd.

#203 – Sådan sælger Swapfiets cykler på abonnement. Med Jonas Nygaard

Swapfiets har stor succes med at tilbyde cykler på abonnement. Bag succesen gemmer sig et fokus på hele kundeoplevelsen, ikke kun produktet.

#202 – Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau

Abonnementsforretninger har udviklet sig gennem de sidste 20 år og i dag handler det ikke kun om betalingsmodellen, men hele værdiskabelsen.

#201 – Hvorfor er abonnementsforretninger fremtiden? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Markedet og kunderne er ikke i tvivl, de er vilde med abonnementsforretninger. Men hvad er det, som abonnementsmodellen kan?

#200 – Hvad kan virksomheder bruge podcastmediet til? Med Esben Østerby og Jakob Linneberg

Podcasts er ekstremt populære, men hvilken forretningsværdi giver de? Og hvilke overvejelser skal virksomheder gøre sig om brugen af mediet?

#199 – Hvad er der sket på et år i Morningscore? med Karsten Madsen

Gennem 10 episoder har vi fulgt startuppet Morningscore og sammen med CEO Karsten Madsen kigger vi tilbage på erfaringer fra 2020.

#198 – Morningtrains kommercielle succes. Med Thomas Østerkjerhuus

Hvordan sikrer Morningtrain, at virksomheden står stærkest i fremtiden? Det ansvar er blevet placeret hos CCO Thomas Østerkjerhuus.

#197 – Hvordan fungerer Morningtrains maskinrum? Med Thomas Østerkjerhuus

"Indsigt giver udsyn, men kun handling skaber forvandling". Morningtrain tør handle ambitiøst og det gør de fordi de kan måle effekten.

#196 – Hvordan former Morningtrain deres kultur? Med Thomas Østerkjerhuus

En stærk kultur er med til at virksomheden vinder i fremtiden. Kulturen sætter både retning for de bevidste og ubevidste beslutninger.

#195 – Hvordan fungerer Morningtrains salgstragt? Med Thomas Østerkjerhuus

Hvis du gerne vil udvikle dit salg, kan være en god idé at kigge på resten af din forretning og især den værdi du i dag skaber for kunderne.

#194 – Hvordan skaber Morningtrain værdi for kunderne? med Thomas Østerkjerhuus

Virksomheder enten udvikles eller afvikles. Du kan ikke bare blive ved med at gøre det samme og forvente af vinde i fremtiden.

#193 – Hvordan får du succes på LinkedIn? Med Thorleif Gotved

Der findes ikke en gylden løsning til succes på LinkedIn. Du skal derimod benytte LinkedIn på den måde, som giver mest mening for dig.

#192 – Hvorfor skal virksomheder bruge cases? Med Nicklas Pyrdol

Mennesker lærer bedst når vi har et problem, som er relevant for os og som vi skal løse. Cases giver en mulighed for at træne problemløsning.

#191 – Hvordan implementerer du succesfuldt OKR? Med Jakob Møller Beck

OKR (Objective Key Results) er et styringsværktøj, der sikrer at hele virksomheden løber samme vej, men hvordan implementeres det med succes?

#190 – Hvordan kan pitchtræning fremtidssikre virksomheden? Med Lauge Vagner Rasmussen

Hvis virksomheden gør deres medarbejdere jedre til at piche, forbedre I også innovation gennem bedre struktur og beslutningsgrundlag.

#189 – Derfor skal virksomheder have styr på kernefortællingen? Med Kristian Scharling

Dit brand, og derfor din kommunikation, er en kombination af det du siger og gør. Kernefortællingen skaber en rød tråd for virksomheden.

#188 – Hvordan udvikler du din kommunikative kompetencer? Med Taregh Jasemian

TED Talk formatet handler om at lave almindelige mennesker, til fantastiske fomidlere og det handler om personlig udvikling.

#187 – Hvorfor er budgettet så vigtig for virksomheden? Med Karsten Madsen

Strategien er retningen, men budgettet er roret, som skal bevise at kaptajenen (Læs: CEOen) kan finde ud af at styre skibet.

#186 – Hvorfor skal du bruge humor i din kommunikation? Med Henrik Skovdal

Hvis du gerne vil have modtageren til at huske dit budskab, eller det du fortæller, skal du huske at aktivere deres følelser (gennem humor).

#185 – Virksomheder skal mestre effektive præsentationer. Med Kristian Koch

Det handler om at have en klart mål, skabe troværdighed og guide modtageren gennem dit oplæg, så personen med de rigtige tanker.

#184 – Fremtidens virksomheder forstår at udnytte scenen. Med Thomas Frederiksen

Scenen er hver gang du har andres opmærksomhed rettet mod dig. Des bedre du kommunikerer, des større succes får du og din virksomhed.

#183 – Hvordan ser fremtidens rekruttering ud? Med Nicklas Pyrdol og Kenneth Bo Jensen

CV og ansøgning er en indgroet del af rekrutteringen, men det er absolut ikke den bedste måde at rekruttere den rette medarbejder på!

#182 – Virksomheder skal investere i et psykisk stærkt arbejdsmiljø. Med Anite Bruun Laursen

Konflikter og et psykisk ustabilt arbejdsmiljø er ikke kun hårdt for medarbejderne, det er decideret dårlig for virksomheden.

#181 – Hvad er forretningsværdien af inspiration? Med Tobias Binau

Inspiration er afgørende for at udvikling din virksomhed, medarbejderne og kunderne. Men hvordan prioriterer du hvilken inspiration?

#180 – Morningscore ændrer deres vækststrategi. Med Karsten Madsen

Ekstern kapital er en ressoucer som alt andet. Den er styret af af udbud og efterspørgsel og kan blive for "dyr" for virksomheden.

#179 – Gør værdierne til virksomhedens Nordstjerne. Med Nicolai Vittrup

Hvordan skaber du en fælles retning for alle beslutningerne i virksomheden? I Webamp har de deres værdier som Nordstjernen for medarbejderne.

#178 – Værdien af en løbetur afhænger af kunden. Med Lena Andersson

Spørgsmålet er ikke, hvor meget du kan tage for din service, men i stedet: Hvilke kunder vil betale mest for din service?

#177 – Virksomheder skal kende spillerreglerne for fremtiden. Med Anne Skare

Virksomheder skal ikke kun kunne reagere på historisk data, de skal også skabe fremtiden ved at turde eksperimentere.

#176 – Digitalisering handler om at være modig. Med Astrid Haug

Hvilke udfordringer er der i forhold til digitalisering og hvilke muligheder er mest oplagte i 2020? Astrid Haug deler hedens viden med dig.

#175 – Hvad kan virksomheder lære af Lakserytteren. Med Rasmus Kolbe

Internettet giver virksomheder uanede muligheder, hvis virksomhederne tør være mere kreative på de forskellige digitale platforme.

#174 – Hvorfor er økonomifunktionen vigtig for virksomheder? Med Frederik Sandgrav

Økonomifunktionen bør give et klart billede af, hvordan din virksomhed performer og hvilke udfordringer og muligheder I har.

#173 – Hvorfor er samfundskontrakten afgørende for din virksomhed? Med Tue Mantoni

Samfundskontrakten er et gensidigt forhold mellem et stærkt samfund og stærke virksomheder. Det har Tue Mantoni skrevet en bog om.

#172 – ProOwnedCycling Tjente penge, da de fik styr på processerne. Med Oscar Bjørn-Rosager

Der er en stor forskel på at få en idé og skabe en kommerciel succes. Oscar fra ProOwnedCycling deler deres erfaring med at skabe en succes.

#171 – Hvorfor er branding så afgørende for Morningscore? Med Karsten Madsen

Det handler om diskussionen om at tænke kortsigtet og langsigtet. Koldkanvas giver salg i dag, branding gør det nemmere at sælge i fremtiden.

#170 – Professionelt salg er en holdsport. Med Søren Boss Jacobsen

Hvordan foregår salg i en professionel salgs organisationsom Salesforce? Hvordan adskiller det sig fra salg i danske virksomheder?

#169 – Skab et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking. Med Casper Dreymann

Salg kræver den rette investering og god ledelse for at lykkedes - især mødebooking. Et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking er optimalt.

#168 – Det kræver den rette profil for at udvikle salget. Med Jens Trillingsgaard

En salgs profil, er ikke bare en salgsprofil. Hvis virksomheden ønsker at udvikle salg, så kig mod en salgsprofil med iværksættererfaring.

#167 – Sådan kan real time data fordoble effektiviteten i salg. Med Kristoffer Kjærulff Jensen

Det handler ikke kun om at vide præcist hvem din ideelle kunde er - du skal også have styr på, hvornår du skal ringe til dem. Svaret: Real time data i salg.

#166 – Hvordan skaber virksomheder et kommercielt mindset? Med Thomas Wind Bøglund

Hvordan sikrer du at alle medarbejrdere går efter samme mål "At stille virksomheden stærkst muligt i dag og i fremtiden?". Du skabet et kommercielt mindset.

#165 – Hvordan er PLEO kommet i gang med partnerskabssalg? Med Ida Støier

Partnerskabssalg kan være være ektremt værdifuldt for virksomheden, hvis det bliver gjort på den rigtige måde. Her kan du lære om PLEOs erfaringer.

#164 – Salg handler om god kommunikation. Med Thomas Jarolic

Salg handler om kommunikation og derfor er alle medarbejder i virksomheden automatisk en del af salgsafdelingen og bør trænes i at kommunikere rigtigt.

#163 – Hvordan får du succes med salg, hvis du ikke er sælger? Med Reduan Arrahaoui

Hvis du vil skabe en virksomhed, så bliver du nød til at sælge - også selvom du ikke har lyst. Det kræver, at du arbejder med din komfortzone.

#162 – Enterprise salg forudsætter skarpe processer i salg. Med Casper Kræfting

Enterprise salg er både komplekst, værdiskabende og indbringende, spørgsmålet er så bare: Hvordan får virksomheder succes med enterprise salg?

#161 – Sådan starter du stærke relationer med skriftlig outreach. Med Camilla Pielech Christensen

Virksomheder skal være verdensmester i at bygge relationer fordi mennesker køber af menensker de kender. Hvordan bliver du så det?

#160 – Hvordan bliver du proaktiv i samtalen med dine kunder? Med Lasse Birk

Virksomheder handler proaktiv i salgsprocessen hvis de italesætter de tanker som kuneden sidder med - og ikke kun svarer på kundens sprøgsmål.

#159 – Derfor Skal Virksomheder først og fremmest tjene penge. Med Bo Møller

Det kan være svært at leve sundt, passe på miljøet og hjælpe andre, hvis du ikke ved om du får løn om en måned. Samme logik gælder for virksomheder

#158 – Derfor er fremtidens virksomheder optimistiske. Med Henrik Mathiasen

Optimistiske virksomheder formår at handle i modgang, men det kræver optimistiske medarbejdere. Spørgsmålet er: Hvordan bliver medarbejderne optimistiske?

#157 – Heartbeats styrke under lockdownen blev deres handlekraft. Med Le Gammeltoft

Hvad sker der, når hele ens pipeline af kunder pludselig forsvinder? I Heartbeat fik de travlt med at finde nye kunder, der pludselig havde fået nyhe behov.

#156 – Hvilken forretningværdi har produktudviklingen i Morningscore? Med Karsten Madsen

Morningscore skal ballancere mellem at sikre omsætning gennem salg, men også styrke produktet gennem udvikling. Karsten deler hans overvejelser med dig.

#155 – LuggageHero lukkede endnu en crowdfunding under lockdownen. Med Jannik Lawaetz

På det værst tænkeligt tidspunkt, lykkedes det LuggageHero at lukke endnu en crowdfunding runde. Jannik Lawaetz fortæller hvordan de håndterede lockdownen.

#154 – Lockdownen fik de tre founders i Statum til at fyre sig selv. Med Alexander Kragh

De tre founders i Statum har fyret sig selv som følge af corona lockdownen. Virksomheden kan drifte og eksistere fint uden founderne.

#153 – Hos Daxiomatic går profit og formål hånd i hånd. Med Jesper Refning

Daxiomatic har ingen ledere, de har givet ansvaret til medarbjederne og så arbejder de formålsdrevet. Nåja, de tjener samtidig gode penge.

#152 – Når lockdownen skaber en nytænkende digitale oplevelse. Med Pil Hibiscus Knudsen

Hvordan skaber du unikke oplevelser på internettet? Escape the Web er et nytænkende oplevelses koncept, der blev født under lockdownen.

#151 – Dinero gør sig ekstra relevant under lockdownen. Med Patrick Teglstrup Rasmussen

Dinero har hurtigt kunne tilpasse deres service til kundernes behov under corona-lockdownen. Det er et glimrende eksempel på en fleksibel forretnignsmodel.

#151 – Hvorfor er en ny partner vigtig for Morningscore? Med Karsten Madsen

Hvis virksomheden for sat det rigtige team, så er de allerede tæt på mål. Det handler om at dække alle de afgørende roller fagligt og personligt.

#149 – Hvordan skaber virksomheder mening for medarbejderne? Med Poul Jeritslev

Når noget giver mening for et menneske, så oplever denne en følelse af succes. Hvis virksomheder kan vække denne følelse i medarbejderne står den stærkt.

#148 – Virksomheder skal både give overskud og mening. Med Martin Bjergegaard

Virksomheder skal give overskud for at eksistere i næste måned, men for at eksistere i fremtiden skal de også give mening for kunder, ansatte og samfundet.

Fordelene og ulemperne ved en nichevirksomhed. Med Rikki Tholstrup Jørgensen

Fremtidens virksomheder forstår at de ikke skal være noget for alle. At finde en niche kan meget vel være virksomheders vigtigste opgave.

#146 – Hvordan forbereder virksomheder sig til modgang? Med Christian Taftenberg Jensen

Virksomheder skal kunne handle også når vilkårene ændre sig markant. Handlekraften kommer ved at skabe resiliente virksomheder og medarbejdere.

#145 – Instafilm køber sig tid og investerer i nye koncepter under lockdownen. Med Abbi Moreno

Virksomheder kan ikke spare sig gennem en krise. Det er tilgengæld en hårdfin ballancegang, når der skal spares et sted for at investere i nye koncepter.

#144 – Roccamores stærke community skaber muligheder under lockdownen. Med Frederikke Antonie Schmidt

Relationer er afgørende i krisetider - relationer til kunder, leverandører og partnere. Roccamore er bygget på stærke relationer og et dedikeret community.

#143 – Les Deux tager ansvar for samarbejdspartnerne under Lockdownen. Med Andreas von der Heide

Corona lockdownen har ramt alle virksomheder og det giver muligheder. Les Deux og Andreas har bl.a. brugt krisen til at vise lederskab.

#142 – Corona-lockdownen sætter en brat stopper for væksten i Morningscore. Med Karsten Madsen

Tour de France vindes ikke på strækningerne der går lige ud, eller nedad. Ligeledes skabes fremtidens virksomheder ikke kun når økonomien går fremad.

#141 – Hvorfor er Snevagten en kommerciel succes? Med Christoffer Gade

Virksomheders evne til at overleve handler om at have en økonomi. Christoffer deler med dig, hvordan at Snevagten er gearet til både med- og modgang.

#140 – Hvordan fungerer Snevagtens maskinrum? Med Christoffer Gade

For at vinde over konkurrenterne, gælder det om at have en mere fintunet maskine. Christoffer Gade fortæller her om maskinen bag Snevagtens succes.

#139 – Hvordan fungerer Snevagtens salgstragt? Med Christoffer Gade

Christoffer Gade har udviklet salgs og marketing indsatsen i Snevagten gennem de sidste 10+ år. Han deler sine erfaringer med dig her.

#138 – Hvordan skaber Snevagten mest mulig kundeværdi? Med Christoffer Gade

Virksomheder sælger ikke kun sko, online regnskabsprogrammer eller fortov ryddet for sne. Men hvad er det så, Snevagten reelt set sælger til kunderne?

#137 – Hvordan erstatter Morningscore deres ledende programmør? Med Karsten Madsen

At miste Mornignscores ledende programmør midt i en ambitiøs vækstfase, er som at skulle skifte dæk på ens bil mens man accelerer på motorvejen.

#136 – Hvordan sikrer Dreamdata, at du kan stole på marketing? Med Steffen Hedebrandt

Hvordan sikrer Dreamdata, at du kan stole på marketing? Tak fordi du læste med🙏Brian

#$35 – Hvordan har Zetland skabt succes med et stærkt community? Med Jakob Moll

Zetland har skabt et medie, som læserne/lytterne føler sig en del af og det stærke community har sikret nogle imponerende resultater for mediet.

#134 – Hvordan skaffer Morningscore de rette kompetencer og rådgivning? Med Karsten Madsen

Virksomheder kan ikke træffe de bedste beslutninger uden at søge hjælp og rådgivning. Fremtidens virksomheder har behov for hjælp udefra for at vinde.

#133 – Frederik Sandgrav om at udfordre din branche. Med Frederik Sandgrav

Frederik Sandgrav om at udfordre din branche Tak fordi du læste med🙏Brian

#131 – Hvordan vækster Morningscore 10% hver måned i 2020? Med Karsten Madsen

En af de største udfordringer for fremtidens virksomheder er at balancere vækst, drift og udvikling. Følg startuppet Morningscore gennem hele 2020.

#130 – Skaber coaching værdi for virksomheden? Med Jeppe Søgaard Larsen

Skaber coaching værdi for virksomheden? Tak fordi du læste med🙏Brian

#129 – Hvad kan data lære dig om dine kunder? Med Majken Sander

Skal virksomheder give rabat og være en del af Black Friday? Spørgsmålet er faktisk om du overhovedet har et valg. Vi dykker ned i data og købsmønstre.

#128 – Værdien af en god historie. Med Michael Grønnemose

Mennesker husker ikke fakta, vi husker derimod den gode historie. Fremtidens virksomheder skal blive bedre til at fortælle de rigtige historier.

#127 – Derfor handler læring om prioritering og ikke mængde. Med Stine Schulz

I en hverdag fyldt med drift, har mennesker ikke meget tid til at lære nyt. Derfor er det vigtigt at prioritere, hvad vi lærer og hvordan.

#126 – Hvad får du ud af at tage en talenttest? Med Kenneth Bo Jensen

Det giver ikke værdi at tage en talenttest, hvis du ikke sammenholder den med dine problemstillinger. Det hele starter med tilbagemeldingen.

#125 – Hvorfor er talenter vigtigere end erfaringer? Med Kenneth Bo Jensen

Talentarbejde bliver en naturlig del af fremtidens virksomheder. Det handler om at bruge medarbejderne til det de har naturlig flair for.

#124 – Hvordan skaber fremtidens nyhedsmedie værdi? Med Nikolaj Sommer

Hvordan skaber fremtidens nyhedsmedie værdi? Tak fordi du læste med🙏Brian

#123 – Hvordan balancerer Statum mellem udvikling og drift? Med Alexander Kragh

Statum skiftede i 2018 titlen som startup ud med en mindre sexet title som traditionelt rekrutterings bureau. Her er hvad de har lært et år senere.

Skab dit brand ved at bygge gode historier. Med Carl Kronika

Internettet har givet virksomheder utallige muligheder for at styrke deres brand. Virksomheder havde før i tiden radioen, TVet og aviserne til at dele de gode historier, i dag er listen over mediet vokset - og ligeledes er mulighederne. Alle med en profil på et socialt medie, er blevet til en afsender - bl.a. alle virksomhedens…

#120 – Hvordan kan gode arbejdsvaner skabe effektive medarbejdere? Med Marie Litrup

Virksomheder der performer har effektive medarbejdere - medarbejdere der forstår at prioritere benhårdt og nå mere på mindre tid. Men hvordan gør de?

#119 – Sådan øger i sammenspillet i virksomheden. Med Merethe Klint

Musikere bruger tusindvis af timer på at øve deres samarbejde så de kan levere en mindeværdig og ektraordinær oplevelse. Det kan virksomheder lære noget af.

#113 – Hvordan skaber uddannelse et fælles sprog i jeres projekter? Med Merethe Klint

Kommunikation er altafgørende for et godt samarbejde. Gennem uddannelse får virksomheder et fælles sprog i projekter, bliver mere effektive og undgår fejl.

#111 – Hvorfor er det afgørende for virksomheder at være agile? Med Jacob Schriver

Virksomheder kan ikke længere planlægge sig til succes, de skal også kunne eksekvere uden at have al information til rådighed. Virksomheder skal være agile.

#118 – Sådan skaber projekter radikal innovation med den rette køreplan. Med Rasmus Larsen

Innovation er afgørende for fremtiden virksomheder. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder skaber succesfuld innovation? Find inspiration her.

#117 – Hvordan har Freeway skabt en agil projektkultur ved at indføre 12 principper? Med Anne Olesen

Freeway ApS har indført 12 principper, der er med til at sikrer mindre fejl og højere produktivitet hos deres medarbejdere. Læs mere her.

#116 – Hvorfor undervurderer virksomheder implementeringen af projekter? Med Thomas Leer-Jacobsen

Implementering er mindst lige så afgørende for om dit projekt bliver en succes, som selve udvikling. Vi dykker ned i hvorfor implementering er så svært.

#115 – Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet? Med John Olsson

Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet? Når du påtager dig rollen som projektleder, følger der et ansvar med, et ansvar om at sikre at projektet lykkedes, eller lukkes ned i tide. I episode #115 dykker vi ned i, hvad det ansvar indebærer - hvad du skal kunne som projektleder for at skabe værdi…

#114 – Hvorfor er det så afgørende at forstå projektets interessenter? Med Rene Nørbjerg

Projekter skal både løses virksomhedens udfordringer og udfordringerne hos virksomhedens interessenter

#112 – Hvordan bidrager projekter til virksomhedens strategi? Med Christina Foldager

Projekter kan give virksomheden strategisk superkræfter til at nå ambitiøse målsætninger, det kræver dog en sund projektkultur og en stærk ledelse.

#109 – Kunsten at vende underskud til overskud. Med Jens Broch

En turnaround betyder, at virksomheder gennem en strategisk indsats, vender et underskud til overskud. Spørgsmålet er, hvordan en sådan turnaround skabes?

#107 – Fremtidens virksomheder skal mindske pseudoarbejde. Med Dennis Nørmark

Langt de fleste virksomheder har opgaver og processer, der ingen værdi bidrager med. Disse opgaver og processer kaldes pseudoarbejde og skal stoppes.

#92 – Sådan får du styr på den digitale kunderejse? Med Peter Schjødt

Dine kunder har bevæget sig online, men er din virksomhed fulgt med? Den digitale kunderejse fortælle dig, hvordan du fanger kunder, hvor de befinder sig.

#88 – Hvad er performance marketing? Med Halfdan Timm

Det handler ikke kun om at skaffe kunder, men at skaffe dem så billigt som muligt - så kan din virksomhed købe endnu flere kunder for samme pose penge.

#84 – Du kan spare meget tid ved at købe en virksomhed i drift. Med Niels Olsson

Tid er penge. Derfor kan du ende med at spare ret mange penge, ved at købe en virksomhed i drift, istedet for at starte din egen fra bunden.

#83 – Hvad er en virksomhed værd og hvordan finder du ud af det? Med Jakob Fisker

Værdiansætning af en virksomhed er afhængig af både køber og sælger. Du kan både tjene penge som sælger og som køber ved at forstå værdien af virksomheden.

#82 – Martin Thorborg er drevet af at skabe virksomheder, ikke sælge dem. Med Martin Thorborg

Martin Thorborg deler hans holdning til at sælge virksomheder: "Det mest positive over at sælge en virksomhed, er muligheden for at starte en ny".

#81 – Sådan kan du tjene penge på din hobby – køb en virksomhed. Med Britt Pedersen

Du behøver ikke sige dit job op og gå all in, for at være iværksætter. Du kan eksempelvis købe dig til en hobbyvirksomhed og stadig beholde dit gode job.

#80 – Køb den virksomhed, der netop mangler det du kan. Med Karsten Jørgensen

Du kan gøre en ret god handle, hvis du køber en virksomhed der netop mangler lige præcis det du kan eller har adgang til.

#79 – Skab en virksomhed, der både tjener penge og kan sælges. Med Mads Peter Vejby

Skab en virksomhed, der både tjener penge og kan sælges Der er to rigtig gode grunde til at skabe en sund forretning, også selvom målet er et salg. For det første er det lettere at træffe gode beslutninger, når der er sorte tal på bunden. For det andet bliver virksomheden mere attraktiv overfor potentielle købere.…

#78 – Hvorfor er det en god idé at købe en virksomhed? Med Christian Kobbernagel

Du har måske ikke tænkt over det, men det kan være en rigtig god idé at købe en virksomhed i drift, i stedet for at starte sin egen fra bunden.

#74 – Hvad gør du, når både udvikling og drift er altafgørende. Med Peter Thomsen

Hvad gør du, når både udvikling og drift er altafgørende At skulle udvikle sin forretning og drifte den på samme tid, kan være noget af en udfordring. Peter Thomsen, driftsdirektør i Morning Train, opsummere det egentligt perfekt, når han siger at: "Vi plejede at sige, at Morningtrain kvæler Morningscore og Morningscore kvæler Morningtrain Det han…

#65 – Fokuserer du på produktet eller kundens værdi. Med Mads Wedderkopp

Kunden køber ikke produktet, men derimod den værdi produktet skaber. Den erkendelse ligger til grund for Quickorders succes - her er hvorfor.

#73 – Mersalg skal give kunden mere værdi. Med Leon Birdi

De fleste har en forkert opfattelse af mersalg. Det handler om at skabe den rette værdi for kunden - ikke blot at skabe mere omsætning.

#72 – Derfor er prisen ligegyldig. Med Leon Birdi

Hvis samtalen starte med prisen, er der gode chancer for, at kunden ender med den forkerte løsning. Det handler om at fokusere på behovet.

#71 – Sådan skaber du det gode salgsmøde. Med Leon Birdi

Hele slagsprocessen falder til jorden, hvis du ikke formår at holde et godt salgsmøde.Derfor skal salgsmødet trænes og udvikles.

#70 – Hvordan ser kold kanvas ud i fremtiden? Med Leon Birdi

Virksomheder undervurdere effekten af kold kanvas. Kold Kanvas kan være ekstremt værdifuldt, så længe det bruges intelligent.

#69 – I skal behandle leads som salg. Med Leon Birdi

Salgsprocessen er den vigtigste proces i virksomheden. Men, de fleste virksomheder kan blive bedre, i forhold til behandling af leads.

#68 – Alle i virksomheden har ansvaret for slaget. Med Leon Birdi

Det er ikke kun sælgernes ansvar at sælge. Alle kontakter mellem virksomhed og kunde, bidrager positivt eller negativt til salgsprocessen.

#67 – Sådan måler du på din salgstragt. Med Leon Birdi

Hvis virksomheden ikke måler på alle salgsindsatser, er det umuligt at træffe bedre beslutninger. Du bør derfor måle på alle salgsinitiativer.

#66 – Du skal se salget som virksomhedens puls. Med Leon Birdi

Uden salg ingen økonomi der kan fordeles rundt i virksomeheden til løn, indkøb, produktudvikling og marketing. Derfor er salget virksomhedens puls.

#64 – Fremtidens virksomheder skabes (også) ved at fokusere på ‘hvordan’. Med Damir Stojkovic

Fremtidens virksomheder skabes (også) ved at fokusere på 'hvordan' Hvis du skal være helt ærlig, hvor innovativt synes du så det lyder, hvis jeg fortæller at Damir Stojkovic driver Central CarWash en virksomhed, der håndvasker og rengør biler for deres kunder? Du vil nok sige det lyder u-innovativt.. Unnovativt (fik vi lige lavet et nyt…

#63 – Segmenter kunderne efter deres emotionelle behov. Med Sanne Dollerup

Et køb er i høj grad også en følelsesmæssig beslutning. Virksomeheder skal derfor fokusere på kundernes emotionelle behov.

#62 – Virksomhedsfaserne og personlighed. Med Jesper Gottschalck

Virksomheder bevæger sig gennem en livscyklus, bestående af forskellige stadier. Stadierne stiller forskellige krav til ledere og medarbejdere - krav til både kompetencer, erfaringer og personlighed.

#61 – Det bedste startup team. Med Jesper Gottschalck

Teamet bag en virksomhed er altafgørende for succes. Spørgsmålet er, hvordan dette team bør se ud - og hvordan sikrer du, at virksomheden har det helt rette team. Her spiller personligheden en afgørende rolle.

#60 Sådan udvikler du din personlighed. Med Jesper Gottschalck

Virksomheder skal ikke blot udvikle medarbejdernes kompetencer, men også deres personlighed. Kompetencerne er bare væsenligt nemmere at udvikle på.

#59 – En iværksætters personlighed. Med Jesper Gottschalck

Selvom det er svært at generalisere, så findes der nogle tendenser, når vi ser på iværksætteres personlighed. Kender du din egen personlighed, så ved du, hvor du måske skal lægge en ekstra indsats og undgå faldgrubber.

#58 – Personlighedens strategisk betydning. Med Jesper Gottschalck

Medarbejdernes personlighed har strategiskværdi for virksomheden. Derfor bør virksomheder også i større grad tage personligheden med i strategiske overvejelser. I hvert fald, hvis virksomheden ønsker at lykkedes med strategien.

#57 – Modgang påvirker os forskelligt. Med Jesper Gottschalck

Mennesker har vidt forskellige måder, som vi håndetere modgang og risiko på. Nogle kaster sig hovedløst ud i nye projekter, andre er mere eftertænksomme. Det er vigtigt at kende dine medarbejdere, men endnu vigtigere at kende dig selv.

#56 – Er du ambitiøs eller teamplayer? Med Jesper Gottschalck

Det kan være svært, eller tæt på umuligt, at finde en medarbejder, der både kæmper for egne mål og er en teamplayer. Virksomheder har behov for begge typer, men i vidt forskellige funktioner.

#55 – Hvordan får virksomheder mere ud af introverte & ekstroverte? Med Jesper Gottschalck

Din virksomhed består med alt sandsynsligvis af både introverte og ekstroverte medarbejdere. De to grupper skal behandles på vidt forskellge måder.

#54 – Personligheden kan give en indikation om fremtidig succes. Med Jesper Gottschalck

Pligtopfyldende, eller conscientiousness, er en god indikator for professionel succes og en af de fem faktorer der beskriver din personlighed i 'Big Five'.

#53 – Derfor er vi ikke alle sammen lige kreative. Med Jesper Gottschalck

Vi har som mennesker forskellige forudsætninger for at arbejde kreativt - nogle synes det er det fedeste, andre bliver drænet af det.

#52 – Hvordan Hjælper Big Five dig med at forstå din personlighed? Med Jesper Gottschalck

Big Five er den mest anerkendte og validerede persontest og derfor et rigtig godt udgangspunkt for at forstå din egen, eller medarbejdernes, personlighed.

#51 – Hvorfor er det vigtigt, at du kender din personlighed? Med Jesper Gottschalck

Mennesker er ikke ens. Vi adskiller os bl.a. gennem vores personlighed, som fortæller, hvilke præferencer vi har og hvornår vi performer bedst.

#46 – Hvorfor er social selling afgørende for virksomheder? Med Leif Carlsen

Vi som mennesker køber af dem vi stoler på og netop på det punkt er der digitale udfordringer og fordele som virksomheder skal huske.

#44 – Medarbejdernes adfærd er vigtigere end virksomhedens strategi. Med Morten Münster

Din adfærd er meget mere afgørende for din succes, end du selv regner med. I denne artikel kan du læse mere om, hvorfor det hænger sådan sammen.

#43 – Fokuser ikke på resultaterne, men på om du træffer de rigtige beslutninger. Med Jakob Bank

Fokuser ikke på resultaterne, men på om du træffer de rigtige beslutninger Du kan gøre alt det rigtige, træffe alle de rigtige beslutninger og stadig tabe. Sådan er det i poker og sådan er det som iværksætter. Du kan aldrig vide, hvad det næste kort er, eller hvor den næste gyldne mulighed opstår. Du kan…

#42 – Hvordan kan growth marketing forbedre din marketingmaskine? Med Steffen Hedebrandt

Du kommer ikke uden om marketing disciplinen som iværksætter. Steffen Hedebrandt klæder dig på med hans erfaringer og viden inden for growth marketing.

#41 – Som iværksætter bliver du nød til at få det fulde potentiale ud af dine begrænset ressourcer. Med Niels Martin Brochner

Som iværksætter bliver du nød til at få det fulde potentiale ud af dine begrænset ressourcer Som iværksætter skal du være passioneret, men kan man være det når man arbejder med noget så keeedelig som digitalisering af kontrakter og juridiske dokumenter? Niels Martin Brochner , fra techvirksomheden Contractbook, startede sin 'iværksætterkarriere' med at lave en…

#40 – Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten. Med Henrik Stender

Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten Spørgsmålet er ikke længere om Amazon kommer til Danmark. Det store spørgsmål bør måske i stedet være, hvad betyder det for dig som iværksætter? Det spørgsmål forsøger vi at svare på i dette afsnit af IværksætterAkademiet. Henrik Stender, der til dagligt rådgiver…

#39 – Succes handler om at bryde branchens reglerne. Med Andreas von der Heide

Succes handler om at bryde branchens reglerne Det at starte sin egen virksomhed handler ikke bare om at skabe et produkt og så er man kørende. Der er lang vej fra godt produkt og til en sund virksomhed. Produktet er kunne en lille del af 'formlen for succes'. Tøjbranchen er måske det bedste bevis på,…

#38 – Byg tillid til dine kommende kunder sammen med influenter. Med Henrik Akselbo

Byg tillid til dine kommende kunder sammen med influenter Der var engang, hvor medierne bestod af radio, aviser/magasiner og TV. De tre typer af medier blev brugt til at få både informationer og underholdning. Så kom internettet og ændrede markedet, så alle kunne udsende deres eget indhold (content). Pludselig kunne stjernene eje deres egne kanaler:…

#37 – Instagram er et godt match med iværksætters passion og personlige historie. Med Rolf Nordal

Instagram er et godt match med iværksætters passion og personlige historie Du spørger måske dig selv om Instagram overhovedet er noget for dig. 1,7 millioner danskere er på Instagram, så der er gode chancer for, at du også kan finde og connecte med dine kunder på platformen. I dette afsnit af IværksætterAkademiet får vi adgang…

#36 – Hjernen er dit vigtigste værktøj, sørg for at holde den skarp. Med Niels Vium

Hjernen er dit vigtigste værktøj, sørg for at holde den skarp Din dømmekraft, og derfor også dine valg og beslutninger, afhænger af din mentale tilstand. I et studie af en række dommere blev det bevist en negativ sammenhæng mellem antal beslutninger truffet og kvaliteten af beslutningerne. Det blev til begrebet 'decision fatigue'. INFO: Decision fatigue betyder at…

#34 – Brug din hjerne til at få idéerne, ikke til at opbevare dem. Med Lars Henriksen

Brug din hjerne til at få idéerne, ikke til at opbevare dem Som iværksætter er du kundeservice, du er ansvarlig for produktionen, du er sælgeren, du er regnskabsafdelingen og iøvrigt alt andet. For at sige det på en anden måde. Du har rigeligt at se til med at jonglere alle opgaverne uden at det hele…

#33 – Hvorfor er content marketing vigtig for virksomheder? Med Thomas Bigum

Content marketing er enten svært, eller helt umuligt, at komme uden om som virksomhed. Thomas Bigum giver dig her et solidt udgangspunkt.

#31 – Iværksætteri handler ikke kun om at vinde pokalen. Med Thomas Bigum

Iværksætteri handler ikke kun om at vinde pokalen Du skal ikke blive iværksætter for pengenes skyld. Det er en kliche, men det er også sandt. Når jeg spørger gæsterne i Jagten på Succes, hvad succes er for dem, bliver økonomien nævnt til sidst, eller helt udeladt. Thomas Bigum fra Bigum&Co præciserer hans svar med, at…

#30 – Derfor skal du podcaste som iværksætter. Med Karin Høgh

Derfor skal du podcaste som iværksætter Du kender nok allerede podcastmediet. Der er også gode chancer for, at du abonnerer på flere podcasts (måske endda At Turde FM). I dette afsnit af IværksætterAkademiet forsøger jeg, sammen med Karin Høgh fra Podconsult, at finde frem til: Hvorfor at du som iværksætter (måske) skal gå i gang…

#29 – Statum fokuserede på problemet og droppede idéen. Med Alexander Kragh

For iværksættere kan drømmen sagtens være, at få en investering - men det betyder ikke at lykken er gjort, selvom der står 500.000 kr. på bankkontoen.

#24 – Stop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag. Med Rasmus Madsen

Stop med at spilde din tid som iværksætter - start med at pretotype i dag Indse det, du har ikke uendeligt med tid som iværksætter, så brug den på at skabe noget kunderne  vil købe. I dette afsnit af IværksætterAkademiet deler Rasmus Madsen hans viden og erfaringer omkring pretotyping, så du kan stoppe med at spilde din…

#15 – Hvordan får en konfirmand succes med at sælge babylegetøj? Med Mads Herlev

Der er ingen opskrift på succes, det er Mads beviset på. For hans konfirmationspenge starte han en succesfuld webshop der sælger babylegetøj.