Læring skal prioriteres som kommercielle investeringer

Træning, læring og udvikling er ikke en omkostning – det er en kommerciel investering. Det er afgørende at virksomheder at se læring i et nyt perspektiv: Som en af de investeringer som skal bidrage med mest kommerciel værdi. Det stiller en række krav til, hvordan virksomheder prioriterer og arbejder med læring og det dykker vi ned i sammen med Jane Norre Nielsen, der er Vice President of Performance Enablement hos Stibo Systems:

Læring giver den største kommercielle værdi, når den arbejder tæt sammen med resten af forretningens fagligeheder

Lige som virksomheden ikke kan kaste sig over alle projekter på en gang – så skal der også prioriteres i forhold til den læring og det læringsindhold som virksomeheden skaber. Det stiller en række krav:

  1. Virksomheden skal se træning og læring som en vigtigt kommerciel prioritet.
  2. Læringsressourcerne skal prioriteres der, hvor de giver mest mening for forretningen.
  3. Læringsindholdet skal favne forskelligheden blandt medarbejderne og deres læringsstile.
  4. Virksomheden skal både understøtte den formelle og uformelle læring.
  5. Der skal tænkes skallering og muligheden for genbrug ind, når der produceres læringsindhold.

Med andre ord, skal beslutningerne i forbindelse med læring ske på samme grundlag som samtlige andre beslutninger i virksomheden: Med et forretningsmæssigt fokus, blik for livstidsværdien og et skarpt kommercielt mindset.

Og det kommercielle mindset ift. læring er netop, hvad episoden med Jane handler om. I løbet af episoden kommer vi forbi følgende emner:

Episoden er en del af serien Spotlight på læring, som produceres i samarbejde med Mads Høj JensenPeter Simonsen og Blendit Learning.

Tak fordi du læste med🙏
Brian