Læring skal prioriteres som kommercielle investeringer
Træning, læring og udvikling er ikke en omkostning – det er en kommerciel investering. Det er afgørende at virksomheder at se læring i et nyt perspektiv: Som en af de investeringer som skal bidrage med mest kommerciel værdi. Det stiller en række krav til, hvordan virksomheder prioriterer og arbejder med læring og det dykker vi ned i sammen med Jane Norre Nielsen, der er Vice President of Performance Enablement hos Stibo Systems:
Læring giver den største kommercielle værdi, når den arbejder tæt sammen med resten af forretningens fagligeheder
Lige som virksomheden ikke kan kaste sig over alle projekter på en gang – så skal der også prioriteres i forhold til den læring og det læringsindhold som virksomeheden skaber. Det stiller en række krav:
- Virksomheden skal se træning og læring som en vigtigt kommerciel prioritet.
- Læringsressourcerne skal prioriteres der, hvor de giver mest mening for forretningen.
- Læringsindholdet skal favne forskelligheden blandt medarbejderne og deres læringsstile.
- Virksomheden skal både understøtte den formelle og uformelle læring.
- Der skal tænkes skallering og muligheden for genbrug ind, når der produceres læringsindhold.
Med andre ord, skal beslutningerne i forbindelse med læring ske på samme grundlag som samtlige andre beslutninger i virksomheden: Med et forretningsmæssigt fokus, blik for livstidsværdien og et skarpt kommercielt mindset.
Og det kommercielle mindset ift. læring er netop, hvad episoden med Jane handler om. I løbet af episoden kommer vi forbi følgende emner:
- Vis hvilken værdi læring og træning har for virksomheden.
- Læring skal understøtte de mål, som giver mening for virksomheden.
- Hvordan designer Stibo Systems læring, der både fungerer formelt of uformelt?
- Vær sikker på at et kursus er den rette løsning på problemet.
- Det er afgørende at prioritere, hvad den nødvendige læring er.
- Lav læringsindhold som kan genbruges.
- Den bedste læring er den, der tilgodeser, at vi mennesker er forskellige.
- Læring skal forbedre performance i sammenspil med resten af forretningen.
Episoden er en del af serien Spotlight på læring, som produceres i samarbejde med Mads Høj Jensen, Peter Simonsen og Blendit Learning.
Tak fordi du læste med🙏
Brian