Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau

Når jeg siger abonnement, er din første tanke nok: Månedlig betaling. Din næste tanke falder nok, på en dårligoplevelse, med et abonnement, der starte med at lyde som et godt tilbud, men sluttede med en for stor regning og en træls udmeldelsesproces. Men at drive en succesfuld abonnementsforretning i 2021, har intet med førnævnte eksempel at gøre. I stedet handler det om hele forretningsmodellen som understøtter abonnementsservicen.

Det handler om at målrette hele sin forretningsmodel, til at understøtte værdien kunden ønsker

Faktisk er den månedlig betaling kunne en enkelt brik i det komplicerede puslespil som udgør en succesfuld abonnementsforretning. Jonas Juul Jeppesen er partner i konsulentvirksomheden Subscrybe, der hjælper deres kunder med at skabe succesfulde abonnementsforretninger og i episoden forsøger han at gøre os klogere på, hvad en abonnementsforretning er og vi kommer bl.a. omkring:

Episoden er en del af serien Spotlight på Abonnementsforretninger, der produceres sammen med Upodi.

Tak fordi du læste med🙏
Brian