Det er umuligt at give dig en succesopskrift, når det handler om at skabe et brand og kommunikere med kunder eller kommende kunder. Men jeg kan sige, hvad du ikke må gøre: Du må ikke være kedelige. Jonas Waaben, medstifter af Campife & Co, arbejder hver dag med at skabe kommunikation i form af tekst, billeder og video, som skaber handling og holdning:

Interessant kommunikation bliver husket, autetisk kommunikation skaber relationer

Hvis kunden ikke registrer din kommunikation, eller har registreret den, men ikke husker den – så kan det være ligegyldigt. Og det er kun blevet mere og mere vigtigt at kunne skille sig ud, i en verden, hvor mængden af kommunikation stiger og virksomheder kæmper for at få og fastholde din opmærksomhed:

  1. Vær interessant: Sørg for at skabe kommunikation som modtageren ser.
  2. Vær relevant: Sørg for at skab kommunikation som modtageren husker.
  3. Vær autentisk: Sørg for, at der er sammenhæng mellem det du kommunikerer og det du gør.

Autentisk er ikke bare en undskyldning for at lave sjuskede videoer, det er ekstremt afgørende, fordi hvis du ikke er autentisk i din kommunikation, så fanger kunderne det. Som menneske er det vi siger, kun en lille del af vores kommunikation. Sådan er det også for virksomheder: det sagte skal følges op med handling, for ikke kun at have en effekt på den korte bane:

Eksempel: Hvis jeg lover for meget i forbindelse med et salg, så køber kunden måske mit produkt i dag, men stoler aldrig mere på det jeg siger.

Så kommunikation spiller en afgørende rolle, både når det gælder at skabe opmærksomhed, interesse og handling. Men kommunikation spiller også en rolle i at skabe og udvikle et brand – bare du ikke glemmer både at være interessant og autentisk.

Vil du dykke mere ned i kommunikation og branding?

🎧 : Kommunikation er en afgørende disciplin, både for virksomheder og medarbejderne. I Spotlight på Kommunikation bliver vi klogere på, hvad god kommunikation er og hvordan virksomheder udnytter potentialet i kommunikation.

🎧 : I Spotlight på Branding dykker vi ned i, hvilken rolle branding spiller for fremtidens virksomheder og hvordan virksomheder kan investere i branding og udnytte potentialet heraf.

Tak fordi du læste med🙏
Brian