Medarbejderne og ledelsen er fundamentet for fremtidens virksomheder. Det er evne til at sammesætte de rette mennesker, men også at skabe en lyst og et drive til at ville udrette noget. Casper Dreymann, investor og founder af Focus Telemarketing deler sine 10 bud til fremtidens virksomheder og det handler om få det bedste ud af medarbejderne:

Hvis I gerne vil skabe fremtidens virksomheder, kan I starte med at overveje følgende 10 spørgsmål

Når Casper kigge på virksomheder og om de hart det, der skal til for at lykkedes, så kan der ikke være tvivl om, at medarbejderne er afgørende. Det er selvfølgelig både evnen til at sammensætte de rette mennesker og bruge dem til det de er bedst til. Men, det handler også om evnen til at skabe en lyst og drivkraft til at ville udrette noget.

Som virksomhed kan I starte med at overveje følgende 10 spørgsmål:

  1. Formår virksomheden at sætte det/de rette team(s)?
  2. Er medarbejderne, lederne og ejerne drevet af passion eller penge?
  3. Er der energi at spore imellem medarbejderne i virksomheden?
  4. Er der begejstring blandt medarbejderne i teamet?
  5. Formår virksomheden at sætte (de rigtige) mål og gå benhårdt efter dem?
  6. Hvordan klarer virksomheden modgangen? Står I skulder ved skulder?
  7. Formår virksomheden at prioritere de rette idéer og sortere de mindre god fra?
  8. Bliver idéer og projekter gjort færdige? Eller drukner de i ambitioner som ikke bliver realiseret?
  9. Lærer virksomheden af fejl og husker I at gentage succeserne?
  10. Formår virksomheden at involverer medarbejderne og lytte til dem? Også selvom de kun har været kort tid i virksomheden.

Fremtidens virksomhed tør være ambitiøse og smitte medarbejderne med passion, begejstring og drive. Udebliver dette, så udebliver resultaterne🙈

Tak fordi du læste med🙏
Brian


Mere indhold fra At Turde FM med Casper Dreymann:

🎧 : Casper deltog i Spotlight på Salg 2020 med episode #169 - Skab et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking.
🎧 : I en serie på fire episoder deler Casper Dreymann hans erfaringer med at skabe outbound salgskoncepter hos store danske virksomheder. Lyt med i serien 'Spotlight på salgskonceptet'.