I Tivoli er læring en aktiv del af driften
Læringen handler ikke om at overlevere noget viden. Det handler derimod om at ændre en adfærd. Derfor giver det også god mening, at læring ikke foregår i klassenlokalet, eller på jeres e-læringsplatform. Nej læring foregår i, eller sidenløbende med, driften.
I denne episode, som fortæller Katja Lohmann fra Tivoli om, hvordan træning og læring er en fast del af dagligdagen i forlystelsesparken. Det handler om at gøre læring pragmatisk og relevant for den enkelte:
Træning og læring skal foregå i sammenspil med driften og det stiller krav til metoder og formater
Katja er ‘head of customer experience’ i Tivoli og har derfor en primær opgave: At sikre at havens gæster går derfra med den bedst oplevelse overhovedet muligt. Grunden til at netop den opgave er afgørende, er at der er en direkte sammenhæng mellem Tivolis evne til at skabe gode kundeoplevelser og virksomhedens kommercielle succes.
De gode kundeoplevelser skabes gennem en fælles og dedikeret indsats, både på tværs af personalet og fungerer som Nordstjernen der sætter retningen fra strategi til drift. I episoden kommer Katja blandt andet omkring:
- Husk behovet for den individuelle læring og forståelse.
- Prøv at være praktikant i din egen virksomhed.
- Viden skal gøres relaterbart for den enkelte.
- Sådan virker Tivolis 3 meter regel.
- Hvordan træner Tivoli deres medarbejdere i god service?
- I Tivoli er god service = god forretning.
- Hvordan handler Tivoli proaktivt på deres NPS score?
- Koblingen fra medarbejderens adfærd og til bundlinjen.
- Du bliver aldrig færdig med at arbejde med træning og læring.
Tivoli er en spændende case, når det gælder læring i virksomheder, fordi den viser, at formaterne kan/skal gentænkes, så de kan kombineres i virksomhedens drift – ikke adskilles fra den.
Episoden er en del af serien Spotlight på læring, som produceres i samarbejde med Mads Høj Jensen, Peter Simonsen og Blendit Learning.
Tak fordi du læste med🙏
Brian