Hvordan fungerer Morningtrains salgstragt?

Salget er afgørende for at virksomheden også kan eksistere i fremtiden. Salget fungere som virksomehedens hjerte, der pumper de nødvendige ressourcer rundt til virksomhedens vitale funktioner. Morningtrain fokuserer bare ikke lige så meget på ny-salg, som på gensalg og mersalg, og det kan meget vel være en ret så god idé.

Kunderne bliver meget mere værdifulde for virksomheden, når de køber igen og igen

Morningtrain har været gennem den helt ‘klassiske’ udviklling fra at være produktdrevet til at være værdidrevet. Den process har gjort at de idag ser hele slagsprocessen på en helt ny måde, hvor de har mere fokus på bunden af salgstragten end toppen. Thomas Østerkjerhuus deler i episoden bl.a. erfaringerne omkring emnerne:

Hele virksomhedens forretningsmodel centraliseres omkring tre vigtige punkter:

  • Hvordan leverer vi mest værdi for vores kunder?
  • Hvilke kunder leverer vi den værdi til?
  • Hvordan sikrer vi at kommercialiserer den værdi bedst?

Ved hele tiden at blive klogere på de tre spørgsmål, så har virksomheden også mulighed for at udfordre og udvikle salgsprocessen og den tilhørende salgstragt. Næste skridt i udviklingen af din slagsproces, er måske at ændre på dit produktsortiment, eller skabe en ny service, der kan understøtte en længervarende værdiskabelse og derfor også gensalg og mersalg.

Episoden er en del af serie ‘Hvordan ser Morningtrains forretningsmodel ud?’, der produceres sammen med Morningtrain.

Tak fordi du læste med🙏
Brian