Autencitet i marketing

Der var engang, hvor kampen om kunderne kunne vindes gennem ren performance marketing – den tid er forbi. Anno 2021 og frem, er autencitet afgørende. Marketing handler ikke kun om eksponering, men i høj grad også relevans. Gennem en samtale mellem Nick Traulsen og Thomas Østerkjerhuus dykker vi ned i, hvorfor autencitet er så vigtig:

De stærkeste relationer vinder kampen om kunderne i 2021 og i fremtiden

Både Morningtrain og The Marketing Guy lever af at vækste deres kunder gennem annoncering. Derfor er det ekstra interessant, når både Thomas og Nick taler om, hvorfor autenticiteten kan være nøglen til succes på de sociale medier anno 2021. Samtalen handler om, at du ikke kan scripte eller splitteste dig til succes på den lange bane. Virksomheder skal derimod turde være autentiske. I samtalen kommer vi bl.a. omkring emner som:

Autenticitet er hverken en strategisk eller en taktisk beslutning – det handler derimod om at finde frem til kerneværdierne i virksomheden og være tro i mod dem, også hvis det betyder at takke nej til kunder eller medarbejdere.

Autenticitet er når der er sammenhæng mellem den du er, det du siger og det du gør – og det bliver ikke lettere, når den røde tråd skal findes i virksomheder med mange ansatte. Her er kernefortællingen et værktøj, som giver en fælles retning.

Interesseret i at lære mere om virksomhedens kernefortælling?

🎧 :Kristian Scharling deler hans erfaringer med at arbejde med kernefortællinger i episode #189 - Hvorfor skal virksomheder have styr på kernefortællingen?.

Episoden er produceret i samarbejde med Thomas Østerkjerhuus og Morningtrain.

Tak fordi du læste med🙏
Brian