Hvorfor skal virksomheder bruge cases?

Både i millitæret og inden for sportens verden, er det at træne situationer en afgørende del af hverdagen. Det kan virksomheder lære noget af. Det giver god mening at sammenligne en øvelse, eller en træning, med det at bruge cases i virksomheden. Cases burde indgår som et vigtigt taktisk værktøj for de virksomheder, der ønsker at vinde i fremtiden.

Cases giver indblik i medarbejdernes kompetencer og virksomhedens mangler

Nicklas Pyrdol fra Innoflow hjælper virksomheder til at bruge cases som en aktiv del af deres rekruttering, men der er også mange andre anvendelses muligheder for at bruge cases internt til at udvikle medarbejderne og derfor også virksomheden. I episode 192 på At Turde FM fortæller han om forretningsmulighederne i at gøre cases til en del af virksomhedens eksekvering. I løbet af episoden kommer vi forbi:

Jeg er ikke i tvivl om at cases er noget alle virksomheder bør implementere som en del af deres lærings- og udviklingskultur. Udover alle ovenstående fordele, så tvinger det virksomheden til at have fokus på at udfordre hinanden internt og at udfordre virksomhedens nuværende forretningsmodel.

Det gamle ordsprog med, at du ikke give en sulten person en fisk, du skal lære ham at fiske vil jeg gerne oversætte til:

“Fremtidens virksomheder fokuser ikke på at fortælle medarbejderne, hvordan problemer skal løses. I stedet fokuserer virksomhederne på at udvikle medarbejdere, der forstår, hvad problemet reelt er, for derefter at kunne finde en løsning på det.”

Tak fordi du læste med🙏
Brian