Hvad er vigtigst, et stærkt brand, eller et stærkt produkt? I Roccamore er Frederikke Antonie Schmidt ikke i tvivl, for du kan slette ikke adskille de højhælede sko, fra brandet og visionen for virksomheden:
Branding og produktet starter med en vision som andre støtter op omkring
“Er det ikke bare en sko” – er nok en tanke jeg har tænkt på et eller andet tidspunkt inden jeg mødte Frederikke første gang.
Jeg har nok aldrig taget mere fejl. For produktet er nok en sko, men det er følelsen og oplevelsen som gør Roccamore til en af de typer virksomheder, som mange andre kunne lære meget af.
Roccamore har skabt et stærkt community omkring en vision om at stå stærkere (i et par højhælet sko). Det handler om at stå ved den man er og favne den forskellighed, som er en naturlig del af det at være menneske.
På den måde skabes der allerede inden et køb, en stærk følelse af at blive forstået og accepteret. Det lykkedes fordi Frederikke tør skille sig ud i kommunikation, tage kampene og ikke mindst lytte til kunder og ambassadører.
Frederikke og Roccamore viser på fornemste vis, hvordan du bygger en hel virksomhed oven på en stærk vision, en fælles formål og produkter der ikke skuffer.
Vil du vide mere om Frederikke og Roccamore? 🎧 : I serien Spotlight på Corona-lockdownen besøgte jeg første gang Frederikke og Roccamore for at høre om, hvordan virksomheden håndterede krisen i episode #144 - Roccamores stærke community skaber muligheder under lockdownen.
Tak fordi du læste med🙏
/Brian