God læring med vilje i Bigum&Co
Der er stor forskel på at lykkedes og lykkedes med vilje – sådan er det også med læring. Det handler om at kunne forstå når du lykkedes, for derefter at kunne gentage (eller skalere) det du gjorde.
I Bigum&Co leve de af at leverer fysiske kurser i digital markedsføring. Med det produkt på hylden, jagter de også den bedste lærings oplevelse – de vil skabe god læring med vilje!
I denne episode, som fortæller Thomas Bigum om hvordan de i Bigum&Co har udviklet deres syn på læring gennem en kandidatuddannelse i læring og en Corona-lockdown:
De handler om at skabe de bedste rammer for modtagerens læring
I episoden kommer vi omkring følgende emner:
- Hvad skal læres og hvordan læres det bedst?
- Kurser skal evalueres ud fra effekten af læringen.
- Læringen har udviklet sig i Bigum&Co siden starten.
- Den bedste læring er bygget oven på et stærkt koncept.
- Hvad er det, de fysiske kurser kan?
- Skal der være en facilitator af det rette læringsmiljø?
- Sådan benytter Bigum&Co Blooms taksonomi.
- Læring kræver en indre motivation.
Er du interesseret i mere med Thomas Bigum? 🎧 : I episode #31 - iværksætteri handler ikke kun om at vinde pokalen, fortæller Thomas om, hvordan Bigum&Co startede og at det ikke kun var en dans på roser at kaste sig ud som iværksætter. 🎧 : I episode #33 - hvorfor er contentmarketing vigtigt for virksomheder, åbner Thomas op omkring content marketing, hvad det er, hvorfor det er så vigtigt og hvordan du skal bruge det.
Episoden er en del af serien Spotlight på læring, som produceres i samarbejde med Mads Høj Jensen, Peter Simonsen og Blendit Learning.
Tak fordi du læste med🙏
Brian