Tips til eksekvering

Hvordan skaber abonnementsforretninger mere værdi for mindre? Med Kim Schrøder

Abonnementsforretninger har en række fordele ved at minimere spild, sprede omkostningerne og understøtte langvarige kunderelationer.

Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau

Abonnementsforretninger har udviklet sig gennem de sidste 20 år og i dag handler det ikke kun om betalingsmodellen, men hele værdiskabelsen.

Hvorfor er abonnementsforretninger fremtiden? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Markedet og kunderne er ikke i tvivl, de er vilde med abonnementsforretninger. Men hvad er det, som abonnementsmodellen kan?

Derfor er podcastens vært ekstrem vigtig

Værten er den tredje største grund til at lyttere forlader en podcast. Det handler om at finde frem til, hvordan du har det bedst som vært.

Derfor er det en langsigtet strategi at starte en podcast

Når du køber annoncering, kan du næsten med det samme måle effekten. Starter du en podcast, så skabes den største værdi over lang tid.

Du kan understøtte din historie ved at starte en podcast

Laver du et opslag på de sociale medier, så rammer du alle. Med en podcast kan du samle de personer, som har det samme 'why' som virksomheden.

Hvornår bør virksomheden overveje at starte sin egen podcast?

Har virksomheden behov for at være hovedpersonen, eller er det nok at være gæstestjerne? Hvor meget kontrol over indholdet vil I have?

Hvordan gik iværksætterhistorier fra 3.000 – 50.000 månedlige downloads?

Iværksætterhistorier er Danmarks mest succesfulde iværksætterpodcast. Især aktualitet og professionalisme har været afgørende for væksten.

Derfor bliver corporate podcast mere udbredte i fremtiden

Lydformatet tilgodeser lytteren og passer perfekt ind i en hverdag, hvor medarbejdere i forvejen skal forholde sig til meget information.

Hvilke rolle har du som vært på en podcast?

Som podcastvært er du bindeledet mellem: Gæsterne, lytterne og evt. samarbejdspartere. Du skal skabe et rum, der favner alles interesser.

Du kan både lave annoncering og brandet content på andres podcast

Hvis du gerne vil rammer lytterne på en andens podcast, kan du enten vælge annoncering, eller brandet content. Men hvad bør du vælge?

Hvad kan virksomheder bruge podcastmediet til? Med Esben Østerby og Jakob Linneberg

Podcasts er ekstremt populære, men hvilken forretningsværdi giver de? Og hvilke overvejelser skal virksomheder gøre sig om brugen af mediet?

Skab motivation ved at gøre medarbejdere til medejere

Både medarbejdere og medejere er motiveret, men ikke at det samme. Medejerne tænker på virksomheden, medarbejderen tænker på chefen og jobbet.

Virksomheder skal turde fejle og være originale

Du vinder ikke, ved at være lige som alle andre. Virksomheder skal turde prøve sig frem og være originale i stedet for fejlfrie kopier.

Hvad har Karsten fået ud af at deltage i en podcast serie på At Turde FM?

Det kan både give dig en masse værdiskabende indhold og rum til at reflektere, hvis du laver en podcast serie om rejsen med din virksomhed.

Du kan ikke både træffe mange beslutninger og gode beslutninger

Du kan ikke både bevæge dig hurtigt og ramme præcist. Det er afgørende at indse om virksomheden skal træffe mange eller gode beslutninger.

Hvordan kan virksomheder være med til at redde verden?

90% mener, at virksomhederne vil være dem, der redder verden. Det er et kæmpe ansvar at leve op til, så hvad kan virksomhederne så gøre?

Hvordan forbliver en virksomhed effektiv efter startup-fasen?

Startups buldrer derudaf med 120 km/t, etablerede virksomheder kører 80 km/t, men hvordan forbliver virksomheden effektiv efter startup-fasen?

Virksomheder oparbejder gæld i processer og aktiver

Ved at se på konsekvenserne af en beslutning på den lange bane, vil du indse, at du også oparbejder gæld, som du ikke umiddelbart tænker på.

Hvilken værdi skaber aktiviteter for medarbejderne?

For at virksomheden kan se pointen i at investere i medarbejderaktiviteter, så skal I kunne måle effekten. Men hvordan måler I effekten?

Hvad er ansvarsområdet for en CCO (Chief Commercial Officer)?

CCOen har ansvaret for den kommercielle del af forretningen understøttes i fremtiden. CSOen har derimod fokus på det kommercielle del i dag.

Derfor er mere ikke altid bedre, når det gælder vækst

Når virksomheden oplever høj vækst, så udsættes virksomheden, ledelsen, medarbejderne og kulturen for stress. Det er helt okay... i perioder.

Sådan gør du dine kunder mere værdifulde

Dine kunder er meget mere værd, end du måske regner med. Eller nogle af dem er. Spørgsmålet er, hvordan du finde de mest værdifulde kunder?

Et kommercielt mindset handler om at binde strategi og eksekvering sammen

Tænker du kommercielt kræver det, at du både kan holde øje med vejen, men også ændre destination og planlægge ruten på samme tid.

Eksperimenter bør understøtte virksomhedens udvikling

Nøglen til fremtidens virksomheder er gemt i kontinuerligt at udfordre egne antagelser. Du kan ikke spå om fremtiden, den skal skabes.

Hvorfor er der behov for en CCO (Chief Commercial Officer)

CCOen i Morningtrain har til opgave at udvikle virksomheden gennem indsatser på tværs af det strategiske, taktiske og eksekveringen.

Det er god forretning at sige nej til de forkerte kunder

Der er stor forskel på kunder selvom de indledningsvis køber for det samme. Den sværeste disciplin i salg er at vide, hvornår du skal sige nej.

Sådan gør du dine medarbejdere mere værdifulde

Spil dine nuværende medarbejdere endnu stærkere, ved at ansætte kollegaer, der supplerer dem på fagligt og talentmæssigt.

Hvordan fungerer ledelse i Morningtrain?

Ledelse kan godt være ret så ukonkret for: Hvad er ledelse? Hvordan foregår god ledelse? Hvorfor overhovedet lede i første omgang?

Udvikling af medarbejderen skal have fokus på målbar adfærd

Det er ikke medarbejderens viden eller stillingsbetegnelse, der skaber værdi for virksomheden. Det er beslutningerne og handlingerne.

Derfor skal virksomheder benytte sig af tidsregistrering

Forestil dig at køre marketing afdelingen uden at brug af data. Sådan er det at lede medarbejderne uden brug af tidsregistrering.

Hvorfor er subkulturer så vigtige?

Du kan ikke forvente at alle i en virksomhed med 20+ ansatte har lige tætte relationer. Fokuser på at skabe færre med meget stærke relationer.

Hvilken værdi giver det at dokumentere processer?

Dokumentation af processer og tjeklister kan både mindske fejl og forbedre medarbejdernes mulighed for nytænkning og problemløsning.

Hvordan foregår onboardingen i Morningtrain?

Morningtrain har først i de sidste par år fået (mere) styr på onboardingen, en proces, der nemt bliver overset i en virksomhed med høj vækst.

Hvordan foregår rekrutteringen i Morningtrain?

Hvis den perfekte rekruttering var opfundet, så fandtes der ikke fejlansættelser. Det gør der så husk at eksperimenter med rekrutteringen.

Husk at spørge medarbejderne hvilke aktiviteter der skal arrangeres

Virksomhedens medarbejdere har forskellige sociale behov. Prøv at betragt dem som kunder og spørg ind til, hvilke aktiviteter de ønsker.

Hvordan fungerer TAJSS-modellen?

TAJSS-modellen skaber rammerne for tydelig sammenhæng mellem løn, karriere, adfærd og ansvar ved klart af definere rollerne.

Hvordan fungerer Morningtrains maskinrum? Med Thomas Østerkjerhuus

"Indsigt giver udsyn, men kun handling skaber forvandling". Morningtrain tør handle ambitiøst og det gør de fordi de kan måle effekten.

Derfor skal du nytænke processerne, som understøtter dine medarbejdere

Oplever du tilbagevendende processer, der ikke fungerer optimalt (længere) så skal de nytænkes. Det gælder især i forhold til medarbejderne.

Lyt til medarbejderne og innover din adfærd

Innovation behøver ikke være at forgå gennem komplicerede projekter, med mange involverede. Nej, du kan bare starte med din egen adfærd.

Derfor skal lederne altid kigge indad

Når der opstår problemer, så kan ledelsen enten vælge at tage ansvaret, lære noget og stå stærkere i fremtiden, eller fralægge sig ansvaret.

Derfor er kultur og adfærdsændringer en ledelsesopgave

Børn gør ikke, hvad forældrene siger, de gør det, deres forældre gør. Dine medarbejdere har det på akkurat samme måde, så du skal gå forrest.

Hvad er en vision?

En vision er virksomhedens Nordstjerne, som alle i virksomheden kan bruge til at navigerer efter. Det gælder beslutninger og prioriteringer.

Hvordan kobler værdierne sig til virksomhedens vision

Virksomhedens vision er målet for rejsen, mens værdierne gerne skulle sørge for, at virksomheden rejser så langt som muligt hver dag.

Værdierne skal favne alle medarbejderne uden at skabe splid

Vi har alle værdier, som vi vægter højt og som sætter retningen for vores beslutninger. Men værdier kan også skabe gnidninger og konflikter.

Hvordan oversættes værdierne til konkret adfærd?

Værdier er lige så meget værd, som det papir de er skrevet på, indtil de kommer ud og lever i virksomheden gennem daglig adfærd og rutiner.

Derfor er det vigtigt at medarbejderne investerer tid i hinanden

Relationer opstår og udvikler sig, hvis medarbejderne investerer tid i det. Det kan give god mening, ikke kun at kommunikere pr mail.

Hvad er værdien af at benytte eksterne konsulenter?

Eksterne konsulenter kan både være spild at tid og penge, eller ekstremt værdifulde. Find gerne nogle faste betroede samarbejdspartnere.

Hvordan kommer værdierne ud og leve i virksomheden?

Det lette arbejde er at finde frem til jeres værdier - det svære er at implementere dem i virksomheden. Det arbejde stopper aldrig😳

Hvordan fastholder Morningtrain deres ansatte?

Medarbejderne er din virksomheds vigtigste investering. Det er også en investering som du aktivt skal holde på, ellers forsvinder den.

Hvordan former Morningtrain deres kultur? Med Thomas Østerkjerhuus

En stærk kultur er med til at virksomheden vinder i fremtiden. Kulturen sætter både retning for de bevidste og ubevidste beslutninger.

Hvorfor er customer lifetime value et af de vigtigste tal i din virksomhed?

Ønsker du at vækste din virksomhed, er det afgørende at du køber de rigtige kunder, til den rette pris. Begge dele kræver at du kender CLV.

Derfor skal du se salget som et samarbejde der skaleres over tid

Et samarbejde forudsætter at begge parter får lige meget ud af at arbejde sammen. Det kræver dog, at du formår at opbygge tillid løbende.

Virksomheden skal bygges op omkring mersalg

Kunder er dyre. Hvis du ikke har mersalg og gensalg som topprioritet og kun fokuserer på nysalg, så får du udfordringer i fremtiden.

Derfor skal du huske at være uenig med kunden

Hvad er chancerne for at kunden ved, hvad den perfekte løsning er, eller at du kender kundens situation og rammer? ... Læs mereDerfor skal du huske at være uenig med kunden

Derfor er det vigtigere at skabe tillid end salg

Du køber af dem du stoler på, ja det er lidt en kliché at skrive – men det er også ... Læs mereDerfor er det vigtigere at skabe tillid end salg

Derfor handler det om kundens behov og ikke dit produkt

Du har jo ikke behov for et par nye sko. Du har behov for at muntre dig selv op, fejre ... Læs mereDerfor handler det om kundens behov og ikke dit produkt

Hvorfor er det afgørende altid at skabe en succesfuld businesscase?

En businesscase er et “simpelt” regnestykke, hvor direkte og inddirekte omkostninger ved at vælge din løsning trækkes fra den værdi ... Læs mereHvorfor er det afgørende altid at skabe en succesfuld businesscase?

Hvorfor skal virksomheder hele tiden udvikle den værdi de skaber?

Hvis du ikke udvikler så afvikler du. Sagt med andre ord, markedet og dine kunders behov ændrer sig hele tiden ... Læs mereHvorfor skal virksomheder hele tiden udvikle den værdi de skaber?

Sådan kan ledere være med til at skabe en ansvarlig kultur

Du kan godt sammenligne virksomhedens kultur med virksomhedens vaner. Vaner er det der gøres automatisk, det er ikke det du ... Læs mereSådan kan ledere være med til at skabe en ansvarlig kultur

Sådan understøtter virksomheder en fejl- og læringskultur

De fleste mennesker er vokset op med et forvrænget billede af det at fejle. Vi tror det er dårligt, noget ... Læs mereSådan understøtter virksomheder en fejl- og læringskultur

Ved at faseopdele din service skaber du tillid hos kunden

Det kan godt være, du ved at den dyre løsning er den bedste for kunden, men før du kan sælge ... Læs mereVed at faseopdele din service skaber du tillid hos kunden

Hvilke kunder bør en virksomhed gå efter?

Kunderne betyder alt for virksomheden – eller de rigtige kunder betyder alt. Da virksomheden ikke overlever uden økonomi, bliver kunderne ... Læs mereHvilke kunder bør en virksomhed gå efter?

Derfor sælger du som B2B virksomhed mere forretning

En case er egentlig bare en problemstilling, der stilles til rådighed for andre i en bestemt kontekst og med et ... Læs mereDerfor sælger du som B2B virksomhed mere forretning

Hvorfor er det så værdifuldt at fejle som virksomhed?

Du kan ikke forvente at alle beslutninger du træffer, er den bedste beslutning. Eller for at vende den rundt, hvis ... Læs mereHvorfor er det så værdifuldt at fejle som virksomhed?

Hvordan skaber LinkedIn værdi for virksomheden?

En case er egentlig bare en problemstilling, der stilles til rådighed for andre i en bestemt kontekst og med et ... Læs mereHvordan skaber LinkedIn værdi for virksomheden?

Hvad er en case?

En case er en problemstilling som du stiller til rådighed, enten for at få en ny løsning, eller for at vurdere en persons løsningsforslag.

Hvordan laver du en god case?

En god case starter med formålet for casen; gøres virkelighedstro; har faste og trilstrækkelige rammer; afsluttes med den rette feedback.

Hvordan gør studerende sig mere værdifulde for virksomheder?

På længere uddannelser lærer du at sætte dig ind i kompleks viden og data. Kombiner dette med problemløsning og du bliver mere 'værdifuld'.

Hvordan sikrer du, at dine medarbejdere lærer nyt og udvikler sig?

Hvis du ikke kan se fomålet med noget, så gider du ikke gøre det. Det gælder også for dine ansætte, når det handler om læring og udvikling.

Hvad er problembaseret læring?

Problembaseret læring er træning at finde og forstå viden og data til at løse et konkret problem. Du lære først nyt, når du skal bruge det.

Hvordan understøtter mikrolæring medarbejdernes udvikling?

Læring er ændringer i din adfærd, så du får en adfærd, der medfører bedre resultater. Adfærdsændringen bør ske gennem små skridt i praksis.

Hvordan udviklinger du dine medarbejdere gennem cases?

Sportsfolk udvikler sig ikke mest når de konkurrer, men det gør de når de træner. Cases kan give dine medarbejdere mulighed for at træne.

Hvordan understøtter du medarbejdernes karriere med cases?

En karriere handler om sammenspillet mellem faglig udvikling og et øget mængde ansvar og (selv)ledelse. Cases kan understøtte begge dele.

Sådan udvikler du medarbejderne så de understøtter strategien

En ny strategi betyder, at virksomheden og medarbejderne skal gøre noget nyt. Det kræver en ny adfærd og nye kompetencer, der skal udvikles.

Hvorfor skal virksomheder bruge cases? Med Nicklas Pyrdol

Mennesker lærer bedst når vi har et problem, som er relevant for os og som vi skal løse. Cases giver en mulighed for at træne problemløsning.

Hvad er forskellen på målene i OKR og KPI?

OKR handler ikke kun om hvilke mål medarbejderne har, men også om at forstå hvorfor målene er relevante, og hvornår de ikke længere er det.

Hvordan finder du de skjulte omkostninger i virksomheden?

Alle aktiviteter kan gøres godt, og de kan gøres mindre godt. Ved at fokusere på kvaliteten af alt I gør, kan i minimere meget skjult spild.

Hvor meget medbestemmelse skal medarbejderne have?

Fratager du medarbejdernes mulighed for indflydelse, bliver de demotiveret. Hvis du giver dem for mange valg, mister de evnen til at handle.

Hvorfor er forandringsledelse afgørende for implementeringen?

For at bruge færrest mulige ressourcer i en forandringsproces, så handler det om at du både gøre de rigtige ting og i den rigtige rækkefølge.

Hvad skal der til for at lede en forandringsproces?

Medarbejderne skal både gøre noget nyt og forholde sig til usikkerheden i at gøre noget nyt, derfor skal ledelsen understøtte den sidste del.

Disse fire kompetencer understøtter ledelsen af forandringer

Forskellige situationer kræver forskellige typer af ledelse. Når det gælder forandringsledelse er der fire vigtige ledelseskompetencer.

Hvordan sætter virksomheder mål, der understøtter deres formål?

Inkluderes medarbejderne i udarbejdelse, prioritering og udvælgelse af mål, giver det den enkelte indsigt i koblingen mellem mål og formål.

Hvorfor er det vigtigt at dele møder op i to typer?

Møder kan deles ind i to typer: Koordineringsmøder og relationsmøder. Udfordringerne opstår, når de to mødetyper ikke adskilles.

Hvordan bliver virksomheder bedre til at prioritere det rigtige?

Virksomheder skal skabe tid, til at reflektere og stille de rigtige spørgsmål, så de rigtige og realistiske opgaver kan prioriteres ind.

Hvordan sikrer virksomheden at møderne bliver effektive?

Møder er afgørende for virksomhedens succes, men de kan også være spild af tid. Effektive møder, er møder hvor formålet altid er i fokus.

Hvorfor skal medarbejderne trænes i at sætte egne mål?

En vigtig ingrediens i OKR er, at medarbejderne formår at prioritere, og forstå prioringen af, de rette mål. Det skal trænes hos den enkelte.

Derfor handler OKR om ledelse, kultur og mindset

OKR er bare værktøjet. For at bruges korrekt kræver det , at virksomheden, kulturen, lederne og medarbejderne har de rette forudsætninger.

“Hvordan implementerer du succesfuldt OKR?” Med Jakob Møller Beck

OKR (Objective Key Results) er et styringsværktøj, der sikrer at hele virksomheden løber samme vej, men hvordan implementeres det med succes?

Sådan bruger du NABC til at lave en skarp salgspitch

Der findes ikke én universel pitch-model, da det vil afhænge af modtager og konteksten, men NABC giver et godt udgangspunkt at arbejde ud fra.

Sådan sætter du struktur på virksomhedens innovationskultur

Træner du medarbejderne i samme pitch-model, sikrer du, at idéerne både bliver skarpere og mere sammenlignlige på tværs af virksomheden.

Hvordan benytter du pitchen som en del af dit salg?

Salgspitchen kan benyttes til at kvalificere dine leads og finde ud af om kunden og/eller sælgeren spilder sin tid.

Hvorfor er det vigtigt at kunne pitche som en del af salget?

Du har nok et anstrengt forhold til sælgere, men du sælger selv hele tiden. Pitchen hjælper dig med, at du får solgt din idé rigtigt.

Hvorfor er pitchen en vigtig del af virksomhedens innovation?

Ved at implementere et pitchværktøj som en fast del af at præsentere idéer sikrer virksomheden også en højere kvalitet af idéer.

Derfor skal medarbejderne træner deres kommunikation

Den måde du kommunikerer på, påvirker måden, du tænker på og omvendt. Ved at træne medarbejdernes kommunikation træner du deres mindset.

Derfor skal virksomheder altid starte med kundens behov

Hvis du gerne vil tjene penge til virksomheden, så du kan få udbetalt løn, så er du afhængig af, at kunderne har behov for det du sælger.

Derfor skal du huske at overveje alternativerne og konkurrenterne

Måske er din idé, dit produkt, eller din service, ikke den bedste løsning. Husk alternativerne så virksomheden kan træffe en bedre beslutning.

Hvorfor er det så vigtigt at nævne konkurrenterne i din salgspitch?

Kom modtagerens tanker i forkøbet, ved at adressere hvilke konkurrenter, der findes og hvor du adskiller dig fra det de tilbyder.

“Hvordan kan pitchtræning fremtidssikre virksomheden?” Med Lauge Vagner Rasmussen

Hvis virksomheden gør deres medarbejdere jedre til at piche, forbedre I også innovation gennem bedre struktur og beslutningsgrundlag.

“Hvorfor skal virksomheder have styr på kernefortællingen?” Med Kristian Scharling

Dit brand, og derfor din kommunikation, er en kombination af det du siger og gør. Kernefortællingen skaber en rød tråd for virksomheden.

Virksomheder skal mestre effektive præsentationer

Det handler om at have en klart mål, skabe troværdighed og guide modtageren gennem dit oplæg, så personen med de rigtige tanker.

“Hvordan ser fremtidens rekruttering ud?” Med Nicklas Pyrdol og Kenneth Bo Jensen

CV og ansøgning er en indgroet del af rekrutteringen, men det er absolut ikke den bedste måde at rekruttere den rette medarbejder på!

Virksomheder skal kende spillerreglerne for fremtiden🎧

Virksomheder skal ikke kun kunne reagere på historisk data, de skal også skabe fremtiden ved at turde eksperimentere.

Digitalisering handler om at være modig🎧

Hvilke udfordringer er der i forhold til digitalisering og hvilke muligheder er mest oplagte i 2020? Astrid Haug deler hedens viden med dig.

Hvad kan virksomheder lære af Lakserytteren 🎧

Internettet giver virksomheder uanede muligheder, hvis virksomhederne tør være mere kreative på de forskellige digitale platforme.

ProOwnedCycling Tjente penge, da de fik styr på processerne 🎧

Der er en stor forskel på at få en idé og skabe en kommerciel succes. Oscar fra ProOwnedCycling deler deres erfaring med at skabe en succes.

Professionelt salg er en holdsport 🎧

Hvordan foregår salg i en professionel salgs organisationsom Salesforce? Hvordan adskiller det sig fra salg i danske virksomheder?

Skab et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking 🎧

Salg kræver den rette investering og god ledelse for at lykkedes - især mødebooking. Et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking er optimalt.

Det kræver den rette profil for at udvikle salget 🎧

En salgs profil, er ikke bare en salgsprofil. Hvis virksomheden ønsker at udvikle salg, så kig mod en salgsprofil med iværksættererfaring.

Enterprise salg forudsætter skarpe processer i salg 🎧

Enterprise salg er både komplekst, værdiskabende og indbringende, spørgsmålet er så bare: Hvordan får virksomheder succes med enterprise salg?

Tjekliste✔️: Sådan skriver du fængende e-mails og booker møder med CXOs

Hvordan kan virksomheder skalere opbygningen af relationer til kunder? Her får du en tjekliste til at komme i gang med skriftelig outreach.

Derfor er fremtidens virksomheder optimistiske 🎧

Optimistiske virksomheder formår at handle i modgang, men det kræver optimistiske medarbejdere. Spørgsmålet er: Hvordan bliver medarbejderne optimistiske?

Hvilken forretningværdi har produktudviklingen i Morningscore? 🎧

Morningscore skal ballancere mellem at sikre omsætning gennem salg, men også styrke produktet gennem udvikling. Karsten deler hans overvejelser med dig.

Lockdownen fik de tre founders i Statum til at fyre sig selv 🎧

De tre founders i Statum har fyret sig selv som følge af corona lockdownen. Virksomheden kan drifte og eksistere fint uden founderne.

Hos Daxiomatic går profit og formål hånd i hånd 🎧

Daxiomatic har ingen ledere, de har givet ansvaret til medarbjederne og så arbejder de formålsdrevet. Nåja, de tjener samtidig gode penge.

Når lockdownen skaber en nytænkende digitale oplevelse 🎧

Hvordan skaber du unikke oplevelser på internettet? Escape the Web er et nytænkende oplevelses koncept, der blev født under lockdownen.

Hvorfor er en ny partner vigtig for Morningscore? 🎧

Hvis virksomheden for sat det rigtige team, så er de allerede tæt på mål. Det handler om at dække alle de afgørende roller fagligt og personligt.

Roccamores stærke community skaber muligheder under lockdownen 🎧

Relationer er afgørende i krisetider - relationer til kunder, leverandører og partnere. Roccamore er bygget på stærke relationer og et dedikeret community.

Hvordan fungerer Snevagtens maskinrum? Med Christoffer Gade 🎧

For at vinde over konkurrenterne, gælder det om at have en mere fintunet maskine. Christoffer Gade fortæller her om maskinen bag Snevagtens succes.

“Derfor handler læring om prioritering og ikke mængde” Med Stine Schulz 🎧

I en hverdag fyldt med drift, har mennesker ikke meget tid til at lære nyt. Derfor er det vigtigt at prioritere, hvad vi lærer og hvordan.

Hvorfor er Talenter vigtigere end Erfaringer? 🎧

Talentarbejde bliver en naturlig del af fremtidens virksomheder. Det handler om at bruge medarbejderne til det, deres hjerne har naturlig flair for.

Podcast🎧: Hvordan balancerer Statum mellem udvikling og drift?

Statum skiftede i 2018 titlen som startup ud med en mindre sexet title som traditionelt rekrutterings bureau. Her er hvad de har lært et år senere.

#120 – Hvordan kan gode arbejdsvaner skabe effektive medarbejdere?

Virksomheder der performer har effektive medarbejdere - medarbejdere der forstår at prioritere benhårdt og nå mere på mindre tid. Men hvordan gør de?

Sådan øger i sammenspillet i virksomheden 🎧

Musikere bruger tusindvis af timer på at øve deres samarbejde så de kan levere en mindeværdig og ektraordinær oplevelse. Det kan virksomheder lære noget af.

Podcast🎧: Hvordan skaber uddannelse et fælles sprog i jeres projekter?

Kommunikation er altafgørende for et godt samarbejde. Gennem uddannelse får virksomheder et fælles sprog i projekter, bliver mere effektive og undgår fejl.

Podcast🎧: Hvorfor er det afgørende for virksomheder at være agile?

Virksomheder kan ikke længere planlægge sig til succes, de skal også kunne eksekvere uden at have al information til rådighed. Virksomheder skal være agile.

Podcast🎧: Sådan skaber projekter radikal innovation med den rette køreplan.

Innovation er afgørende for fremtiden virksomheder. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder skaber succesfuld innovation? Find inspiration her.

Podcast🎧: Hvordan har Freeway skabt en agil projektkultur ved at indføre 12 principper?

Freeway ApS har indført 12 principper, der er med til at sikrer mindre fejl og højere produktivitet hos deres medarbejdere. Læs mere her.

Podcast🎧: Hvorfor undervurderer virksomheder implementeringen af projekter?

Implementering er mindst lige så afgørende for om dit projekt bliver en succes, som selve udvikling. Vi dykker ned i hvorfor implementering er så svært.

Podcast🎧: Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet?

Episoden er relevant fordi: Når du påtager dig rollen som projektleder, følger der et ansvar med, et ansvar om at ... Læs merePodcast🎧: Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet?

Podcast🎧: – Hvorfor er det så afgørende at forstå projektets interessenter?

Projekter skal både løses virksomhedens udfordringer og udfordringerne hos virksomhedens interessenter

Hvordan bidrager projekter til virksomhedens strategi? 🎧

Projekter kan give virksomheden strategisk superkræfter til at nå ambitiøse målsætninger, det kræver dog en sund projektkultur og en stærk ledelse.

#109 – Kunsten at Vende Underskud til Overskud

En turnaround betyder, at virksomheder gennem en strategisk indsats, vender et underskud til overskud. Spørgsmålet er, hvordan en sådan turnaround skabes?

Podcast🎧: Fremtidens virksomheder skal mindske pseudoarbejde

Langt de fleste virksomheder har opgaver og processer, der ingen værdi bidrager med. Disse opgaver og processer kaldes pseudoarbejde og skal stoppes.

Podcast🎧: Hvad er en virksomhed værd og hvordan finder du ud af det?

Værdiansætning af en virksomhed er afhængig af både køber og sælger. Du kan både tjene penge som sælger og som køber ved at forstå værdien af virksomheden.

Podcast🎧: Det Gode Salgsmøde

Hele slagsprocessen falder til jorden, hvis du ikke formår at holde et godt salgsmøde. Alle udgifterne til at skaffe mødet vil være fuldstændig spildte. Derfor skal virksomheden prioritere at træne og udvikle salgsmødet.

Podcast🎧: Kold Kanvas i Fremtiden

Virksomheder undervurdere effekten af kold kanvas - måske fordi vi alle har haft en irriterende telefonsælger i røret. Kold Kanvas kan være ekstremt værdifuldt, så længe det bruges intelligent.

Podcast🎧: Leads Skal Behandles Som Salg

Salgsprocessen er den vigtigste proces i virksomheden, men har du klare procedure for salget i din virksomhed? Et område, hvor de fleste virksomheder kan blive bedre, er processen i forhold til (hurtigt) behandling af leads.

Podcast🎧: I Har Alle Ansvar For Salget

Det er ikke (kun) sælgernes ansvar at sælge, det er hele virksomheden. Alle kontaktpunkter, mellem virksomhed og kunde, bidrager enten positivt eller negativt til salgsprocessen. Alle medarbejderne i virksomheden er en del af salgsprocessen.

Podcast🎧: Medarbejdernes adfærd er vigtigere end virksomhedens strategi

Din adfærd er meget mere afgørende for din succes, end du selv regner med. I denne artikel kan du læse mere om, hvorfor det hænger sådan sammen.

Podcast🎧: Hvordan Kan Growth Marketing Forbedre Din Marketingmaskine?

Du kommer ikke uden om marketing disciplinen som iværksætter. Steffen Hedebrandt klæder dig på med hans erfaringer og viden inden for growth marketing.

Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten!

Spørgsmålet er ikke længere om Amazon kommer til Danmark. Det store spørgsmål bør måske i stedet være, hvad betyder det ... Læs mereFokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten!

#36 – Hjernen er dit vigtigste værktøj, sørg for at holde den skarp. (Niels Vium)

Din dømmekraft, og derfor også dine valg og beslutninger, afhænger af din mentale tilstand. I et studie af en række ... Læs mere#36 – Hjernen er dit vigtigste værktøj, sørg for at holde den skarp. (Niels Vium)

#34 – Brug din hjerne til at få idéerne, ikke til at opbevare dem (Lars Henriksen)

Som iværksætter er du kundeservice, du er ansvarlig for produktionen, du er sælgeren, du er regnskabsafdelingen og iøvrigt alt andet. ... Læs mere#34 – Brug din hjerne til at få idéerne, ikke til at opbevare dem (Lars Henriksen)

Derfor skal du podcaste som iværksætter (IværksætterAkademiet)

Du kender nok allerede podcastmediet. Der er også gode chancer for, at du abonnerer på flere podcasts (måske endda At ... Læs mereDerfor skal du podcaste som iværksætter (IværksætterAkademiet)

Podcast🎧: Statum fokuserede på problemet og droppede idéen

For iværksættere kan drømmen sagtens være, at få en investering - men det betyder ikke at lykken er gjort, selvom der står 500.000 kr. på bankkontoen.

Stop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag

Indse det, du har ikke uendeligt med tid som iværksætter, så brug den på at skabe noget kunderne  vil købe. ... Læs mereStop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag

Podcast episoder

Hvordan skaber abonnementsforretninger mere værdi for mindre? Med Kim Schrøder

Hvordan skaber abonnementsforretninger mere værdi for mindre? Med Kim Schrøder

Abonnementsforretninger har en række fordele ved at minimere spild, sprede omkostningerne og understøtte langvarige kunderelationer.
Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau

Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau

Abonnementsforretninger har udviklet sig gennem de sidste 20 år og i dag handler det ikke kun om betalingsmodellen, men hele værdiskabelsen.
Hvorfor er abonnementsforretninger fremtiden? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Hvorfor er abonnementsforretninger fremtiden? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Markedet og kunderne er ikke i tvivl, de er vilde med abonnementsforretninger. Men hvad er det, som abonnementsmodellen kan?
Hvad kan virksomheder bruge podcastmediet til? Med Esben Østerby og Jakob Linneberg

Hvad kan virksomheder bruge podcastmediet til? Med Esben Østerby og Jakob Linneberg

Podcasts er ekstremt populære, men hvilken forretningsværdi giver de? Og hvilke overvejelser skal virksomheder gøre sig om brugen af mediet?
Hvordan fungerer Morningtrains maskinrum? Med Thomas Østerkjerhuus

Hvordan fungerer Morningtrains maskinrum? Med Thomas Østerkjerhuus

"Indsigt giver udsyn, men kun handling skaber forvandling". Morningtrain tør handle ambitiøst og det gør de fordi de kan måle effekten.
Hvordan former Morningtrain deres kultur? Med Thomas Østerkjerhuus

Hvordan former Morningtrain deres kultur? Med Thomas Østerkjerhuus

En stærk kultur er med til at virksomheden vinder i fremtiden. Kulturen sætter både retning for de bevidste og ubevidste beslutninger.
Hvorfor skal virksomheder bruge cases? Med Nicklas Pyrdol

Hvorfor skal virksomheder bruge cases? Med Nicklas Pyrdol

Mennesker lærer bedst når vi har et problem, som er relevant for os og som vi skal løse. Cases giver en mulighed for at træne problemløsning.
“Hvordan implementerer du succesfuldt OKR?” Med Jakob Møller Beck

“Hvordan implementerer du succesfuldt OKR?” Med Jakob Møller Beck

OKR (Objective Key Results) er et styringsværktøj, der sikrer at hele virksomheden løber samme vej, men hvordan implementeres det med succes?
“Hvordan kan pitchtræning fremtidssikre virksomheden?” Med Lauge Vagner Rasmussen

“Hvordan kan pitchtræning fremtidssikre virksomheden?” Med Lauge Vagner Rasmussen

Hvis virksomheden gør deres medarbejdere jedre til at piche, forbedre I også innovation gennem bedre struktur og beslutningsgrundlag.
“Hvorfor skal virksomheder have styr på kernefortællingen?” Med Kristian Scharling

“Hvorfor skal virksomheder have styr på kernefortællingen?” Med Kristian Scharling

Dit brand, og derfor din kommunikation, er en kombination af det du siger og gør. Kernefortællingen skaber en rød tråd for virksomheden.
Virksomheder skal mestre effektive præsentationer

Virksomheder skal mestre effektive præsentationer

Det handler om at have en klart mål, skabe troværdighed og guide modtageren gennem dit oplæg, så personen med de rigtige tanker.
“Hvordan ser fremtidens rekruttering ud?” Med Nicklas Pyrdol og Kenneth Bo Jensen

“Hvordan ser fremtidens rekruttering ud?” Med Nicklas Pyrdol og Kenneth Bo Jensen

CV og ansøgning er en indgroet del af rekrutteringen, men det er absolut ikke den bedste måde at rekruttere den rette medarbejder på!
Virksomheder skal kende spillerreglerne for fremtiden🎧

Virksomheder skal kende spillerreglerne for fremtiden🎧

Virksomheder skal ikke kun kunne reagere på historisk data, de skal også skabe fremtiden ved at turde eksperimentere.
Digitalisering handler om at være modig🎧

Digitalisering handler om at være modig🎧

Hvilke udfordringer er der i forhold til digitalisering og hvilke muligheder er mest oplagte i 2020? Astrid Haug deler hedens viden med dig.
Hvad kan virksomheder lære af Lakserytteren 🎧

Hvad kan virksomheder lære af Lakserytteren 🎧

Internettet giver virksomheder uanede muligheder, hvis virksomhederne tør være mere kreative på de forskellige digitale platforme.
ProOwnedCycling Tjente penge, da de fik styr på processerne 🎧

ProOwnedCycling Tjente penge, da de fik styr på processerne 🎧

Der er en stor forskel på at få en idé og skabe en kommerciel succes. Oscar fra ProOwnedCycling deler deres erfaring med at skabe en succes.
Professionelt salg er en holdsport 🎧

Professionelt salg er en holdsport 🎧

Hvordan foregår salg i en professionel salgs organisationsom Salesforce? Hvordan adskiller det sig fra salg i danske virksomheder?
Skab et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking 🎧

Skab et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking 🎧

Salg kræver den rette investering og god ledelse for at lykkedes - især mødebooking. Et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking er optimalt.
Det kræver den rette profil for at udvikle salget 🎧

Det kræver den rette profil for at udvikle salget 🎧

En salgs profil, er ikke bare en salgsprofil. Hvis virksomheden ønsker at udvikle salg, så kig mod en salgsprofil med iværksættererfaring.
Enterprise salg forudsætter skarpe processer i salg 🎧

Enterprise salg forudsætter skarpe processer i salg 🎧

Enterprise salg er både komplekst, værdiskabende og indbringende, spørgsmålet er så bare: Hvordan får virksomheder succes med enterprise salg?
Derfor er fremtidens virksomheder optimistiske 🎧

Derfor er fremtidens virksomheder optimistiske 🎧

Optimistiske virksomheder formår at handle i modgang, men det kræver optimistiske medarbejdere. Spørgsmålet er: Hvordan bliver medarbejderne optimistiske?
Hvilken forretningværdi har produktudviklingen i Morningscore? 🎧

Hvilken forretningværdi har produktudviklingen i Morningscore? 🎧

Morningscore skal ballancere mellem at sikre omsætning gennem salg, men også styrke produktet gennem udvikling. Karsten deler hans overvejelser med dig.
Lockdownen fik de tre founders i Statum til at fyre sig selv 🎧

Lockdownen fik de tre founders i Statum til at fyre sig selv 🎧

De tre founders i Statum har fyret sig selv som følge af corona lockdownen. Virksomheden kan drifte og eksistere fint uden founderne.
Hos Daxiomatic går profit og formål hånd i hånd 🎧

Hos Daxiomatic går profit og formål hånd i hånd 🎧

Daxiomatic har ingen ledere, de har givet ansvaret til medarbjederne og så arbejder de formålsdrevet. Nåja, de tjener samtidig gode penge.
Når lockdownen skaber en nytænkende digitale oplevelse 🎧

Når lockdownen skaber en nytænkende digitale oplevelse 🎧

Hvordan skaber du unikke oplevelser på internettet? Escape the Web er et nytænkende oplevelses koncept, der blev født under lockdownen.
Hvorfor er en ny partner vigtig for Morningscore? 🎧

Hvorfor er en ny partner vigtig for Morningscore? 🎧

Hvis virksomheden for sat det rigtige team, så er de allerede tæt på mål. Det handler om at dække alle de afgørende roller fagligt og personligt.
Roccamores stærke community skaber muligheder under lockdownen 🎧

Roccamores stærke community skaber muligheder under lockdownen 🎧

Relationer er afgørende i krisetider - relationer til kunder, leverandører og partnere. Roccamore er bygget på stærke relationer og et dedikeret community.
Hvordan fungerer Snevagtens maskinrum?  Med Christoffer Gade 🎧

Hvordan fungerer Snevagtens maskinrum? Med Christoffer Gade 🎧

For at vinde over konkurrenterne, gælder det om at have en mere fintunet maskine. Christoffer Gade fortæller her om maskinen bag Snevagtens succes.
“Derfor handler læring om prioritering og ikke mængde” Med Stine Schulz 🎧

“Derfor handler læring om prioritering og ikke mængde” Med Stine Schulz 🎧

I en hverdag fyldt med drift, har mennesker ikke meget tid til at lære nyt. Derfor er det vigtigt at prioritere, hvad vi lærer og hvordan.
Hvorfor er Talenter vigtigere end Erfaringer? 🎧

Hvorfor er Talenter vigtigere end Erfaringer? 🎧

Talentarbejde bliver en naturlig del af fremtidens virksomheder. Det handler om at bruge medarbejderne til det, deres hjerne har naturlig flair for.
Podcast🎧: Hvordan balancerer Statum mellem udvikling og drift?

Podcast🎧: Hvordan balancerer Statum mellem udvikling og drift?

Statum skiftede i 2018 titlen som startup ud med en mindre sexet title som traditionelt rekrutterings bureau. Her er hvad de har lært et år senere.
#120 – Hvordan kan gode arbejdsvaner skabe effektive medarbejdere?

#120 – Hvordan kan gode arbejdsvaner skabe effektive medarbejdere?

Virksomheder der performer har effektive medarbejdere - medarbejdere der forstår at prioritere benhårdt og nå mere på mindre tid. Men hvordan gør de?
Sådan øger i sammenspillet i virksomheden 🎧

Sådan øger i sammenspillet i virksomheden 🎧

Musikere bruger tusindvis af timer på at øve deres samarbejde så de kan levere en mindeværdig og ektraordinær oplevelse. Det kan virksomheder lære noget af.
Podcast🎧: Hvordan skaber uddannelse et fælles sprog i jeres projekter?

Podcast🎧: Hvordan skaber uddannelse et fælles sprog i jeres projekter?

Kommunikation er altafgørende for et godt samarbejde. Gennem uddannelse får virksomheder et fælles sprog i projekter, bliver mere effektive og undgår fejl.
Podcast🎧: Hvorfor er det afgørende for virksomheder at være agile?

Podcast🎧: Hvorfor er det afgørende for virksomheder at være agile?

Virksomheder kan ikke længere planlægge sig til succes, de skal også kunne eksekvere uden at have al information til rådighed. Virksomheder skal være agile.
Podcast🎧: Sådan skaber projekter radikal innovation med den rette køreplan.

Podcast🎧: Sådan skaber projekter radikal innovation med den rette køreplan.

Innovation er afgørende for fremtiden virksomheder. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder skaber succesfuld innovation? Find inspiration her.
Podcast🎧: Hvordan har Freeway skabt en agil projektkultur ved at indføre 12 principper?

Podcast🎧: Hvordan har Freeway skabt en agil projektkultur ved at indføre 12 principper?

Freeway ApS har indført 12 principper, der er med til at sikrer mindre fejl og højere produktivitet hos deres medarbejdere. Læs mere her.
Podcast🎧: Hvorfor undervurderer virksomheder implementeringen af projekter?

Podcast🎧: Hvorfor undervurderer virksomheder implementeringen af projekter?

Implementering er mindst lige så afgørende for om dit projekt bliver en succes, som selve udvikling. Vi dykker ned i hvorfor implementering er så svært.
Podcast🎧: Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet?

Podcast🎧: Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet?

Episoden er relevant fordi: Når du påtager dig rollen som projektleder, følger der et ansvar med, et ansvar om at ... Læs merePodcast🎧: Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet?
Podcast🎧: – Hvorfor er det så afgørende at forstå projektets interessenter?

Podcast🎧: – Hvorfor er det så afgørende at forstå projektets interessenter?

Projekter skal både løses virksomhedens udfordringer og udfordringerne hos virksomhedens interessenter
Hvordan bidrager projekter til virksomhedens strategi? 🎧

Hvordan bidrager projekter til virksomhedens strategi? 🎧

Projekter kan give virksomheden strategisk superkræfter til at nå ambitiøse målsætninger, det kræver dog en sund projektkultur og en stærk ledelse.
#109 – Kunsten at Vende Underskud til Overskud

#109 – Kunsten at Vende Underskud til Overskud

En turnaround betyder, at virksomheder gennem en strategisk indsats, vender et underskud til overskud. Spørgsmålet er, hvordan en sådan turnaround skabes?
Podcast🎧: Fremtidens virksomheder skal mindske pseudoarbejde

Podcast🎧: Fremtidens virksomheder skal mindske pseudoarbejde

Langt de fleste virksomheder har opgaver og processer, der ingen værdi bidrager med. Disse opgaver og processer kaldes pseudoarbejde og skal stoppes.
Podcast🎧: Hvad er en virksomhed værd og hvordan finder du ud af det?

Podcast🎧: Hvad er en virksomhed værd og hvordan finder du ud af det?

Værdiansætning af en virksomhed er afhængig af både køber og sælger. Du kan både tjene penge som sælger og som køber ved at forstå værdien af virksomheden.

Podcast🎧: Det Gode Salgsmøde

Hele slagsprocessen falder til jorden, hvis du ikke formår at holde et godt salgsmøde. Alle udgifterne til at skaffe mødet vil være fuldstændig spildte. Derfor skal virksomheden prioritere at træne og udvikle salgsmødet.

Podcast🎧: Kold Kanvas i Fremtiden

Virksomheder undervurdere effekten af kold kanvas - måske fordi vi alle har haft en irriterende telefonsælger i røret. Kold Kanvas kan være ekstremt værdifuldt, så længe det bruges intelligent.

Podcast🎧: Leads Skal Behandles Som Salg

Salgsprocessen er den vigtigste proces i virksomheden, men har du klare procedure for salget i din virksomhed? Et område, hvor de fleste virksomheder kan blive bedre, er processen i forhold til (hurtigt) behandling af leads.

Podcast🎧: I Har Alle Ansvar For Salget

Det er ikke (kun) sælgernes ansvar at sælge, det er hele virksomheden. Alle kontaktpunkter, mellem virksomhed og kunde, bidrager enten positivt eller negativt til salgsprocessen. Alle medarbejderne i virksomheden er en del af salgsprocessen.
Podcast🎧: Medarbejdernes adfærd er vigtigere end virksomhedens strategi

Podcast🎧: Medarbejdernes adfærd er vigtigere end virksomhedens strategi

Din adfærd er meget mere afgørende for din succes, end du selv regner med. I denne artikel kan du læse mere om, hvorfor det hænger sådan sammen.
Podcast🎧: Hvordan Kan Growth Marketing Forbedre Din Marketingmaskine?

Podcast🎧: Hvordan Kan Growth Marketing Forbedre Din Marketingmaskine?

Du kommer ikke uden om marketing disciplinen som iværksætter. Steffen Hedebrandt klæder dig på med hans erfaringer og viden inden for growth marketing.
Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten!

Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten!

Spørgsmålet er ikke længere om Amazon kommer til Danmark. Det store spørgsmål bør måske i stedet være, hvad betyder det ... Læs mereFokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten!
#36 – Hjernen er dit vigtigste værktøj, sørg for at holde den skarp. (Niels Vium)

#36 – Hjernen er dit vigtigste værktøj, sørg for at holde den skarp. (Niels Vium)

Din dømmekraft, og derfor også dine valg og beslutninger, afhænger af din mentale tilstand. I et studie af en række ... Læs mere#36 – Hjernen er dit vigtigste værktøj, sørg for at holde den skarp. (Niels Vium)
#34 – Brug din hjerne til at få idéerne, ikke til at opbevare dem (Lars Henriksen)

#34 – Brug din hjerne til at få idéerne, ikke til at opbevare dem (Lars Henriksen)

Som iværksætter er du kundeservice, du er ansvarlig for produktionen, du er sælgeren, du er regnskabsafdelingen og iøvrigt alt andet. ... Læs mere#34 – Brug din hjerne til at få idéerne, ikke til at opbevare dem (Lars Henriksen)
Derfor skal du podcaste som iværksætter (IværksætterAkademiet)

Derfor skal du podcaste som iværksætter (IværksætterAkademiet)

Du kender nok allerede podcastmediet. Der er også gode chancer for, at du abonnerer på flere podcasts (måske endda At ... Læs mereDerfor skal du podcaste som iværksætter (IværksætterAkademiet)
Podcast🎧: Statum fokuserede på problemet og droppede idéen

Podcast🎧: Statum fokuserede på problemet og droppede idéen

For iværksættere kan drømmen sagtens være, at få en investering - men det betyder ikke at lykken er gjort, selvom der står 500.000 kr. på bankkontoen.
Stop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag

Stop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag

Indse det, du har ikke uendeligt med tid som iværksætter, så brug den på at skabe noget kunderne  vil købe. ... Læs mereStop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag