Tips til eksekvering

Læring skal prioriteres som kommercielle investeringer. Med Jane Nielsen

Læring er virksomhedens vigtigste investering. Derfor skal beslutningerne drives af en stærk faglighed og et kommercielt mindset.

Viden er informationer sat i kontekst. Med Linda Greve

Vi skal stoppe med at måle på (mængden af) læring og i stedet fokusere på den forskel som læringen gør for den enkelte. Det kræver kontekst.

Træning og læring skal integreres i forretningen. Med Pernille Ravnskov

Træning og læring skal give mening for forretningen. Det dykker vi ned i, i denne episode sammen med Pernille Ravnskov og Peter Simonsen.

I Tivoli er læring en aktiv del af driften. Med Katja Lohmann

Tivoli lever af at skabe gode oplevelser for deres gæster. Det er afgørende at medarbejderne trænes i at yde den bedste service. Men hvordan?

Læringskulturen i The Marketing Guy. Med Nick Traulsen

Hvis du ikke udvikler dig, så afvikler du dig. Læringskulturen er derfor en helt afgørende del af at skabe fremtidens virksomheder.

God læring med vilje i Bigum&Co. Med Thomas Bigum

I Bigum&Co lever de af at lave fysiske kurser, hvor deltagerne lærer mest muligt. Det kræver de rette rammer - men hvad er de rette rammer så?

Hvordan understøttes læring? Med Mads Høj Jensen og Peter Simonsen

Du kan ikke have en nytænkende og innovativ virksomhed, uden også at have et skarpt fokus på læring, træning og udvikling af medarbejderne.

Salg anno 2021. En samtale med Thomas Østerkjerhuus og Peter Haahr

Salg er en dynamisk størrelse og virksomheder bliver nød til hele tiden at tilpasse og udvikle deres salg og salgsprocess.

Det uforløste (HR) ansvar i virksomheden. Med Nicklas Pyrdol

Har virksomheden medarbejdere, så medfølger det også et ansvar - også selvom virksomheden endnu ikke har indset at ansvaret er der.

Hvordan skal HR digitaliseres? Med Rasmus Festersen

Succesfuld digitalisering handler ikke om at sætte strøm til virksomhedens processer. Det handler om at sætte strøm til de rigtige processer.

Hvornår skal der investeres i HR? Med Mads Paaskesen

Med begrænsede ressourcer følger der et ansvar for at prioritere - også i HR. Men, hvornår er det så det rigtige tidspunkt at investere i HR?

Hvem har ansvaret for HR i virksomheden? Med Bjarne Lauritsen

Forsvinder HR-ansvaret, hvis der ikke er en HR-funktion eller medarbejder? Nej for det er er i sidste ende lederne, som har ansvaret for HR.

Sådan kan data og feedbackkultur understøtte HR. Med Roar Bovim

I stedet for at måle, hvordan medarbejderne har det, så kan HR spørge dem og dermed skabe indsigt, der er afgørende for fremtidens virksomhed.

Sådan bidrager HR med kvalitet til forretningen. Med Heidi Wassini

Hvordan sikrer virksomheder, at HR performer? Heidi Wassini kommer med hendes bud på at skabe de bedste forudsætninger for HR.

Samarbejdet med HR skal bygges på faglighed og tillid. Med Mads Kamp

Det handler ikke om, hvilken værdi HR bidrager med, men i stedet, hvordan samarbejdet mellem HR og virksomhed bliver bedst muligt?

The Marketing Guy investerer i deres onboarding. Med Nick Traulsen

Hvis virksomheden ønsker at skabe fremtiden, skal I også turde tage nogle chancer og eksperimentere - også i HR.

Forretningen og HR skal arbejde tættere sammen. Med Annette Otto

HR og forretningen har en fælles interesse og et fælles ansvar for at skabe mest mulig værdi sammen. Derfor skal de også arbejde tæt sammen.

Det uforløste potentiale i HR. Med Nicklas Pyrdol

HR funktionen er ikke bare et nødvendigt onde, eller en omkostning, det er en vigtig brik i væksten og udviklingen af virksomheden.

Goodiebox skaber happy moments på abonnement. Med Rasmus Schmiegelow

Hvordan ser det ud, når hele forretningsmodellen har et klart mål: Skabe mest mulig værdi for kunderne? Goodiebox er en god case på netop det.

Hvordan skaber abonnementsforretninger mere værdi for mindre? Med Kim Schrøder

Abonnementsforretninger har en række fordele ved at minimere spild, sprede omkostningerne og understøtte langvarige kunderelationer.

Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau

Abonnementsforretninger har udviklet sig gennem de sidste 20 år og i dag handler det ikke kun om betalingsmodellen, men hele værdiskabelsen.

Hvorfor er abonnementsforretninger fremtiden? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Markedet og kunderne er ikke i tvivl, de er vilde med abonnementsforretninger. Men hvad er det, som abonnementsmodellen kan?

Hvad kan virksomheder bruge podcastmediet til? Med Esben Østerby og Jakob Linneberg

Podcasts er ekstremt populære, men hvilken forretningsværdi giver de? Og hvilke overvejelser skal virksomheder gøre sig om brugen af mediet?

Hvordan fungerer Morningtrains maskinrum? Med Thomas Østerkjerhuus

"Indsigt giver udsyn, men kun handling skaber forvandling". Morningtrain tør handle ambitiøst og det gør de fordi de kan måle effekten.

Hvordan former Morningtrain deres kultur? Med Thomas Østerkjerhuus

En stærk kultur er med til at virksomheden vinder i fremtiden. Kulturen sætter både retning for de bevidste og ubevidste beslutninger.

Hvorfor skal virksomheder bruge cases? Med Nicklas Pyrdol

Mennesker lærer bedst når vi har et problem, som er relevant for os og som vi skal løse. Cases giver en mulighed for at træne problemløsning.

Hvordan sætter virksomheder mål, der understøtter deres formål?

Inkluderes medarbejderne i udarbejdelse, prioritering og udvælgelse af mål, giver det den enkelte indsigt i koblingen mellem mål og formål.

Hvorfor er det vigtigt at dele møder op i to typer?

Møder kan deles ind i to typer: Koordineringsmøder og relationsmøder. Udfordringerne opstår, når de to mødetyper ikke adskilles.

Hvordan bliver virksomheder bedre til at prioritere det rigtige?

Virksomheder skal skabe tid, til at reflektere og stille de rigtige spørgsmål, så de rigtige og realistiske opgaver kan prioriteres ind.

Hvordan sikrer virksomheden at møderne bliver effektive?

Møder er afgørende for virksomhedens succes, men de kan også være spild af tid. Effektive møder, er møder hvor formålet altid er i fokus.

Hvorfor skal medarbejderne trænes i at sætte egne mål?

En vigtig ingrediens i OKR er, at medarbejderne formår at prioritere, og forstå prioringen af, de rette mål. Det skal trænes hos den enkelte.

Derfor handler OKR om ledelse, kultur og mindset

OKR er bare værktøjet. For at bruges korrekt kræver det , at virksomheden, kulturen, lederne og medarbejderne har de rette forudsætninger.

Hvordan implementerer du succesfuldt OKR? Med Jakob Møller Beck

OKR (Objective Key Results) er et styringsværktøj, der sikrer at hele virksomheden løber samme vej, men hvordan implementeres det med succes?

Hvordan kan pitchtræning fremtidssikre virksomheden? Med Lauge Vagner Rasmussen

Hvis virksomheden gør deres medarbejdere jedre til at piche, forbedre I også innovation gennem bedre struktur og beslutningsgrundlag.

Hvorfor skal virksomheder have styr på kernefortællingen? Med Kristian Scharling

Dit brand, og derfor din kommunikation, er en kombination af det du siger og gør. Kernefortællingen skaber en rød tråd for virksomheden.

Virksomheder skal mestre effektive præsentationer. Med Kristian Koch

Det handler om at have en klart mål, skabe troværdighed og guide modtageren gennem dit oplæg, så personen med de rigtige tanker.

Hvordan ser fremtidens rekruttering ud? Med Nicklas Pyrdol og Kenneth Bo Jensen

CV og ansøgning er en indgroet del af rekrutteringen, men det er absolut ikke den bedste måde at rekruttere den rette medarbejder på!

Virksomheder skal kende spillerreglerne for fremtiden. Med Anne Skare

Virksomheder skal ikke kun kunne reagere på historisk data, de skal også skabe fremtiden ved at turde eksperimentere.

Digitalisering handler om at være modig. Med Astrid Haug

Hvilke udfordringer er der i forhold til digitalisering og hvilke muligheder er mest oplagte i 2020? Astrid Haug deler hedens viden med dig.

Hvad kan virksomheder lære af Lakserytteren. Med Rasmus Kolbe

Internettet giver virksomheder uanede muligheder, hvis virksomhederne tør være mere kreative på de forskellige digitale platforme.

ProOwnedCycling Tjente penge, da de fik styr på processerne. Med Oscar Bjørn-Rosager

Der er en stor forskel på at få en idé og skabe en kommerciel succes. Oscar fra ProOwnedCycling deler deres erfaring med at skabe en succes.

Professionelt salg er en holdsport. Med Søren Boss Jacobsen

Hvordan foregår salg i en professionel salgs organisationsom Salesforce? Hvordan adskiller det sig fra salg i danske virksomheder?

Skab et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking. Med Casper Dreymann

Salg kræver den rette investering og god ledelse for at lykkedes - især mødebooking. Et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking er optimalt.

Det kræver den rette profil for at udvikle salget. Med Jens Trillingsgaard

En salgs profil, er ikke bare en salgsprofil. Hvis virksomheden ønsker at udvikle salg, så kig mod en salgsprofil med iværksættererfaring.

Enterprise salg forudsætter skarpe processer i salg. Med Casper Kræfting

Enterprise salg er både komplekst, værdiskabende og indbringende, spørgsmålet er så bare: Hvordan får virksomheder succes med enterprise salg?

Tjekliste✔️: Sådan skriver du fængende e-mails og booker møder med CXOs

Hvordan kan virksomheder skalere opbygningen af relationer til kunder? Her får du en tjekliste til at komme i gang med skriftelig outreach.

Derfor er fremtidens virksomheder optimistiske. Med Henrik Mathiasen

Optimistiske virksomheder formår at handle i modgang, men det kræver optimistiske medarbejdere. Spørgsmålet er: Hvordan bliver medarbejderne optimistiske?

Hvilken forretningværdi har produktudviklingen i Morningscore? Med Karsten Madsen

Morningscore skal ballancere mellem at sikre omsætning gennem salg, men også styrke produktet gennem udvikling. Karsten deler hans overvejelser med dig.

Lockdownen fik de tre founders i Statum til at fyre sig selv. Med Alexander Kragh

De tre founders i Statum har fyret sig selv som følge af corona lockdownen. Virksomheden kan drifte og eksistere fint uden founderne.

Hos Daxiomatic går profit og formål hånd i hånd. Med Jesper Refning

Daxiomatic har ingen ledere, de har givet ansvaret til medarbjederne og så arbejder de formålsdrevet. Nåja, de tjener samtidig gode penge.

Når lockdownen skaber en nytænkende digitale oplevelse. Med Pil Hibiscus Knudsen

Hvordan skaber du unikke oplevelser på internettet? Escape the Web er et nytænkende oplevelses koncept, der blev født under lockdownen.

Hvorfor er en ny partner vigtig for Morningscore? Med Karsten Madsen

Hvis virksomheden for sat det rigtige team, så er de allerede tæt på mål. Det handler om at dække alle de afgørende roller fagligt og personligt.

Roccamores stærke community skaber muligheder under lockdownen. Med Frederikke Antonie

Relationer er afgørende i krisetider - relationer til kunder, leverandører og partnere. Roccamore er bygget på stærke relationer og et dedikeret community.

Hvordan fungerer Snevagtens maskinrum? Med Christoffer Gade

For at vinde over konkurrenterne, gælder det om at have en mere fintunet maskine. Christoffer Gade fortæller her om maskinen bag Snevagtens succes.

Derfor handler læring om prioritering og ikke mængde. Med Stine Schulz

I en hverdag fyldt med drift, har mennesker ikke meget tid til at lære nyt. Derfor er det vigtigt at prioritere, hvad vi lærer og hvordan.

Hvorfor er Talenter vigtigere end Erfaringer? Med Kenneth Bo Jensen

Talentarbejde bliver en naturlig del af fremtidens virksomheder. Det handler om at bruge medarbejderne til det, deres hjerne har naturlig flair for.

Hvordan balancerer Statum mellem udvikling og drift? Med Alexander Kragh

Statum skiftede i 2018 titlen som startup ud med en mindre sexet title som traditionelt rekrutterings bureau. Her er hvad de har lært et år senere.

Hvordan kan gode arbejdsvaner skabe effektive medarbejdere? Med Marie Litrup

Virksomheder der performer har effektive medarbejdere - medarbejdere der forstår at prioritere benhårdt og nå mere på mindre tid. Men hvordan gør de?

Sådan øger i sammenspillet i virksomheden. Med Merethe Klint

Musikere bruger tusindvis af timer på at øve deres samarbejde så de kan levere en mindeværdig og ektraordinær oplevelse. Det kan virksomheder lære noget af.

Hvordan skaber uddannelse et fælles sprog i jeres projekter? Med Merethe Klint

Kommunikation er altafgørende for et godt samarbejde. Gennem uddannelse får virksomheder et fælles sprog i projekter, bliver mere effektive og undgår fejl.

Hvorfor er det afgørende for virksomheder at være agile? Med Jacob Schriver

Virksomheder kan ikke længere planlægge sig til succes, de skal også kunne eksekvere uden at have al information til rådighed. Virksomheder skal være agile.

Sådan skaber projekter radikal innovation med den rette køreplan. Med Rasmus Larsen

Innovation er afgørende for fremtiden virksomheder. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder skaber succesfuld innovation? Find inspiration her.

Hvordan har Freeway skabt en agil projektkultur ved at indføre 12 principper? Med Anne Olesen

Freeway ApS har indført 12 principper, der er med til at sikrer mindre fejl og højere produktivitet hos deres medarbejdere. Læs mere her.

Hvorfor undervurderer virksomheder implementeringen af projekter? Med Thomas Leer-Jacobsen

Implementering er mindst lige så afgørende for om dit projekt bliver en succes, som selve udvikling. Vi dykker ned i hvorfor implementering er så svært.

Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet? Med John Olsson

Når du påtager dig rollen som projektleder, følger der et ansvar med, et ansvar om at sikre at projektet lykkedes, ... Læs mere

Hvorfor er det så afgørende at forstå projektets interessenter? Med Rene Nørbjerg

Projekter skal både løses virksomhedens udfordringer og udfordringerne hos virksomhedens interessenter

Hvordan bidrager projekter til virksomhedens strategi? Med Christina Foldager

Projekter kan give virksomheden strategisk superkræfter til at nå ambitiøse målsætninger, det kræver dog en sund projektkultur og en stærk ledelse.

Kunsten at vende underskud til overskud. Med Jens Broch

En turnaround betyder, at virksomheder gennem en strategisk indsats, vender et underskud til overskud. Spørgsmålet er, hvordan en sådan turnaround skabes?

Fremtidens virksomheder skal mindske pseudoarbejde. Med Dennis Nørmark

Langt de fleste virksomheder har opgaver og processer, der ingen værdi bidrager med. Disse opgaver og processer kaldes pseudoarbejde og skal stoppes.

Hvad er en virksomhed værd og hvordan finder du ud af det? Med Jakob Fisker

Værdiansætning af en virksomhed er afhængig af både køber og sælger. Du kan både tjene penge som sælger og som køber ved at forstå værdien af virksomheden.

Det gode salgsmøde. Med Leon Birdi

Hele slagsprocessen falder til jorden, hvis du ikke formår at holde et godt salgsmøde. Alle udgifterne til at skaffe mødet vil være fuldstændig spildte. Derfor skal virksomheden prioritere at træne og udvikle salgsmødet.

Kold kanvas i fremtiden. Med Leon Birdi

Virksomheder undervurdere effekten af kold kanvas - måske fordi vi alle har haft en irriterende telefonsælger i røret. Kold Kanvas kan være ekstremt værdifuldt, så længe det bruges intelligent.

Leads skal behandles som salg. Med Leon Birdi

Salgsprocessen er den vigtigste proces i virksomheden, men har du klare procedure for salget i din virksomhed? Et område, hvor de fleste virksomheder kan blive bedre, er processen i forhold til (hurtigt) behandling af leads.

I har alle ansvar for salget. Med Leon Birdi

Det er ikke (kun) sælgernes ansvar at sælge, det er hele virksomheden. Alle kontaktpunkter, mellem virksomhed og kunde, bidrager enten positivt eller negativt til salgsprocessen. Alle medarbejderne i virksomheden er en del af salgsprocessen.

Medarbejdernes adfærd er vigtigere end virksomhedens strategi. Med Morten Münster

Din adfærd er meget mere afgørende for din succes, end du selv regner med. I denne artikel kan du læse mere om, hvorfor det hænger sådan sammen.

Hvordan Kan Growth Marketing Forbedre Din Marketingmaskine? Med Steffen Hedebrandt

Du kommer ikke uden om marketing disciplinen som iværksætter. Steffen Hedebrandt klæder dig på med hans erfaringer og viden inden for growth marketing.

Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten. Med Henrik Stender

Spørgsmålet er ikke længere om Amazon kommer til Danmark. Det store spørgsmål bør måske i stedet være, hvad betyder det ... Læs mere

Hjernen er dit vigtigste værktøj, sørg for at holde den skarp. Med Niels Vium

Din dømmekraft, og derfor også dine valg og beslutninger, afhænger af din mentale tilstand. I et studie af en række ... Læs mere

Brug din hjerne til at få idéerne, ikke til at opbevare dem. Med Lars Henriksen

Som iværksætter er du kundeservice, du er ansvarlig for produktionen, du er sælgeren, du er regnskabsafdelingen og iøvrigt alt andet. ... Læs mere

Derfor skal du podcaste som iværksætter. Med Karin Høgh

Du kender nok allerede podcastmediet. Der er også gode chancer for, at du abonnerer på flere podcasts (måske endda At ... Læs mere

Statum fokuserede på problemet og droppede idéen. Med Alexander Kragh

For iværksættere kan drømmen sagtens være, at få en investering - men det betyder ikke at lykken er gjort, selvom der står 500.000 kr. på bankkontoen.

Stop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag. Med Rasmus Madsen

Indse det, du har ikke uendeligt med tid som iværksætter, så brug den på at skabe noget kunderne  vil købe. ... Læs mere

Podcast episoder

Læring skal prioriteres som kommercielle investeringer. Med Jane Nielsen

Læring er virksomhedens vigtigste investering. Derfor skal beslutningerne drives af en stærk faglighed og et kommercielt mindset.

Viden er informationer sat i kontekst. Med Linda Greve

Vi skal stoppe med at måle på (mængden af) læring og i stedet fokusere på den forskel som læringen gør for den enkelte. Det kræver kontekst.

Træning og læring skal integreres i forretningen. Med Pernille Ravnskov

Træning og læring skal give mening for forretningen. Det dykker vi ned i, i denne episode sammen med Pernille Ravnskov og Peter Simonsen.

I Tivoli er læring en aktiv del af driften. Med Katja Lohmann

Tivoli lever af at skabe gode oplevelser for deres gæster. Det er afgørende at medarbejderne trænes i at yde den bedste service. Men hvordan?

Læringskulturen i The Marketing Guy. Med Nick Traulsen

Hvis du ikke udvikler dig, så afvikler du dig. Læringskulturen er derfor en helt afgørende del af at skabe fremtidens virksomheder.

God læring med vilje i Bigum&Co. Med Thomas Bigum

I Bigum&Co lever de af at lave fysiske kurser, hvor deltagerne lærer mest muligt. Det kræver de rette rammer - men hvad er de rette rammer så?

Hvordan understøttes læring? Med Mads Høj Jensen og Peter Simonsen

Du kan ikke have en nytænkende og innovativ virksomhed, uden også at have et skarpt fokus på læring, træning og udvikling af medarbejderne.

Salg anno 2021. En samtale med Thomas Østerkjerhuus og Peter Haahr

Salg er en dynamisk størrelse og virksomheder bliver nød til hele tiden at tilpasse og udvikle deres salg og salgsprocess.

Det uforløste (HR) ansvar i virksomheden. Med Nicklas Pyrdol

Har virksomheden medarbejdere, så medfølger det også et ansvar - også selvom virksomheden endnu ikke har indset at ansvaret er der.

Hvordan skal HR digitaliseres? Med Rasmus Festersen

Succesfuld digitalisering handler ikke om at sætte strøm til virksomhedens processer. Det handler om at sætte strøm til de rigtige processer.

Hvornår skal der investeres i HR? Med Mads Paaskesen

Med begrænsede ressourcer følger der et ansvar for at prioritere - også i HR. Men, hvornår er det så det rigtige tidspunkt at investere i HR?

Hvem har ansvaret for HR i virksomheden? Med Bjarne Lauritsen

Forsvinder HR-ansvaret, hvis der ikke er en HR-funktion eller medarbejder? Nej for det er er i sidste ende lederne, som har ansvaret for HR.

Sådan kan data og feedbackkultur understøtte HR. Med Roar Bovim

I stedet for at måle, hvordan medarbejderne har det, så kan HR spørge dem og dermed skabe indsigt, der er afgørende for fremtidens virksomhed.

Sådan bidrager HR med kvalitet til forretningen. Med Heidi Wassini

Hvordan sikrer virksomheder, at HR performer? Heidi Wassini kommer med hendes bud på at skabe de bedste forudsætninger for HR.

Samarbejdet med HR skal bygges på faglighed og tillid. Med Mads Kamp

Det handler ikke om, hvilken værdi HR bidrager med, men i stedet, hvordan samarbejdet mellem HR og virksomhed bliver bedst muligt?

The Marketing Guy investerer i deres onboarding. Med Nick Traulsen

Hvis virksomheden ønsker at skabe fremtiden, skal I også turde tage nogle chancer og eksperimentere - også i HR.

Forretningen og HR skal arbejde tættere sammen. Med Annette Otto

HR og forretningen har en fælles interesse og et fælles ansvar for at skabe mest mulig værdi sammen. Derfor skal de også arbejde tæt sammen.

Det uforløste potentiale i HR. Med Nicklas Pyrdol

HR funktionen er ikke bare et nødvendigt onde, eller en omkostning, det er en vigtig brik i væksten og udviklingen af virksomheden.

Goodiebox skaber happy moments på abonnement. Med Rasmus Schmiegelow

Hvordan ser det ud, når hele forretningsmodellen har et klart mål: Skabe mest mulig værdi for kunderne? Goodiebox er en god case på netop det.

Hvordan skaber abonnementsforretninger mere værdi for mindre? Med Kim Schrøder

Abonnementsforretninger har en række fordele ved at minimere spild, sprede omkostningerne og understøtte langvarige kunderelationer.

Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau

Abonnementsforretninger har udviklet sig gennem de sidste 20 år og i dag handler det ikke kun om betalingsmodellen, men hele værdiskabelsen.

Hvorfor er abonnementsforretninger fremtiden? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Markedet og kunderne er ikke i tvivl, de er vilde med abonnementsforretninger. Men hvad er det, som abonnementsmodellen kan?

Hvad kan virksomheder bruge podcastmediet til? Med Esben Østerby og Jakob Linneberg

Podcasts er ekstremt populære, men hvilken forretningsværdi giver de? Og hvilke overvejelser skal virksomheder gøre sig om brugen af mediet?

Hvordan fungerer Morningtrains maskinrum? Med Thomas Østerkjerhuus

"Indsigt giver udsyn, men kun handling skaber forvandling". Morningtrain tør handle ambitiøst og det gør de fordi de kan måle effekten.

Hvordan former Morningtrain deres kultur? Med Thomas Østerkjerhuus

En stærk kultur er med til at virksomheden vinder i fremtiden. Kulturen sætter både retning for de bevidste og ubevidste beslutninger.

Hvorfor skal virksomheder bruge cases? Med Nicklas Pyrdol

Mennesker lærer bedst når vi har et problem, som er relevant for os og som vi skal løse. Cases giver en mulighed for at træne problemløsning.

Hvordan implementerer du succesfuldt OKR? Med Jakob Møller Beck

OKR (Objective Key Results) er et styringsværktøj, der sikrer at hele virksomheden løber samme vej, men hvordan implementeres det med succes?

Hvordan kan pitchtræning fremtidssikre virksomheden? Med Lauge Vagner Rasmussen

Hvis virksomheden gør deres medarbejdere jedre til at piche, forbedre I også innovation gennem bedre struktur og beslutningsgrundlag.

Hvorfor skal virksomheder have styr på kernefortællingen? Med Kristian Scharling

Dit brand, og derfor din kommunikation, er en kombination af det du siger og gør. Kernefortællingen skaber en rød tråd for virksomheden.

Virksomheder skal mestre effektive præsentationer. Med Kristian Koch

Det handler om at have en klart mål, skabe troværdighed og guide modtageren gennem dit oplæg, så personen med de rigtige tanker.

Hvordan ser fremtidens rekruttering ud? Med Nicklas Pyrdol og Kenneth Bo Jensen

CV og ansøgning er en indgroet del af rekrutteringen, men det er absolut ikke den bedste måde at rekruttere den rette medarbejder på!

Virksomheder skal kende spillerreglerne for fremtiden. Med Anne Skare

Virksomheder skal ikke kun kunne reagere på historisk data, de skal også skabe fremtiden ved at turde eksperimentere.

Digitalisering handler om at være modig. Med Astrid Haug

Hvilke udfordringer er der i forhold til digitalisering og hvilke muligheder er mest oplagte i 2020? Astrid Haug deler hedens viden med dig.

Hvad kan virksomheder lære af Lakserytteren. Med Rasmus Kolbe

Internettet giver virksomheder uanede muligheder, hvis virksomhederne tør være mere kreative på de forskellige digitale platforme.

ProOwnedCycling Tjente penge, da de fik styr på processerne. Med Oscar Bjørn-Rosager

Der er en stor forskel på at få en idé og skabe en kommerciel succes. Oscar fra ProOwnedCycling deler deres erfaring med at skabe en succes.

Professionelt salg er en holdsport. Med Søren Boss Jacobsen

Hvordan foregår salg i en professionel salgs organisationsom Salesforce? Hvordan adskiller det sig fra salg i danske virksomheder?

Skab et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking. Med Casper Dreymann

Salg kræver den rette investering og god ledelse for at lykkedes - især mødebooking. Et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking er optimalt.

Det kræver den rette profil for at udvikle salget. Med Jens Trillingsgaard

En salgs profil, er ikke bare en salgsprofil. Hvis virksomheden ønsker at udvikle salg, så kig mod en salgsprofil med iværksættererfaring.

Enterprise salg forudsætter skarpe processer i salg. Med Casper Kræfting

Enterprise salg er både komplekst, værdiskabende og indbringende, spørgsmålet er så bare: Hvordan får virksomheder succes med enterprise salg?

Derfor er fremtidens virksomheder optimistiske. Med Henrik Mathiasen

Optimistiske virksomheder formår at handle i modgang, men det kræver optimistiske medarbejdere. Spørgsmålet er: Hvordan bliver medarbejderne optimistiske?

Hvilken forretningværdi har produktudviklingen i Morningscore? Med Karsten Madsen

Morningscore skal ballancere mellem at sikre omsætning gennem salg, men også styrke produktet gennem udvikling. Karsten deler hans overvejelser med dig.

Lockdownen fik de tre founders i Statum til at fyre sig selv. Med Alexander Kragh

De tre founders i Statum har fyret sig selv som følge af corona lockdownen. Virksomheden kan drifte og eksistere fint uden founderne.

Hos Daxiomatic går profit og formål hånd i hånd. Med Jesper Refning

Daxiomatic har ingen ledere, de har givet ansvaret til medarbjederne og så arbejder de formålsdrevet. Nåja, de tjener samtidig gode penge.

Når lockdownen skaber en nytænkende digitale oplevelse. Med Pil Hibiscus Knudsen

Hvordan skaber du unikke oplevelser på internettet? Escape the Web er et nytænkende oplevelses koncept, der blev født under lockdownen.

Hvorfor er en ny partner vigtig for Morningscore? Med Karsten Madsen

Hvis virksomheden for sat det rigtige team, så er de allerede tæt på mål. Det handler om at dække alle de afgørende roller fagligt og personligt.

Roccamores stærke community skaber muligheder under lockdownen. Med Frederikke Antonie

Relationer er afgørende i krisetider - relationer til kunder, leverandører og partnere. Roccamore er bygget på stærke relationer og et dedikeret community.

Hvordan fungerer Snevagtens maskinrum? Med Christoffer Gade

For at vinde over konkurrenterne, gælder det om at have en mere fintunet maskine. Christoffer Gade fortæller her om maskinen bag Snevagtens succes.

Derfor handler læring om prioritering og ikke mængde. Med Stine Schulz

I en hverdag fyldt med drift, har mennesker ikke meget tid til at lære nyt. Derfor er det vigtigt at prioritere, hvad vi lærer og hvordan.

Hvorfor er Talenter vigtigere end Erfaringer? Med Kenneth Bo Jensen

Talentarbejde bliver en naturlig del af fremtidens virksomheder. Det handler om at bruge medarbejderne til det, deres hjerne har naturlig flair for.

Hvordan balancerer Statum mellem udvikling og drift? Med Alexander Kragh

Statum skiftede i 2018 titlen som startup ud med en mindre sexet title som traditionelt rekrutterings bureau. Her er hvad de har lært et år senere.

Hvordan kan gode arbejdsvaner skabe effektive medarbejdere? Med Marie Litrup

Virksomheder der performer har effektive medarbejdere - medarbejdere der forstår at prioritere benhårdt og nå mere på mindre tid. Men hvordan gør de?

Sådan øger i sammenspillet i virksomheden. Med Merethe Klint

Musikere bruger tusindvis af timer på at øve deres samarbejde så de kan levere en mindeværdig og ektraordinær oplevelse. Det kan virksomheder lære noget af.

Hvordan skaber uddannelse et fælles sprog i jeres projekter? Med Merethe Klint

Kommunikation er altafgørende for et godt samarbejde. Gennem uddannelse får virksomheder et fælles sprog i projekter, bliver mere effektive og undgår fejl.

Hvorfor er det afgørende for virksomheder at være agile? Med Jacob Schriver

Virksomheder kan ikke længere planlægge sig til succes, de skal også kunne eksekvere uden at have al information til rådighed. Virksomheder skal være agile.

Sådan skaber projekter radikal innovation med den rette køreplan. Med Rasmus Larsen

Innovation er afgørende for fremtiden virksomheder. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder skaber succesfuld innovation? Find inspiration her.

Hvordan har Freeway skabt en agil projektkultur ved at indføre 12 principper? Med Anne Olesen

Freeway ApS har indført 12 principper, der er med til at sikrer mindre fejl og højere produktivitet hos deres medarbejdere. Læs mere her.

Hvorfor undervurderer virksomheder implementeringen af projekter? Med Thomas Leer-Jacobsen

Implementering er mindst lige så afgørende for om dit projekt bliver en succes, som selve udvikling. Vi dykker ned i hvorfor implementering er så svært.

Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet? Med John Olsson

Når du påtager dig rollen som projektleder, følger der et ansvar med, et ansvar om at sikre at projektet lykkedes, ... Læs mere

Hvorfor er det så afgørende at forstå projektets interessenter? Med Rene Nørbjerg

Projekter skal både løses virksomhedens udfordringer og udfordringerne hos virksomhedens interessenter

Hvordan bidrager projekter til virksomhedens strategi? Med Christina Foldager

Projekter kan give virksomheden strategisk superkræfter til at nå ambitiøse målsætninger, det kræver dog en sund projektkultur og en stærk ledelse.

Kunsten at vende underskud til overskud. Med Jens Broch

En turnaround betyder, at virksomheder gennem en strategisk indsats, vender et underskud til overskud. Spørgsmålet er, hvordan en sådan turnaround skabes?

Fremtidens virksomheder skal mindske pseudoarbejde. Med Dennis Nørmark

Langt de fleste virksomheder har opgaver og processer, der ingen værdi bidrager med. Disse opgaver og processer kaldes pseudoarbejde og skal stoppes.

Hvad er en virksomhed værd og hvordan finder du ud af det? Med Jakob Fisker

Værdiansætning af en virksomhed er afhængig af både køber og sælger. Du kan både tjene penge som sælger og som køber ved at forstå værdien af virksomheden.

Det gode salgsmøde. Med Leon Birdi

Hele slagsprocessen falder til jorden, hvis du ikke formår at holde et godt salgsmøde. Alle udgifterne til at skaffe mødet vil være fuldstændig spildte. Derfor skal virksomheden prioritere at træne og udvikle salgsmødet.

Kold kanvas i fremtiden. Med Leon Birdi

Virksomheder undervurdere effekten af kold kanvas - måske fordi vi alle har haft en irriterende telefonsælger i røret. Kold Kanvas kan være ekstremt værdifuldt, så længe det bruges intelligent.

Leads skal behandles som salg. Med Leon Birdi

Salgsprocessen er den vigtigste proces i virksomheden, men har du klare procedure for salget i din virksomhed? Et område, hvor de fleste virksomheder kan blive bedre, er processen i forhold til (hurtigt) behandling af leads.

I har alle ansvar for salget. Med Leon Birdi

Det er ikke (kun) sælgernes ansvar at sælge, det er hele virksomheden. Alle kontaktpunkter, mellem virksomhed og kunde, bidrager enten positivt eller negativt til salgsprocessen. Alle medarbejderne i virksomheden er en del af salgsprocessen.

Medarbejdernes adfærd er vigtigere end virksomhedens strategi. Med Morten Münster

Din adfærd er meget mere afgørende for din succes, end du selv regner med. I denne artikel kan du læse mere om, hvorfor det hænger sådan sammen.

Hvordan Kan Growth Marketing Forbedre Din Marketingmaskine? Med Steffen Hedebrandt

Du kommer ikke uden om marketing disciplinen som iværksætter. Steffen Hedebrandt klæder dig på med hans erfaringer og viden inden for growth marketing.

Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten. Med Henrik Stender

Spørgsmålet er ikke længere om Amazon kommer til Danmark. Det store spørgsmål bør måske i stedet være, hvad betyder det ... Læs mere

Hjernen er dit vigtigste værktøj, sørg for at holde den skarp. Med Niels Vium

Din dømmekraft, og derfor også dine valg og beslutninger, afhænger af din mentale tilstand. I et studie af en række ... Læs mere

Brug din hjerne til at få idéerne, ikke til at opbevare dem. Med Lars Henriksen

Som iværksætter er du kundeservice, du er ansvarlig for produktionen, du er sælgeren, du er regnskabsafdelingen og iøvrigt alt andet. ... Læs mere

Derfor skal du podcaste som iværksætter. Med Karin Høgh

Du kender nok allerede podcastmediet. Der er også gode chancer for, at du abonnerer på flere podcasts (måske endda At ... Læs mere

Statum fokuserede på problemet og droppede idéen. Med Alexander Kragh

For iværksættere kan drømmen sagtens være, at få en investering - men det betyder ikke at lykken er gjort, selvom der står 500.000 kr. på bankkontoen.

Stop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag. Med Rasmus Madsen

Indse det, du har ikke uendeligt med tid som iværksætter, så brug den på at skabe noget kunderne  vil købe. ... Læs mere