Tips til eksekvering

Hvorfor er det vigtigt at dele møder op i to typer?

Møder kan deles ind i to typer: Koordineringsmøder og relationsmøder. Udfordringerne opstår, når de to mødetyper ikke adskilles.

Hvordan sikrer virksomheden at møderne bliver effektive?

Møder er afgørende for virksomhedens succes, men de kan også være spild af tid. Effektive møder, er møder hvor formålet altid er i fokus.

Hvorfor skal medarbejderne trænes i at sætte egne mål?

En vigtig ingrediens i OKR er, at medarbejderne formår at prioritere, og forstå prioringen af, de rette mål. Det skal trænes hos den enkelte.

Derfor handler OKR om ledelse, kultur og mindset

OKR er bare værktøjet. For at bruges korrekt kræver det , at virksomheden, kulturen, lederne og medarbejderne har de rette forudsætninger.

Podcast episoder

Læring skal prioriteres som kommercielle investeringer. Med Jane Nielsen

Læring er virksomhedens vigtigste investering. Derfor skal beslutningerne drives af en stærk faglighed og et kommercielt mindset.

Viden er informationer sat i kontekst. Med Linda Greve

Vi skal stoppe med at måle på (mængden af) læring og i stedet fokusere på den forskel som læringen gør for den enkelte. Det kræver kontekst.

Træning og læring skal integreres i forretningen. Med Pernille Ravnskov

Træning og læring skal give mening for forretningen. Det dykker vi ned i, i denne episode sammen med Pernille Ravnskov og Peter Simonsen.

God læring med vilje i Bigum&Co. Med Thomas Bigum

I Bigum&Co lever de af at lave fysiske kurser, hvor deltagerne lærer mest muligt. Det kræver de rette rammer - men hvad er de rette rammer så?

Hvordan understøttes læring? Med Mads Høj Jensen og Peter Simonsen

Du kan ikke have en nytænkende og innovativ virksomhed, uden også at have et skarpt fokus på læring, træning og udvikling af medarbejderne.

Det uforløste (HR) ansvar i virksomheden. Med Nicklas Pyrdol

Har virksomheden medarbejdere, så medfølger det også et ansvar - også selvom virksomheden endnu ikke har indset at ansvaret er der.

Hvordan skal HR digitaliseres? Med Rasmus Festersen

Succesfuld digitalisering handler ikke om at sætte strøm til virksomhedens processer. Det handler om at sætte strøm til de rigtige processer.

Hvornår skal der investeres i HR? Med Mads Paaskesen

Med begrænsede ressourcer følger der et ansvar for at prioritere - også i HR. Men, hvornår er det så det rigtige tidspunkt at investere i HR?

Hvem har ansvaret for HR i virksomheden? Med Bjarne Lauritsen

Forsvinder HR-ansvaret, hvis der ikke er en HR-funktion eller medarbejder? Nej for det er er i sidste ende lederne, som har ansvaret for HR.

Sådan kan data og feedbackkultur understøtte HR. Med Roar Bovim

I stedet for at måle, hvordan medarbejderne har det, så kan HR spørge dem og dermed skabe indsigt, der er afgørende for fremtidens virksomhed.

Sådan bidrager HR med kvalitet til forretningen. Med Heidi Wassini

Hvordan sikrer virksomheder, at HR performer? Heidi Wassini kommer med hendes bud på at skabe de bedste forudsætninger for HR.

Samarbejdet med HR skal bygges på faglighed og tillid. Med Mads Kamp

Det handler ikke om, hvilken værdi HR bidrager med, men i stedet, hvordan samarbejdet mellem HR og virksomhed bliver bedst muligt?

The Marketing Guy investerer i deres onboarding. Med Nick Traulsen

Hvis virksomheden ønsker at skabe fremtiden, skal I også turde tage nogle chancer og eksperimentere - også i HR.

Forretningen og HR skal arbejde tættere sammen. Med Annette Otto

HR og forretningen har en fælles interesse og et fælles ansvar for at skabe mest mulig værdi sammen. Derfor skal de også arbejde tæt sammen.

Nøie investerer proaktivt i HR. Med Frederik Lysgaard Vind

Du skal ikke vente til problemerne opstår, med at investerer i HR - det skal gøres proaktivt. Især hvis virksomheden har ambitiøse vækstmål.

Det uforløste potentiale i HR. Med Nicklas Pyrdol

HR funktionen er ikke bare et nødvendigt onde, eller en omkostning, det er en vigtig brik i væksten og udviklingen af virksomheden.

Hvad kan virksomheder bruge podcastmediet til? Med Esben Østerby og Jakob Linneberg

Podcasts er ekstremt populære, men hvilken forretningsværdi giver de? Og hvilke overvejelser skal virksomheder gøre sig om brugen af mediet?

Hvordan fungerer Morningtrains maskinrum? Med Thomas Østerkjerhuus

"Indsigt giver udsyn, men kun handling skaber forvandling". Morningtrain tør handle ambitiøst og det gør de fordi de kan måle effekten.

Hvordan former Morningtrain deres kultur? Med Thomas Østerkjerhuus

En stærk kultur er med til at virksomheden vinder i fremtiden. Kulturen sætter både retning for de bevidste og ubevidste beslutninger.

Hvorfor skal virksomheder bruge cases? Med Nicklas Pyrdol

Mennesker lærer bedst når vi har et problem, som er relevant for os og som vi skal løse. Cases giver en mulighed for at træne problemløsning.

Hvordan implementerer du succesfuldt OKR? Med Jakob Møller Beck

OKR (Objective Key Results) er et styringsværktøj, der sikrer at hele virksomheden løber samme vej, men hvordan implementeres det med succes?

Hvordan kan pitchtræning fremtidssikre virksomheden? Med Lauge Vagner Rasmussen

Hvis virksomheden gør deres medarbejdere jedre til at piche, forbedre I også innovation gennem bedre struktur og beslutningsgrundlag.

Fremtidens virksomheder forstår at udnytte scenen. Med Thomas Frederiksen

Scenen er hver gang du har andres opmærksomhed rettet mod dig. Des bedre du kommunikerer, des større succes får du og din virksomhed.

Hvordan ser fremtidens rekruttering ud? Med Nicklas Pyrdol og Kenneth Bo Jensen

CV og ansøgning er en indgroet del af rekrutteringen, men det er absolut ikke den bedste måde at rekruttere den rette medarbejder på!

Virksomheder skal investere i et psykisk stærkt arbejdsmiljø. Med Anite Bruun Laursen

Konflikter og et psykisk ustabilt arbejdsmiljø er ikke kun hårdt for medarbejderne, det er decideret dårlig for virksomheden.

Hvad er forretningsværdien af inspiration? Med Tobias Binau

Inspiration er afgørende for at udvikling din virksomhed, medarbejderne og kunderne. Men hvordan prioriterer du hvilken inspiration?

Morningscore ændrer deres vækststrategi. Med Karsten Madsen

Ekstern kapital er en ressoucer som alt andet. Den er styret af af udbud og efterspørgsel og kan blive for "dyr" for virksomheden.

Gør værdierne til virksomhedens Nordstjerne. Med Nicolai Vittrup

Hvordan skaber du en fælles retning for alle beslutningerne i virksomheden? I Webamp har de deres værdier som Nordstjernen for medarbejderne.

Digitalisering handler om at være modig. Med Astrid Haug

Hvilke udfordringer er der i forhold til digitalisering og hvilke muligheder er mest oplagte i 2020? Astrid Haug deler hedens viden med dig.

Hvad kan virksomheder lære af Lakserytteren. Med Rasmus Kolbe

Internettet giver virksomheder uanede muligheder, hvis virksomhederne tør være mere kreative på de forskellige digitale platforme.

Hvorfor er branding så afgørende for Morningscore? Med Karsten Madsen

Det handler om diskussionen om at tænke kortsigtet og langsigtet. Koldkanvas giver salg i dag, branding gør det nemmere at sælge i fremtiden.

Skab et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking. Med Casper Dreymann

Salg kræver den rette investering og god ledelse for at lykkedes - især mødebooking. Et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking er optimalt.

Det kræver den rette profil for at udvikle salget. Med Jens Trillingsgaard

En salgs profil, er ikke bare en salgsprofil. Hvis virksomheden ønsker at udvikle salg, så kig mod en salgsprofil med iværksættererfaring.

Derfor er fremtidens virksomheder optimistiske. Med Henrik Mathiasen

Optimistiske virksomheder formår at handle i modgang, men det kræver optimistiske medarbejdere. Spørgsmålet er: Hvordan bliver medarbejderne optimistiske?

LuggageHero lukkede endnu en crowdfunding under lockdownen. Med Jannik Lawaetz

På det værst tænkeligt tidspunkt, lykkedes det LuggageHero at lukke endnu en crowdfunding runde. Jannik Lawaetz fortæller hvordan de håndterede lockdownen.

Lockdownen fik de tre founders i Statum til at fyre sig selv. Med Alexander Kragh

De tre founders i Statum har fyret sig selv som følge af corona lockdownen. Virksomheden kan drifte og eksistere fint uden founderne.

Hos Daxiomatic går profit og formål hånd i hånd. Med Jesper Refning

Daxiomatic har ingen ledere, de har givet ansvaret til medarbjederne og så arbejder de formålsdrevet. Nåja, de tjener samtidig gode penge.

Når lockdownen skaber en nytænkende digitale oplevelse. Med Pil Hibiscus Knudsen

Hvordan skaber du unikke oplevelser på internettet? Escape the Web er et nytænkende oplevelses koncept, der blev født under lockdownen.

Hvorfor er en ny partner vigtig for Morningscore? Med Karsten Madsen

Hvis virksomheden for sat det rigtige team, så er de allerede tæt på mål. Det handler om at dække alle de afgørende roller fagligt og personligt.

Instafilm køber sig tid og investerer i nye koncepter under lockdownen. Med Abbi Moreno

Virksomheder kan ikke spare sig gennem en krise. Det er tilgengæld en hårdfin ballancegang, når der skal spares et sted for at investere i nye koncepter.

Hvordan fungerer Snevagtens maskinrum? Med Christoffer Gade

For at vinde over konkurrenterne, gælder det om at have en mere fintunet maskine. Christoffer Gade fortæller her om maskinen bag Snevagtens succes.

Hvordan erstatter Morningscore deres ledende programmør? Med Karsten Madsen

At miste Mornignscores ledende programmør midt i en ambitiøs vækstfase, er som at skulle skifte dæk på ens bil mens man accelerer på motorvejen.

Hvordan skaffer Morningscore de rette kompetencer og rådgivning? Med Karsten Madsen

Virksomheder kan ikke træffe de bedste beslutninger uden at søge hjælp og rådgivning. Fremtidens virksomheder har behov for hjælp udefra for at vinde.

Derfor handler læring om prioritering og ikke mængde. Med Stine Schulz

I en hverdag fyldt med drift, har mennesker ikke meget tid til at lære nyt. Derfor er det vigtigt at prioritere, hvad vi lærer og hvordan.

Hvad får du ud af at tage en talenttest? Med Kenneth Bo Jensen

Det giver ikke værdi at tage en talenttest, hvis du ikke sammenholder den med dine problemstillinger. Det hele starter med tilbagemeldingen.

Hvorfor er Talenter vigtigere end Erfaringer? Med Kenneth Bo Jensen

Talentarbejde bliver en naturlig del af fremtidens virksomheder. Det handler om at bruge medarbejderne til det, deres hjerne har naturlig flair for.

Hvordan kan gode arbejdsvaner skabe effektive medarbejdere? Med Marie Litrup

Virksomheder der performer har effektive medarbejdere - medarbejdere der forstår at prioritere benhårdt og nå mere på mindre tid. Men hvordan gør de?

Hvordan har Freeway skabt en agil projektkultur ved at indføre 12 principper? Med Anne Olesen

Freeway ApS har indført 12 principper, der er med til at sikrer mindre fejl og højere produktivitet hos deres medarbejdere. Læs mere her.

Hvorfor undervurderer virksomheder implementeringen af projekter? Med Thomas Leer-Jacobsen

Implementering er mindst lige så afgørende for om dit projekt bliver en succes, som selve udvikling. Vi dykker ned i hvorfor implementering er så svært.

Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet? Med John Olsson

Når du påtager dig rollen som projektleder, følger der et ansvar med, et ansvar om at sikre at projektet lykkedes, ... Læs mere

Kunsten at vende underskud til overskud. Med Jens Broch

En turnaround betyder, at virksomheder gennem en strategisk indsats, vender et underskud til overskud. Spørgsmålet er, hvordan en sådan turnaround skabes?

Fremtidens virksomheder skal mindske pseudoarbejde. Med Dennis Nørmark

Langt de fleste virksomheder har opgaver og processer, der ingen værdi bidrager med. Disse opgaver og processer kaldes pseudoarbejde og skal stoppes.

Hvordan får du det meste ud af medarbejdernes talent? Med Iris Engelund

Internettet har givet virksomheder utallige muligheder for at styrke deres brand. Virksomheder havde før i tiden radioen, TVet og aviserne ... Læs mere

Hvad er en virksomhed værd og hvordan finder du ud af det? Med Jakob Fisker

Værdiansætning af en virksomhed er afhængig af både køber og sælger. Du kan både tjene penge som sælger og som køber ved at forstå værdien af virksomheden.

Virksomhedsfaserne og personlighed. Med Jesper Gottschalck

Virksomheder bevæger sig gennem en livscyklus, bestående af forskellige stadier. Stadierne stiller forskellige krav til ledere og medarbejdere - krav til både kompetencer, erfaringer og personlighed.

Det bedste startup team. Med Jesper Gottschalck

Teamet bag en virksomhed er altafgørende for succes. Spørgsmålet er, hvordan dette team bør se ud - og hvordan sikrer du, at virksomheden har det helt rette team. Her spiller personligheden en afgørende rolle.

Sådan udvikler du din personlighed. Med Jesper Gottschalck

Virksomheder skal ikke blot udvikle medarbejdernes kompetencer, men også deres personlighed. Kompetencerne er bare væsenligt nemmere at udvikle på.

En iværksætters personlighed. Med Jesper Gottschalck

Selvom det er svært at generalisere, så findes der nogle tendenser, når vi ser på iværksætteres personlighed. Kender du din egen personlighed, så ved du, hvor du måske skal lægge en ekstra indsats og undgå faldgrubber.

Personlighedens strategisk betydning. Med Jesper Gottschalck

Medarbejdernes personlighed har strategiskværdi for virksomheden. Derfor bør virksomheder også i større grad tage personligheden med i strategiske overvejelser. I hvert fald, hvis virksomheden ønsker at lykkedes med strategien.

Modgang påvirker os forskelligt. Med Jesper Gottschalck

Mennesker har vidt forskellige måder, som vi håndetere modgang og risiko på. Nogle kaster sig hovedløst ud i nye projekter, andre er mere eftertænksomme. Det er vigtigt at kende dine medarbejdere, men endnu vigtigere at kende dig selv.

Er Du Ambitiøs Eller Teamplayer? Med Jesper Gottschalck

Det kan være svært, eller tæt på umuligt, at finde en medarbejder, der både kæmper for egne mål og er en teamplayer. Virksomheder har behov for begge typer, men i vidt forskellige funktioner.

Hvordan får virksomheder mere ud af introverte & ekstroverte? Med Jesper Gottschalck

Din virksomhed består med alt sandsynsligvis af både introverte og ekstroverte medarbejdere. De to grupper skal behandles på vidt forskellge måder.

Personligheden kan give en indikation om fremtidig succes. Med Jesper Gottschalck

Pligtopfyldende, eller conscientiousness, er en god indikator for professionel succes og en af de fem faktorer der beskriver din personlighed i 'Big Five'.

Derfor er vi ikke alle sammen lige kreative. Med Jesper Gottschalck

Vi har som mennesker forskellige forudsætninger for at arbejde kreativt - nogle synes det er det fedeste, andre bliver drænet af det.

Hvordan Hjælper ‘Big Five’ dig med at forstå din personlighed? Med Jesper Gottschalck

Big Five er den mest anerkendte og validerede persontest og derfor et rigtig godt udgangspunkt for at forstå din egen, eller medarbejdernes, personlighed.

Hvorfor er det vigtigt, at du kender din Personlighed? Med Jesper Gottschalck

Mennesker er ikke ens. Vi adskiller os bl.a. gennem vores personlighed, som fortæller, hvilke præferencer vi har og hvornår vi performer bedst.

Medarbejdernes adfærd er vigtigere end virksomhedens strategi. Med Morten Münster

Din adfærd er meget mere afgørende for din succes, end du selv regner med. I denne artikel kan du læse mere om, hvorfor det hænger sådan sammen.

Statum fokuserede på problemet og droppede idéen. Med Alexander Kragh

For iværksættere kan drømmen sagtens være, at få en investering - men det betyder ikke at lykken er gjort, selvom der står 500.000 kr. på bankkontoen.

Stop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag. Med Rasmus Madsen

Indse det, du har ikke uendeligt med tid som iværksætter, så brug den på at skabe noget kunderne  vil købe. ... Læs mere