Kort om prioriterede investeringer
Tekst
Podcast episoder om prioriterede investeringer
#256 – Sådan skaber i fremtiden med eksperimenter. Med Pia Ella Elmegård og Stine Kjærsgaard
Data bruges oftest til at se, hvad der virkede godt i går. Eksperimenter kan bidrage med signaler om, hvad der virker bedre i fremtiden.
#255 – Sådan sikrer du en fair og effektiv rekruttering. Med Simon Z. Kaczmarek
CV'et og ansøgningen skal ud af rekrutteringsprocessen og skal erstattes med bedre data. Spørgermålet er bare, hvordan den data findes?
#227 – Ofirs Turnaround. Med Karsten Vikke og Alexander Kragh
Ofir havde allerede et stærkt produkt, så opgave blev strategisk at prioritere benhård og skabe en kultur med selvtillid til at turde fejle.
#212 – Det uforløste potentiale i HR. Med Nicklas Pyrdol
HR funktionen er ikke bare et nødvendigt onde, eller en omkostning, det er en vigtig brik i væksten og udviklingen af virksomheden.
#207 – Hvordan har STAÏ skabt sundhed på abonnement? Med Jytte Bille
Du skal både have tid og råd til at begå de nødvendige fejl, hvis du vil starte en abonnementsforretning omkring et produkt/brand.
#202 – Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau
Abonnementsforretninger har udviklet sig gennem de sidste 20 år og i dag handler det ikke kun om betalingsmodellen, men hele værdiskabelsen.
#198 – Morningtrains kommercielle succes. Med Thomas Østerkjerhuus
Hvordan sikrer Morningtrain, at virksomheden står stærkest i fremtiden? Det ansvar er blevet placeret hos CCO Thomas Østerkjerhuus.
#187 – Hvorfor er budgettet så vigtig for virksomheden? Med Karsten Madsen
Strategien er retningen, men budgettet er roret, som skal bevise at kaptajenen (Læs: CEOen) kan finde ud af at styre skibet.
#182 – Virksomheder skal investere i et psykisk stærkt arbejdsmiljø. Med Anite Bruun Laursen
Konflikter og et psykisk ustabilt arbejdsmiljø er ikke kun hårdt for medarbejderne, det er decideret dårlig for virksomheden.
#180 – Morningscore ændrer deres vækststrategi. Med Karsten Madsen
Ekstern kapital er en ressoucer som alt andet. Den er styret af af udbud og efterspørgsel og kan blive for "dyr" for virksomheden.
#174 – Hvorfor er økonomifunktionen vigtig for virksomheder? Med Frederik Sandgrav
Økonomifunktionen bør give et klart billede af, hvordan din virksomhed performer og hvilke udfordringer og muligheder I har.
#145 – Instafilm køber sig tid og investerer i nye koncepter under lockdownen. Med Abbi Moreno
Virksomheder kan ikke spare sig gennem en krise. Det er tilgengæld en hårdfin ballancegang, når der skal spares et sted for at investere i nye koncepter.
#141 – Hvorfor er Snevagten en kommerciel succes? Med Christoffer Gade
Virksomheders evne til at overleve handler om at have en økonomi. Christoffer deler med dig, hvordan at Snevagten er gearet til både med- og modgang.
#136 – Hvordan sikrer Dreamdata, at du kan stole på marketing? Med Steffen Hedebrandt
Hvordan sikrer Dreamdata, at du kan stole på marketing? Tak fordi du læste med🙏Brian
#120 – Hvordan kan gode arbejdsvaner skabe effektive medarbejdere? Med Marie Litrup
Virksomheder der performer har effektive medarbejdere - medarbejdere der forstår at prioritere benhårdt og nå mere på mindre tid. Men hvordan gør de?
#116 – Hvorfor undervurderer virksomheder implementeringen af projekter? Med Thomas Leer-Jacobsen
Implementering er mindst lige så afgørende for om dit projekt bliver en succes, som selve udvikling. Vi dykker ned i hvorfor implementering er så svært.
#107 – Fremtidens virksomheder skal mindske pseudoarbejde. Med Dennis Nørmark
Langt de fleste virksomheder har opgaver og processer, der ingen værdi bidrager med. Disse opgaver og processer kaldes pseudoarbejde og skal stoppes.
#83 – Hvad er en virksomhed værd og hvordan finder du ud af det? Med Jakob Fisker
Værdiansætning af en virksomhed er afhængig af både køber og sælger. Du kan både tjene penge som sælger og som køber ved at forstå værdien af virksomheden.
#42 – Hvordan kan growth marketing forbedre din marketingmaskine? Med Steffen Hedebrandt
Du kommer ikke uden om marketing disciplinen som iværksætter. Steffen Hedebrandt klæder dig på med hans erfaringer og viden inden for growth marketing.