Kundeværdien kort fortalt

Kundeværdien beskriver den værdi som kunde ønsker, eller ønsker at opleve. Kundeværdien bliver fejlagtigt forvekslet med det produkt, eller den service som virksomheden sælge. Det handler dog om både at forstå kundens problem, samt forstå de følelsesmæssige konsekvenser af problemet. Derefter gælder det om at løse problemet så enkelt og effektivt som muligt.

Her på siden kan du blive inspireret til at forstå og udvikle kundeværdien i din virksomhed💡

Podcast episoder om kundeværdien

OB fik succes ved at fokusere på segmentering og behov. Med Jack Jørgensen

Vejen til at genfylde de fynske tribuner er gået gennem selvindsigt, selverkendelse og konsistent eksekvering. Hvordan lykkedes det for OB?

Oplevelsen med dit produkt er den vigtigste branding. Med Frederikke Antonie Schmidt

Roccamore kan ikke adskille branding og produkt - begge dele skal støtte op om visionen om at stå stærkere. Frederikke fortæller hvorfor.

Læring skal prioriteres som kommercielle investeringer. Med Jane Nielsen

Læring er virksomhedens vigtigste investering. Derfor skal beslutningerne drives af en stærk faglighed og et kommercielt mindset.

Læringsindhold som en del af salgstragten. Med Martin Abildgaard

I Universal Robots har de fundet ud af, hvor vigtigt det er, at sikrer at potentielle kunder forstår værdien af produktet de skal købe.

Ofirs Turnaround. Med Karsten Vikke og Alexander Kragh

Ofir havde allerede et stærkt produkt, så opgave blev strategisk at prioritere benhård og skabe en kultur med selvtillid til at turde fejle.

Digitalisering af service. En samtale mellem Thomas Østerkjerhuus og Tomas Maltha Krogh

Nøglen til succes med digitaliseringen er at kunne udnytte de digitale muligheder, uden på samme tid at gå på kompromis med servicen.

#209 – Hvad kan du lære af abonnementsforretningerne? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Abonnementsforretningerne stormer frem fordi de fokusere på en ekstrem høj kundeværdi og en tæt og langvarig relation med kunden.

#208 – Goodiebox skaber happy moments på abonnement. Med Rasmus Schmiegelow

Hvordan ser det ud, når hele forretningsmodellen har et klart mål: Skabe mest mulig værdi for kunderne? Goodiebox er en god case på netop det.

#207 – Hvordan har STAÏ skabt sundhed på abonnement? Med Jytte Bille

Du skal både have tid og råd til at begå de nødvendige fejl, hvis du vil starte en abonnementsforretning omkring et produkt/brand.

#206 – Hvordan skaber abonnementsforretninger mere værdi for mindre? Med Kim Schrøder

Abonnementsforretninger har en række fordele ved at minimere spild, sprede omkostningerne og understøtte langvarige kunderelationer.

#205 – Hvordan skaber udlejningsbranchen mere værdi for kunderne? med René Mortensen

Lejerne er ikke (kun) interesseret i fire vægge og et tag. De er interesseret i at føle sig 'hjemme'. Det 'hjem' arbejder NREP på at skabe.

#204 – Hvordan vil LOOP Fitness skabe mere værdi for medlemmerne? Med Tobias Bai

Loop Fitness er midt i processen for at implementere en stærkt dataplatform, der kan understøtte kundernes behov og adfærd.

#203 – Sådan sælger Swapfiets cykler på abonnement. Med Jonas Nygaard

Swapfiets har stor succes med at tilbyde cykler på abonnement. Bag succesen gemmer sig et fokus på hele kundeoplevelsen, ikke kun produktet.

#202 – Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau

Abonnementsforretninger har udviklet sig gennem de sidste 20 år og i dag handler det ikke kun om betalingsmodellen, men hele værdiskabelsen.

#201 – Hvorfor er abonnementsforretninger fremtiden? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Markedet og kunderne er ikke i tvivl, de er vilde med abonnementsforretninger. Men hvad er det, som abonnementsmodellen kan?

#194 – Hvordan skaber Morningtrain værdi for kunderne? med Thomas Østerkjerhuus

Virksomheder enten udvikles eller afvikles. Du kan ikke bare blive ved med at gøre det samme og forvente af vinde i fremtiden.

#189 – Derfor skal virksomheder have styr på kernefortællingen? Med Kristian Scharling

Dit brand, og derfor din kommunikation, er en kombination af det du siger og gør. Kernefortællingen skaber en rød tråd for virksomheden.

#179 – Gør værdierne til virksomhedens Nordstjerne. Med Nicolai Vittrup

Hvordan skaber du en fælles retning for alle beslutningerne i virksomheden? I Webamp har de deres værdier som Nordstjernen for medarbejderne.

#178 – Værdien af en løbetur afhænger af kunden. Med Lena Andersson

Spørgsmålet er ikke, hvor meget du kan tage for din service, men i stedet: Hvilke kunder vil betale mest for din service?

#176 – Digitalisering handler om at være modig. Med Astrid Haug

Hvilke udfordringer er der i forhold til digitalisering og hvilke muligheder er mest oplagte i 2020? Astrid Haug deler hedens viden med dig.

#166 – Hvordan skaber virksomheder et kommercielt mindset? Med Thomas Wind Bøglund

Hvordan sikrer du at alle medarbejrdere går efter samme mål "At stille virksomheden stærkst muligt i dag og i fremtiden?". Du skabet et kommercielt mindset.

#162 – Enterprise salg forudsætter skarpe processer i salg. Med Casper Kræfting

Enterprise salg er både komplekst, værdiskabende og indbringende, spørgsmålet er så bare: Hvordan får virksomheder succes med enterprise salg?

#159 – Derfor Skal Virksomheder først og fremmest tjene penge. Med Bo Møller

Det kan være svært at leve sundt, passe på miljøet og hjælpe andre, hvis du ikke ved om du får løn om en måned. Samme logik gælder for virksomheder

#156 – Hvilken forretningværdi har produktudviklingen i Morningscore? Med Karsten Madsen

Morningscore skal ballancere mellem at sikre omsætning gennem salg, men også styrke produktet gennem udvikling. Karsten deler hans overvejelser med dig.

#152 – Når lockdownen skaber en nytænkende digitale oplevelse. Med Pil Hibiscus Knudsen

Hvordan skaber du unikke oplevelser på internettet? Escape the Web er et nytænkende oplevelses koncept, der blev født under lockdownen.

#149 – Hvordan skaber virksomheder mening for medarbejderne? Med Poul Jeritslev

Når noget giver mening for et menneske, så oplever denne en følelse af succes. Hvis virksomheder kan vække denne følelse i medarbejderne står den stærkt.

#148 – Virksomheder skal både give overskud og mening. Med Martin Bjergegaard

Virksomheder skal give overskud for at eksistere i næste måned, men for at eksistere i fremtiden skal de også give mening for kunder, ansatte og samfundet.

Fordelene og ulemperne ved en nichevirksomhed. Med Rikki Tholstrup Jørgensen

Fremtidens virksomheder forstår at de ikke skal være noget for alle. At finde en niche kan meget vel være virksomheders vigtigste opgave.

#145 – Instafilm køber sig tid og investerer i nye koncepter under lockdownen. Med Abbi Moreno

Virksomheder kan ikke spare sig gennem en krise. Det er tilgengæld en hårdfin ballancegang, når der skal spares et sted for at investere i nye koncepter.

#138 – Hvordan skaber Snevagten mest mulig kundeværdi? Med Christoffer Gade

Virksomheder sælger ikke kun sko, online regnskabsprogrammer eller fortov ryddet for sne. Men hvad er det så, Snevagten reelt set sælger til kunderne?

#$35 – Hvordan har Zetland skabt succes med et stærkt community? Med Jakob Moll

Zetland har skabt et medie, som læserne/lytterne føler sig en del af og det stærke community har sikret nogle imponerende resultater for mediet.

#128 – Værdien af en god historie. Med Michael Grønnemose

Mennesker husker ikke fakta, vi husker derimod den gode historie. Fremtidens virksomheder skal blive bedre til at fortælle de rigtige historier.

#124 – Hvordan skaber fremtidens nyhedsmedie værdi? Med Nikolaj Sommer

Hvordan skaber fremtidens nyhedsmedie værdi? Tak fordi du læste med🙏Brian

#119 – Sådan øger i sammenspillet i virksomheden. Med Merethe Klint

Musikere bruger tusindvis af timer på at øve deres samarbejde så de kan levere en mindeværdig og ektraordinær oplevelse. Det kan virksomheder lære noget af.

#112 – Hvordan bidrager projekter til virksomhedens strategi? Med Christina Foldager

Projekter kan give virksomheden strategisk superkræfter til at nå ambitiøse målsætninger, det kræver dog en sund projektkultur og en stærk ledelse.

#109 – Kunsten at vende underskud til overskud. Med Jens Broch

En turnaround betyder, at virksomheder gennem en strategisk indsats, vender et underskud til overskud. Spørgsmålet er, hvordan en sådan turnaround skabes?

#65 – Fokuserer du på produktet eller kundens værdi. Med Mads Wedderkopp

Kunden køber ikke produktet, men derimod den værdi produktet skaber. Den erkendelse ligger til grund for Quickorders succes - her er hvorfor.

#73 – Mersalg skal give kunden mere værdi. Med Leon Birdi

De fleste har en forkert opfattelse af mersalg. Det handler om at skabe den rette værdi for kunden - ikke blot at skabe mere omsætning.

#72 – Derfor er prisen ligegyldig. Med Leon Birdi

Hvis samtalen starte med prisen, er der gode chancer for, at kunden ender med den forkerte løsning. Det handler om at fokusere på behovet.

#68 – Alle i virksomheden har ansvaret for slaget. Med Leon Birdi

Det er ikke kun sælgernes ansvar at sælge. Alle kontakter mellem virksomhed og kunde, bidrager positivt eller negativt til salgsprocessen.

#66 – Du skal se salget som virksomhedens puls. Med Leon Birdi

Uden salg ingen økonomi der kan fordeles rundt i virksomeheden til løn, indkøb, produktudvikling og marketing. Derfor er salget virksomhedens puls.

#46 – Hvorfor er social selling afgørende for virksomheder? Med Leif Carlsen

Vi som mennesker køber af dem vi stoler på og netop på det punkt er der digitale udfordringer og fordele som virksomheder skal huske.

#37 – Instagram er et godt match med iværksætters passion og personlige historie. Med Rolf Nordal

Instagram er et godt match med iværksætters passion og personlige historie Du spørger måske dig selv om Instagram overhovedet er noget for dig. 1,7 millioner danskere er på Instagram, så der er gode chancer for, at du også kan finde og connecte med dine kunder på platformen. I dette afsnit af IværksætterAkademiet får vi adgang…

#30 – Derfor skal du podcaste som iværksætter. Med Karin Høgh

Derfor skal du podcaste som iværksætter Du kender nok allerede podcastmediet. Der er også gode chancer for, at du abonnerer på flere podcasts (måske endda At Turde FM). I dette afsnit af IværksætterAkademiet forsøger jeg, sammen med Karin Høgh fra Podconsult, at finde frem til: Hvorfor at du som iværksætter (måske) skal gå i gang…

#29 – Statum fokuserede på problemet og droppede idéen. Med Alexander Kragh

For iværksættere kan drømmen sagtens være, at få en investering - men det betyder ikke at lykken er gjort, selvom der står 500.000 kr. på bankkontoen.

#24 – Stop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag. Med Rasmus Madsen

Stop med at spilde din tid som iværksætter - start med at pretotype i dag Indse det, du har ikke uendeligt med tid som iværksætter, så brug den på at skabe noget kunderne  vil købe. I dette afsnit af IværksætterAkademiet deler Rasmus Madsen hans viden og erfaringer omkring pretotyping, så du kan stoppe med at spilde din…