Kundeværdien kort fortalt

Kundeværdien beskriver den værdi som kunde ønsker, eller ønsker at opleve. Kundeværdien bliver fejlagtigt forvekslet med det produkt, eller den service som virksomheden sælge. Det handler dog om både at forstå kundens problem, samt forstå de følelsesmæssige konsekvenser af problemet. Derefter gælder det om at løse problemet så enkelt og effektivt som muligt.

Her på siden kan du blive inspireret til at forstå og udvikle kundeværdien i din virksomhed💡

Podcast episoder om kundeværdien

OB fik succes ved at fokusere på segmentering og behov. Med Jack Jørgensen

Vejen til at genfylde de fynske tribuner er gået gennem selvindsigt, selverkendelse og konsistent eksekvering. Hvordan lykkedes det for OB?

Oplevelsen med dit produkt er den vigtigste branding. Med Frederikke Antonie Schmidt

Roccamore kan ikke adskille branding og produkt - begge dele skal støtte op om visionen om at stå stærkere. Frederikke fortæller hvorfor.

Læring skal prioriteres som kommercielle investeringer. Med Jane Nielsen

Læring er virksomhedens vigtigste investering. Derfor skal beslutningerne drives af en stærk faglighed og et kommercielt mindset.

Læringsindhold som en del af salgstragten. Med Martin Abildgaard

I Universal Robots har de fundet ud af, hvor vigtigt det er, at sikrer at potentielle kunder forstår værdien af produktet de skal købe.

Ofirs Turnaround. Med Karsten Vikke og Alexander Kragh

Ofir havde allerede et stærkt produkt, så opgave blev strategisk at prioritere benhård og skabe en kultur med selvtillid til at turde fejle.