Kort om indtjeningen

tekst

Podcast episoder om indtjeningen i virksomheder

#209 – Hvad kan du lære af abonnementsforretningerne? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Abonnementsforretningerne stormer frem fordi de fokusere på en ekstrem høj kundeværdi og en tæt og langvarig relation med kunden.

#206 – Hvordan skaber abonnementsforretninger mere værdi for mindre? Med Kim Schrøder

Abonnementsforretninger har en række fordele ved at minimere spild, sprede omkostningerne og understøtte langvarige kunderelationer.

#204 – Hvordan vil LOOP Fitness skabe mere værdi for medlemmerne? Med Tobias Bai

Loop Fitness er midt i processen for at implementere en stærkt dataplatform, der kan understøtte kundernes behov og adfærd.

#203 – Sådan sælger Swapfiets cykler på abonnement. Med Jonas Nygaard

Swapfiets har stor succes med at tilbyde cykler på abonnement. Bag succesen gemmer sig et fokus på hele kundeoplevelsen, ikke kun produktet.

#202 – Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau

Abonnementsforretninger har udviklet sig gennem de sidste 20 år og i dag handler det ikke kun om betalingsmodellen, men hele værdiskabelsen.

#201 – Hvorfor er abonnementsforretninger fremtiden? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Markedet og kunderne er ikke i tvivl, de er vilde med abonnementsforretninger. Men hvad er det, som abonnementsmodellen kan?

#198 – Morningtrains kommercielle succes. Med Thomas Østerkjerhuus

Hvordan sikrer Morningtrain, at virksomheden står stærkest i fremtiden? Det ansvar er blevet placeret hos CCO Thomas Østerkjerhuus.

#195 – Hvordan fungerer Morningtrains salgstragt? Med Thomas Østerkjerhuus

Hvis du gerne vil udvikle dit salg, kan være en god idé at kigge på resten af din forretning og især den værdi du i dag skaber for kunderne.

#187 – Hvorfor er budgettet så vigtig for virksomheden? Med Karsten Madsen

Strategien er retningen, men budgettet er roret, som skal bevise at kaptajenen (Læs: CEOen) kan finde ud af at styre skibet.

#180 – Morningscore ændrer deres vækststrategi. Med Karsten Madsen

Ekstern kapital er en ressoucer som alt andet. Den er styret af af udbud og efterspørgsel og kan blive for "dyr" for virksomheden.

#174 – Hvorfor er økonomifunktionen vigtig for virksomheder? Med Frederik Sandgrav

Økonomifunktionen bør give et klart billede af, hvordan din virksomhed performer og hvilke udfordringer og muligheder I har.

#170 – Professionelt salg er en holdsport. Med Søren Boss Jacobsen

Hvordan foregår salg i en professionel salgs organisationsom Salesforce? Hvordan adskiller det sig fra salg i danske virksomheder?

#168 – Det kræver den rette profil for at udvikle salget. Med Jens Trillingsgaard

En salgs profil, er ikke bare en salgsprofil. Hvis virksomheden ønsker at udvikle salg, så kig mod en salgsprofil med iværksættererfaring.

#166 – Hvordan skaber virksomheder et kommercielt mindset? Med Thomas Wind Bøglund

Hvordan sikrer du at alle medarbejrdere går efter samme mål "At stille virksomheden stærkst muligt i dag og i fremtiden?". Du skabet et kommercielt mindset.

#165 – Hvordan er PLEO kommet i gang med partnerskabssalg? Med Ida Støier

Partnerskabssalg kan være være ektremt værdifuldt for virksomheden, hvis det bliver gjort på den rigtige måde. Her kan du lære om PLEOs erfaringer.

#159 – Derfor Skal Virksomheder først og fremmest tjene penge. Med Bo Møller

Det kan være svært at leve sundt, passe på miljøet og hjælpe andre, hvis du ikke ved om du får løn om en måned. Samme logik gælder for virksomheder

#152 – Når lockdownen skaber en nytænkende digitale oplevelse. Med Pil Hibiscus Knudsen

Hvordan skaber du unikke oplevelser på internettet? Escape the Web er et nytænkende oplevelses koncept, der blev født under lockdownen.

#141 – Hvorfor er Snevagten en kommerciel succes? Med Christoffer Gade

Virksomheders evne til at overleve handler om at have en økonomi. Christoffer deler med dig, hvordan at Snevagten er gearet til både med- og modgang.

#136 – Hvordan sikrer Dreamdata, at du kan stole på marketing? Med Steffen Hedebrandt

Hvordan sikrer Dreamdata, at du kan stole på marketing? Tak fordi du læste med🙏Brian

#131 – Hvordan vækster Morningscore 10% hver måned i 2020? Med Karsten Madsen

En af de største udfordringer for fremtidens virksomheder er at balancere vækst, drift og udvikling. Følg startuppet Morningscore gennem hele 2020.

#88 – Hvad er performance marketing? Med Halfdan Timm

Det handler ikke kun om at skaffe kunder, men at skaffe dem så billigt som muligt - så kan din virksomhed købe endnu flere kunder for samme pose penge.

#73 – Mersalg skal give kunden mere værdi. Med Leon Birdi

De fleste har en forkert opfattelse af mersalg. Det handler om at skabe den rette værdi for kunden - ikke blot at skabe mere omsætning.

#72 – Derfor er prisen ligegyldig. Med Leon Birdi

Hvis samtalen starte med prisen, er der gode chancer for, at kunden ender med den forkerte løsning. Det handler om at fokusere på behovet.

#71 – Sådan skaber du det gode salgsmøde. Med Leon Birdi

Hele slagsprocessen falder til jorden, hvis du ikke formår at holde et godt salgsmøde.Derfor skal salgsmødet trænes og udvikles.

#70 – Hvordan ser kold kanvas ud i fremtiden? Med Leon Birdi

Virksomheder undervurdere effekten af kold kanvas. Kold Kanvas kan være ekstremt værdifuldt, så længe det bruges intelligent.

#69 – I skal behandle leads som salg. Med Leon Birdi

Salgsprocessen er den vigtigste proces i virksomheden. Men, de fleste virksomheder kan blive bedre, i forhold til behandling af leads.

#68 – Alle i virksomheden har ansvaret for slaget. Med Leon Birdi

Det er ikke kun sælgernes ansvar at sælge. Alle kontakter mellem virksomhed og kunde, bidrager positivt eller negativt til salgsprocessen.

#67 – Sådan måler du på din salgstragt. Med Leon Birdi

Hvis virksomheden ikke måler på alle salgsindsatser, er det umuligt at træffe bedre beslutninger. Du bør derfor måle på alle salgsinitiativer.

#66 – Du skal se salget som virksomhedens puls. Med Leon Birdi

Uden salg ingen økonomi der kan fordeles rundt i virksomeheden til løn, indkøb, produktudvikling og marketing. Derfor er salget virksomhedens puls.

#42 – Hvordan kan growth marketing forbedre din marketingmaskine? Med Steffen Hedebrandt

Du kommer ikke uden om marketing disciplinen som iværksætter. Steffen Hedebrandt klæder dig på med hans erfaringer og viden inden for growth marketing.

#40 – Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten. Med Henrik Stender

Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten Spørgsmålet er ikke længere om Amazon kommer til Danmark. Det store spørgsmål bør måske i stedet være, hvad betyder det for dig som iværksætter? Det spørgsmål forsøger vi at svare på i dette afsnit af IværksætterAkademiet. Henrik Stender, der til dagligt rådgiver…