Hvordan sikrer virksomheden at møderne bliver effektive?

Du har nok været der alt for ofte – midt i et møder der var fuldstændig spild af din tid. Nogle får næsten en allergisk reaktion når mødeindkaldelsen lader i deres mail-inboxs. Men møder er nødvendige og de kan være ekstremt værdi skabende, så længe de har et klart formål, som deltagerne husker på og styrer efter.


Er alle deltager klar over formålet med mødet og er de enige i, at det er det rette formål🤔

Møder skal vurderes ud fra effekten af at holde mødet:

  1. Hvorfor er det relevant at holde mødet?
  2. Er det den mest effektive brug af tiden?

Hvor effektivt et møde er, handler både om, hvorvidt deltagerne formår at styre efter formålet, men også hvilken effekt mødet har haft, efter det er blevet afholdt.

Når møde både er værdiskabende for virksomheden og relevant for alle deltagerne, så er det vigtigt at huske på formålet, når mødet afvikles. Der er generelt to typer af møder:

  1. Koordineringsmøder: Deltagerne skal koordinere og videregive relevant information.
  2. Relationsmøder: Deltagerne skal forstå hinanden og de forskellige verdenssyn i forhold til et konkret område/emne.

Hvis der kommer problemstillinger op, der rækker ud over det konkret formål, så aftal et nyt møde, med et formål, der dækker de nye problemstillinger.

Du kan lytte til hele episode 191 ‘Succesfuld implementering af OKR med Jakob Møller Beck’At Turde FM.


Tak fordi du læser med🙏

Få mere inspiration i nyhedsbrevet, der svarer på de spørgsmål som fremtidens virksomheder bør stille sig selv. Viden og erfaringer fra 190+ episoder, der skal inspirere dig til at udfordre virksomheden🤔💭