SPOTLIGHT PÅ SALG

Selv de bedste produkter/services, er intet værd, hvis virksomheden ikke formår at sælge dem til kunderne. I denne serie sætter vi, i selskab med Leon Birdi, spot på salget og hvordan du kommer rigtigt godt i gang.

#66 – Salg er Virksomhedens Puls

Uden salg ingen virksomhed, men salg starter med, at virksomheder skaber værdi for kunderne. Salgsprocessen skal hjælpe til at forstå kundernes behov og guide dem til den rigtige løsning. Selv de bedste idéer er intet værd uden en professionel salgsproces.

#67 – Mål På Din Salgstragt

Hvis virksomheden ikke måler på alle salgsindsatser, er det umuligt at træffe bedre beslutninger. Du bør med andre ord måle på alle salgsinitiativer - hele salgstragten. En målbar salgstragt er forudsætningen for at udvikle dit salg og derigennem din virksomhed.

#68 – I Har Alle Ansvar For Salget

Det er ikke (kun) sælgernes ansvar at sælge, det er hele virksomheden. Alle kontaktpunkter, mellem virksomhed og kunde, bidrager enten positivt eller negativt til salgsprocessen. Alle medarbejderne i virksomheden er en del af salgsprocessen.

#69 – Leads Skal Behandles Som Salg

Salgsprocessen er den vigtigste proces i virksomheden, men har du klare procedure for salget i din virksomhed? Et område, hvor de fleste virksomheder kan blive bedre, er processen i forhold til (hurtigt) behandling af leads.

#70 – Kold Kanvas i Fremtiden

Virksomheder undervurdere effekten af kold kanvas - måske fordi vi alle har haft en irriterende telefonsælger i røret. Kold Kanvas kan være ekstremt værdifuldt, så længe det bruges intelligent.

#71 – Det Gode Salgsmøde

Hele slagsprocessen falder til jorden, hvis du ikke formår at holde et godt salgsmøde. Alle udgifterne til at skaffe mødet vil være fuldstændig spildte. Derfor skal virksomheden prioritere at træne og udvikle salgsmødet.

#72 – Derfor er Prisen Ligegyldig

Hverken virksomhed eller kunde er interesseret i at tale pris som det første. Det handler i stedet om, at du skal forstå kundens behov - og derefter hjælpe kunden med at forstå det. Hvis samtalen starte med prisen, er der gode chancer for, at kunden ender med den forkerte løsning.

#73 – Mersalg Giver Kunden Værdi

De fleste har en forkert opfattelse af mersalg. Mersalg handler om at forstå kundens behov og tilbyde ekstra produkter eller services som kunden ikke havde overvejet. Det handler om at skabe den rette værdi for kunden - ikke blot at skabe mere omsætning.