Kort om kundeengagement

tekst

Podcast episoder om at skabe mere engagement og tættere relationer til kunderne

Sådan skaber du fundamentet for effektiv copywriting. Med Simon Krag Linde

Copywriting er virksomhedens evne til at være relevante over for potentielle kunder og effektivt lede dem gennem virksomhedens salgstragt.

Hvad indeholder en ‘go to market’-strategi. Med Laura Erdem og Steffen Hedebrand

'Go to market'-strategien har et klart formål, at skabe mest mulig værdi for en afgrænset gruppe kunder: Virksomhedens ideelle kunde profil💪

Salgskonceptet i Marginal. Med Casper Dreymann og Thomas Hermand

Salgskonceptet handler om at finde frem til det, der virker for jeres virksomhed. Lyt til hvordan Marginal fandt frem til deres salgskoncept.

Hvad er et salgskoncept? Med Casper Dreymann

Salgskonceptet har til formål at skabe de bedste forudsætninger for sælgerne når de opsøger kunder. Få et bedre indblik i salgskonceptet.

Hvorfor er salgskonceptet vigtigt? Med Casper Dreymann

Salgskonceptet er bindeledet mellem virksomhedens strategi/mål og salgsafdelingens eksekvering. Det er taktikken til at vinde markedet.

Hvorfor er branding så svært? Med Anne Marie Berså

Branding er afgørende for succes i fremtiden, men det er også en svær disciplin - især som iværksætter/startup. Bliv klogere på hvorfor.

Sådan kommer du i gang med branding. Med Julie Maja Nielsen

Branding kan hurtigt blive højtflyvende og dyrt, men det behøver det slet ikke være. Start din branding med at dele de gode historier i dag.

Stop med at være irrelevant i jeres kommunikation. Med Jonas Waaben

Det er ikke kun hvad du kommunikerer, men også måden du gør det på. Så hvis brand og budskab skal huske, så gør det interessant og autentisk.

Oplevelsen med dit produkt er den vigtigste branding. Med Frederikke Antonie Schmidt

Roccamore kan ikke adskille branding og produkt - begge dele skal støtte op om visionen om at stå stærkere. Frederikke fortæller hvorfor.

Derfor handler branding om følelser. Med Morten Saxnaes

Virksomheder kæmper ikke længere kun om kunderne i dag, de kæmper også om kunderne i fremtiden. Den kamp kæmpes med branding og følelser.

Dreamdata vækster gennem personlig branding. Med Laura Erdem

Medarbejderne personlige brand kan vise sig at være en unik mulighed for fremtidens virksomheder. Det vare det i Dreamdata.

Branding er afgørende fremtidens virksomheder. Med Jacob Holst Mouritzen

På den korte bane er et stærkt produkt vigtigt, men på den lange bane er det ikke nok. Fremtidens virksomheder skal skabe et stærkt brand.

Læringsindhold som en del af salgstragten. Med Martin Abildgaard

I Universal Robots har de fundet ud af, hvor vigtigt det er, at sikrer at potentielle kunder forstår værdien af produktet de skal købe.

Digitalisering af service. En samtale mellem Thomas Østerkjerhuus og Tomas Maltha Krogh

Nøglen til succes med digitaliseringen er at kunne udnytte de digitale muligheder, uden på samme tid at gå på kompromis med servicen.

Autencitet i marketing. En samtale mellem Thomas Østerkjerhuus og Nick Traulsen

Det er ikke længere nok, at ramme potentielle kunder med dit budskab. Dit budskab og kommunikation skal også være autentisk for at vinde.

Bomae investerer i branding. Med Tomas Maltha Krogh

Sådan investerer Bomae i branding Den vigtigste kamp for fremtidens virksomheder, er kampen om pladsen i kundernes bevidsthed. Hvis kunderne ikke ved du eksisterer, så er det svært (og dyrt) at komme i betragtning med dit produkt eller din service. Det bliver ikke nemmere, hvis du ovenikøbet forsøger at skabe et nyt marked som de…

#209 – Hvad kan du lære af abonnementsforretningerne? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Abonnementsforretningerne stormer frem fordi de fokusere på en ekstrem høj kundeværdi og en tæt og langvarig relation med kunden.

#208 – Goodiebox skaber happy moments på abonnement. Med Rasmus Schmiegelow

Hvordan ser det ud, når hele forretningsmodellen har et klart mål: Skabe mest mulig værdi for kunderne? Goodiebox er en god case på netop det.

#205 – Hvordan skaber udlejningsbranchen mere værdi for kunderne? med René Mortensen

Lejerne er ikke (kun) interesseret i fire vægge og et tag. De er interesseret i at føle sig 'hjemme'. Det 'hjem' arbejder NREP på at skabe.

#202 – Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau

Abonnementsforretninger har udviklet sig gennem de sidste 20 år og i dag handler det ikke kun om betalingsmodellen, men hele værdiskabelsen.

#201 – Hvorfor er abonnementsforretninger fremtiden? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Markedet og kunderne er ikke i tvivl, de er vilde med abonnementsforretninger. Men hvad er det, som abonnementsmodellen kan?

#200 – Hvad kan virksomheder bruge podcastmediet til? Med Esben Østerby og Jakob Linneberg

Podcasts er ekstremt populære, men hvilken forretningsværdi giver de? Og hvilke overvejelser skal virksomheder gøre sig om brugen af mediet?

#195 – Hvordan fungerer Morningtrains salgstragt? Med Thomas Østerkjerhuus

Hvis du gerne vil udvikle dit salg, kan være en god idé at kigge på resten af din forretning og især den værdi du i dag skaber for kunderne.

#193 – Hvordan får du succes på LinkedIn? Med Thorleif Gotved

Der findes ikke en gylden løsning til succes på LinkedIn. Du skal derimod benytte LinkedIn på den måde, som giver mest mening for dig.

#190 – Hvordan kan pitchtræning fremtidssikre virksomheden? Med Lauge Vagner Rasmussen

Hvis virksomheden gør deres medarbejdere jedre til at piche, forbedre I også innovation gennem bedre struktur og beslutningsgrundlag.

#189 – Derfor skal virksomheder have styr på kernefortællingen? Med Kristian Scharling

Dit brand, og derfor din kommunikation, er en kombination af det du siger og gør. Kernefortællingen skaber en rød tråd for virksomheden.

#188 – Hvordan udvikler du din kommunikative kompetencer? Med Taregh Jasemian

TED Talk formatet handler om at lave almindelige mennesker, til fantastiske fomidlere og det handler om personlig udvikling.

#186 – Hvorfor skal du bruge humor i din kommunikation? Med Henrik Skovdal

Hvis du gerne vil have modtageren til at huske dit budskab, eller det du fortæller, skal du huske at aktivere deres følelser (gennem humor).

#185 – Virksomheder skal mestre effektive præsentationer. Med Kristian Koch

Det handler om at have en klart mål, skabe troværdighed og guide modtageren gennem dit oplæg, så personen med de rigtige tanker.

#184 – Fremtidens virksomheder forstår at udnytte scenen. Med Thomas Frederiksen

Scenen er hver gang du har andres opmærksomhed rettet mod dig. Des bedre du kommunikerer, des større succes får du og din virksomhed.

#172 – ProOwnedCycling Tjente penge, da de fik styr på processerne. Med Oscar Bjørn-Rosager

Der er en stor forskel på at få en idé og skabe en kommerciel succes. Oscar fra ProOwnedCycling deler deres erfaring med at skabe en succes.

#171 – Hvorfor er branding så afgørende for Morningscore? Med Karsten Madsen

Det handler om diskussionen om at tænke kortsigtet og langsigtet. Koldkanvas giver salg i dag, branding gør det nemmere at sælge i fremtiden.

#169 – Skab et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking. Med Casper Dreymann

Salg kræver den rette investering og god ledelse for at lykkedes - især mødebooking. Et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking er optimalt.

#167 – Sådan kan real time data fordoble effektiviteten i salg. Med Kristoffer Kjærulff Jensen

Det handler ikke kun om at vide præcist hvem din ideelle kunde er - du skal også have styr på, hvornår du skal ringe til dem. Svaret: Real time data i salg.

#165 – Hvordan er PLEO kommet i gang med partnerskabssalg? Med Ida Støier

Partnerskabssalg kan være være ektremt værdifuldt for virksomheden, hvis det bliver gjort på den rigtige måde. Her kan du lære om PLEOs erfaringer.

#164 – Salg handler om god kommunikation. Med Thomas Jarolic

Salg handler om kommunikation og derfor er alle medarbejder i virksomheden automatisk en del af salgsafdelingen og bør trænes i at kommunikere rigtigt.

#163 – Hvordan får du succes med salg, hvis du ikke er sælger? Med Reduan Arrahaoui

Hvis du vil skabe en virksomhed, så bliver du nød til at sælge - også selvom du ikke har lyst. Det kræver, at du arbejder med din komfortzone.

#162 – Enterprise salg forudsætter skarpe processer i salg. Med Casper Kræfting

Enterprise salg er både komplekst, værdiskabende og indbringende, spørgsmålet er så bare: Hvordan får virksomheder succes med enterprise salg?

#161 – Sådan starter du stærke relationer med skriftlig outreach. Med Camilla Pielech Christensen

Virksomheder skal være verdensmester i at bygge relationer fordi mennesker køber af menensker de kender. Hvordan bliver du så det?

#160 – Hvordan bliver du proaktiv i samtalen med dine kunder? Med Lasse Birk

Virksomheder handler proaktiv i salgsprocessen hvis de italesætter de tanker som kuneden sidder med - og ikke kun svarer på kundens sprøgsmål.

#144 – Roccamores stærke community skaber muligheder under lockdownen. Med Frederikke Antonie Schmidt

Relationer er afgørende i krisetider - relationer til kunder, leverandører og partnere. Roccamore er bygget på stærke relationer og et dedikeret community.

#139 – Hvordan fungerer Snevagtens salgstragt? Med Christoffer Gade

Christoffer Gade har udviklet salgs og marketing indsatsen i Snevagten gennem de sidste 10+ år. Han deler sine erfaringer med dig her.

#$35 – Hvordan har Zetland skabt succes med et stærkt community? Med Jakob Moll

Zetland har skabt et medie, som læserne/lytterne føler sig en del af og det stærke community har sikret nogle imponerende resultater for mediet.

#133 – Frederik Sandgrav om at udfordre din branche. Med Frederik Sandgrav

Frederik Sandgrav om at udfordre din branche Tak fordi du læste med🙏Brian

#128 – Værdien af en god historie. Med Michael Grønnemose

Mennesker husker ikke fakta, vi husker derimod den gode historie. Fremtidens virksomheder skal blive bedre til at fortælle de rigtige historier.

Skab dit brand ved at bygge gode historier. Med Carl Kronika

Internettet har givet virksomheder utallige muligheder for at styrke deres brand. Virksomheder havde før i tiden radioen, TVet og aviserne til at dele de gode historier, i dag er listen over mediet vokset - og ligeledes er mulighederne. Alle med en profil på et socialt medie, er blevet til en afsender - bl.a. alle virksomhedens…

#114 – Hvorfor er det så afgørende at forstå projektets interessenter? Med Rene Nørbjerg

Projekter skal både løses virksomhedens udfordringer og udfordringerne hos virksomhedens interessenter

#92 – Sådan får du styr på den digitale kunderejse? Med Peter Schjødt

Dine kunder har bevæget sig online, men er din virksomhed fulgt med? Den digitale kunderejse fortælle dig, hvordan du fanger kunder, hvor de befinder sig.

#83 – Hvad er en virksomhed værd og hvordan finder du ud af det? Med Jakob Fisker

Værdiansætning af en virksomhed er afhængig af både køber og sælger. Du kan både tjene penge som sælger og som køber ved at forstå værdien af virksomheden.

#71 – Sådan skaber du det gode salgsmøde. Med Leon Birdi

Hele slagsprocessen falder til jorden, hvis du ikke formår at holde et godt salgsmøde.Derfor skal salgsmødet trænes og udvikles.

#70 – Hvordan ser kold kanvas ud i fremtiden? Med Leon Birdi

Virksomheder undervurdere effekten af kold kanvas. Kold Kanvas kan være ekstremt værdifuldt, så længe det bruges intelligent.

#67 – Sådan måler du på din salgstragt. Med Leon Birdi

Hvis virksomheden ikke måler på alle salgsindsatser, er det umuligt at træffe bedre beslutninger. Du bør derfor måle på alle salgsinitiativer.

#46 – Hvorfor er social selling afgørende for virksomheder? Med Leif Carlsen

Vi som mennesker køber af dem vi stoler på og netop på det punkt er der digitale udfordringer og fordele som virksomheder skal huske.

#42 – Hvordan kan growth marketing forbedre din marketingmaskine? Med Steffen Hedebrandt

Du kommer ikke uden om marketing disciplinen som iværksætter. Steffen Hedebrandt klæder dig på med hans erfaringer og viden inden for growth marketing.

#38 – Byg tillid til dine kommende kunder sammen med influenter. Med Henrik Akselbo

Byg tillid til dine kommende kunder sammen med influenter Der var engang, hvor medierne bestod af radio, aviser/magasiner og TV. De tre typer af medier blev brugt til at få både informationer og underholdning. Så kom internettet og ændrede markedet, så alle kunne udsende deres eget indhold (content). Pludselig kunne stjernene eje deres egne kanaler:…

#37 – Instagram er et godt match med iværksætters passion og personlige historie. Med Rolf Nordal

Instagram er et godt match med iværksætters passion og personlige historie Du spørger måske dig selv om Instagram overhovedet er noget for dig. 1,7 millioner danskere er på Instagram, så der er gode chancer for, at du også kan finde og connecte med dine kunder på platformen. I dette afsnit af IværksætterAkademiet får vi adgang…

#33 – Hvorfor er content marketing vigtig for virksomheder? Med Thomas Bigum

Content marketing er enten svært, eller helt umuligt, at komme uden om som virksomhed. Thomas Bigum giver dig her et solidt udgangspunkt.

#30 – Derfor skal du podcaste som iværksætter. Med Karin Høgh

Derfor skal du podcaste som iværksætter Du kender nok allerede podcastmediet. Der er også gode chancer for, at du abonnerer på flere podcasts (måske endda At Turde FM). I dette afsnit af IværksætterAkademiet forsøger jeg, sammen med Karin Høgh fra Podconsult, at finde frem til: Hvorfor at du som iværksætter (måske) skal gå i gang…