Kort om salgstragten

tekst

Podcast episoder om salgstragten og kunderejsen

Sådan skaber du fundamentet for effektiv copywriting. Med Simon Krag Linde

Copywriting er virksomhedens evne til at være relevante over for potentielle kunder og effektivt lede dem gennem virksomhedens salgstragt.

Er product led growth fremtiden? Med Esben Friis-Jensen

Hvad betyder 'product led growth' og er det fremtiden for salget i virksomheden? Bliv klogere i selskab med Esben Friis-Jensen fra Userflow.

Hvad indeholder en ‘go to market’-strategi. Med Laura Erdem og Steffen Hedebrand

'Go to market'-strategien har et klart formål, at skabe mest mulig værdi for en afgrænset gruppe kunder: Virksomhedens ideelle kunde profil💪

Salgskonceptet i Marginal. Med Casper Dreymann og Thomas Hermand

Salgskonceptet handler om at finde frem til det, der virker for jeres virksomhed. Lyt til hvordan Marginal fandt frem til deres salgskoncept.

Hvordan implementeres salgskonceptet? Med Casper Dreymann

Implementeringen af et salgskoncept kræver en klar proces og mål, overskud til at tilrette konceptet og så stiller det krav til ledelsen.

Hvorfor er salgskonceptet vigtigt? Med Casper Dreymann

Salgskonceptet er bindeledet mellem virksomhedens strategi/mål og salgsafdelingens eksekvering. Det er taktikken til at vinde markedet.

Stop med at være irrelevant i jeres kommunikation. Med Jonas Waaben

Det er ikke kun hvad du kommunikerer, men også måden du gør det på. Så hvis brand og budskab skal huske, så gør det interessant og autentisk.

Dreamdata vækster gennem personlig branding. Med Laura Erdem

Medarbejderne personlige brand kan vise sig at være en unik mulighed for fremtidens virksomheder. Det vare det i Dreamdata.

Krigen om førstepladsen på Google. En samtale mellem Henning Madsen og Thomas Østerkjerhuus

SEO handler ikke længere om at sætte en studentermedhjælper til at skrive blogindlæg. SEO skal prioriteres som en online krig om kunderne.

#223 – Salg anno 2021. En samtale med Thomas Østerkjerhuus og Peter Haahr

Salg er en dynamisk størrelse og virksomheder bliver nød til hele tiden at tilpasse og udvikle deres salg og salgsprocess.

#209 – Hvad kan du lære af abonnementsforretningerne? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Abonnementsforretningerne stormer frem fordi de fokusere på en ekstrem høj kundeværdi og en tæt og langvarig relation med kunden.

#206 – Hvordan skaber abonnementsforretninger mere værdi for mindre? Med Kim Schrøder

Abonnementsforretninger har en række fordele ved at minimere spild, sprede omkostningerne og understøtte langvarige kunderelationer.

#202 – Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau

Abonnementsforretninger har udviklet sig gennem de sidste 20 år og i dag handler det ikke kun om betalingsmodellen, men hele værdiskabelsen.

#200 – Hvad kan virksomheder bruge podcastmediet til? Med Esben Østerby og Jakob Linneberg

Podcasts er ekstremt populære, men hvilken forretningsværdi giver de? Og hvilke overvejelser skal virksomheder gøre sig om brugen af mediet?

#195 – Hvordan fungerer Morningtrains salgstragt? Med Thomas Østerkjerhuus

Hvis du gerne vil udvikle dit salg, kan være en god idé at kigge på resten af din forretning og især den værdi du i dag skaber for kunderne.

#193 – Hvordan får du succes på LinkedIn? Med Thorleif Gotved

Der findes ikke en gylden løsning til succes på LinkedIn. Du skal derimod benytte LinkedIn på den måde, som giver mest mening for dig.

#184 – Fremtidens virksomheder forstår at udnytte scenen. Med Thomas Frederiksen

Scenen er hver gang du har andres opmærksomhed rettet mod dig. Des bedre du kommunikerer, des større succes får du og din virksomhed.

#169 – Skab et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking. Med Casper Dreymann

Salg kræver den rette investering og god ledelse for at lykkedes - især mødebooking. Et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking er optimalt.

#167 – Sådan kan real time data fordoble effektiviteten i salg. Med Kristoffer Kjærulff Jensen

Det handler ikke kun om at vide præcist hvem din ideelle kunde er - du skal også have styr på, hvornår du skal ringe til dem. Svaret: Real time data i salg.

#165 – Hvordan er PLEO kommet i gang med partnerskabssalg? Med Ida Støier

Partnerskabssalg kan være være ektremt værdifuldt for virksomheden, hvis det bliver gjort på den rigtige måde. Her kan du lære om PLEOs erfaringer.

#163 – Hvordan får du succes med salg, hvis du ikke er sælger? Med Reduan Arrahaoui

Hvis du vil skabe en virksomhed, så bliver du nød til at sælge - også selvom du ikke har lyst. Det kræver, at du arbejder med din komfortzone.

#161 – Sådan starter du stærke relationer med skriftlig outreach. Med Camilla Pielech Christensen

Virksomheder skal være verdensmester i at bygge relationer fordi mennesker køber af menensker de kender. Hvordan bliver du så det?

#160 – Hvordan bliver du proaktiv i samtalen med dine kunder? Med Lasse Birk

Virksomheder handler proaktiv i salgsprocessen hvis de italesætter de tanker som kuneden sidder med - og ikke kun svarer på kundens sprøgsmål.

#139 – Hvordan fungerer Snevagtens salgstragt? Med Christoffer Gade

Christoffer Gade har udviklet salgs og marketing indsatsen i Snevagten gennem de sidste 10+ år. Han deler sine erfaringer med dig her.

#136 – Hvordan sikrer Dreamdata, at du kan stole på marketing? Med Steffen Hedebrandt

Hvordan sikrer Dreamdata, at du kan stole på marketing? Tak fordi du læste med🙏Brian

#133 – Frederik Sandgrav om at udfordre din branche. Med Frederik Sandgrav

Frederik Sandgrav om at udfordre din branche Tak fordi du læste med🙏Brian

#92 – Sådan får du styr på den digitale kunderejse? Med Peter Schjødt

Dine kunder har bevæget sig online, men er din virksomhed fulgt med? Den digitale kunderejse fortælle dig, hvordan du fanger kunder, hvor de befinder sig.

#88 – Hvad er performance marketing? Med Halfdan Timm

Det handler ikke kun om at skaffe kunder, men at skaffe dem så billigt som muligt - så kan din virksomhed købe endnu flere kunder for samme pose penge.

#83 – Hvad er en virksomhed værd og hvordan finder du ud af det? Med Jakob Fisker

Værdiansætning af en virksomhed er afhængig af både køber og sælger. Du kan både tjene penge som sælger og som køber ved at forstå værdien af virksomheden.

#71 – Sådan skaber du det gode salgsmøde. Med Leon Birdi

Hele slagsprocessen falder til jorden, hvis du ikke formår at holde et godt salgsmøde.Derfor skal salgsmødet trænes og udvikles.

#70 – Hvordan ser kold kanvas ud i fremtiden? Med Leon Birdi

Virksomheder undervurdere effekten af kold kanvas. Kold Kanvas kan være ekstremt værdifuldt, så længe det bruges intelligent.

#69 – I skal behandle leads som salg. Med Leon Birdi

Salgsprocessen er den vigtigste proces i virksomheden. Men, de fleste virksomheder kan blive bedre, i forhold til behandling af leads.

#68 – Alle i virksomheden har ansvaret for slaget. Med Leon Birdi

Det er ikke kun sælgernes ansvar at sælge. Alle kontakter mellem virksomhed og kunde, bidrager positivt eller negativt til salgsprocessen.

#67 – Sådan måler du på din salgstragt. Med Leon Birdi

Hvis virksomheden ikke måler på alle salgsindsatser, er det umuligt at træffe bedre beslutninger. Du bør derfor måle på alle salgsinitiativer.

#46 – Hvorfor er social selling afgørende for virksomheder? Med Leif Carlsen

Vi som mennesker køber af dem vi stoler på og netop på det punkt er der digitale udfordringer og fordele som virksomheder skal huske.

#42 – Hvordan kan growth marketing forbedre din marketingmaskine? Med Steffen Hedebrandt

Du kommer ikke uden om marketing disciplinen som iværksætter. Steffen Hedebrandt klæder dig på med hans erfaringer og viden inden for growth marketing.

#40 – Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten. Med Henrik Stender

Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten Spørgsmålet er ikke længere om Amazon kommer til Danmark. Det store spørgsmål bør måske i stedet være, hvad betyder det for dig som iværksætter? Det spørgsmål forsøger vi at svare på i dette afsnit af IværksætterAkademiet. Henrik Stender, der til dagligt rådgiver…

#38 – Byg tillid til dine kommende kunder sammen med influenter. Med Henrik Akselbo

Byg tillid til dine kommende kunder sammen med influenter Der var engang, hvor medierne bestod af radio, aviser/magasiner og TV. De tre typer af medier blev brugt til at få både informationer og underholdning. Så kom internettet og ændrede markedet, så alle kunne udsende deres eget indhold (content). Pludselig kunne stjernene eje deres egne kanaler:…

#37 – Instagram er et godt match med iværksætters passion og personlige historie. Med Rolf Nordal

Instagram er et godt match med iværksætters passion og personlige historie Du spørger måske dig selv om Instagram overhovedet er noget for dig. 1,7 millioner danskere er på Instagram, så der er gode chancer for, at du også kan finde og connecte med dine kunder på platformen. I dette afsnit af IværksætterAkademiet får vi adgang…

#33 – Hvorfor er content marketing vigtig for virksomheder? Med Thomas Bigum

Content marketing er enten svært, eller helt umuligt, at komme uden om som virksomhed. Thomas Bigum giver dig her et solidt udgangspunkt.

#30 – Derfor skal du podcaste som iværksætter. Med Karin Høgh

Derfor skal du podcaste som iværksætter Du kender nok allerede podcastmediet. Der er også gode chancer for, at du abonnerer på flere podcasts (måske endda At Turde FM). I dette afsnit af IværksætterAkademiet forsøger jeg, sammen med Karin Høgh fra Podconsult, at finde frem til: Hvorfor at du som iværksætter (måske) skal gå i gang…