Ofirs turnaround
“Definitionen af galskab, er at gøre det samme som du plejer, men at forvente et nyt resultat”. Med andre ord: Skal en virksomhed vende en nedadgående kurve til en, der går opad, så skal der handles (anderledes). Netop derfor synes jeg, at det er utroligt spændenden at dykke ned i de cases, hvor virksomheder har lavet, eller er i gang med en turnaround.
I denne episode er det Karsten Vikke og Alexander Kragh, som deler deres erfaringer fra den turnaround som de er en del af i Ofir:
Hjertet af “det nye” Ofir, var et stærkt produkt, der kunne skabe en skalerbar succes
- Hvad var overvejelserne bag Ofirs turnaround?
- Ofir skulle finde tilbage til kerneproduktet igen.
- Det er afgørende for Ofir at prioritere hastighed over kontrol.
- Ofir fintunede deres kanaler til kandidaterne.
- Det er afgørende at starte med et stærkt og relevant produkt.
- Ofirs turnaround handlede også om at skabe troen blandt medarbejderne.
- Ofir er mere proaktive i deres eksponering af stillinger.
- Rekruttering skal prioriteres som en værdiskabende aktivitet.
- Data skal hjælpe med at matche kandidater og jobs (endnu) bedre i fremtiden.
- Produktet er en afgørende del af Ofirs brand.
- Hvordan arbejder Ofir med deres brand?
Er du interesseret i mere om turnaround? 🎧 : I episode #109 - Kunsten at vende underskud til overskud, fortæller Jens Broch om den turnaround som Sunset Boulevard fik skabt gennem rebranding af konceptet og med fokus på opkvalificering af deres medarbejdere.
Tak fordi du læste med🙏
Brian