Temaer: #spotlightsalgskoncept, #salg

Hvis du gik over til virksomhedens marketingafdeling og fortalte at det var slut med at måle på de enkelte annoncer, hjemmeside og andre aktiviteter – så vil du nok forvente et fald i deres performance. Det samme gælder outbound salg i virksomheden. I selvskab med Casper Dreymann fra Focus Telemarketing dykker vi ned i, hvorfor salgskonceptet er vigtigt for fremtidens virksomheder:

Salgskonceptet er bindeledet mellem virksomhedens strategi og salgsafdelingens eksekvering

Planen er lagt, strategien er lavet og målene sat – nu skal der skabes resultater. Det lyder let nok på papiret, men kan gode intentioner følges op med succesfuld eksekvering?

Ikke altid😳

Salgskonceptet er virksomheden måde at omsætte intentioner til den rette eksekvering og det lykkedes sjældent første gang. Salgskonceptet er et andet ord for den salgstaktik som virksomheden anvender til at åbne nye markeder, eller vinde de eksisterende.

Det er også formlen som virksomheden benytter, til at måle på salgsmotoren:

  1. Får virksomheden kontaktet nok emner?
  2. Får virksomheden formuleret sin værdi præcist og til de rette?
  3. Får virksomheden skabt interesse?
  4. Får virksomheden fulgt op?
  5. Får virksomheden åbnet en dialog?
  6. Får virksomheden lukket ordren?

Alt ovenstående kræver både et skarpt koncept, en dedikeret indsats og en velvilje til løbende at rette til. For at lykkedes kræver det:

  1. Et motiverende mål fra virksomheden
  2. En plan til at nå målet
  3. Ressourcer til at udføre planen
  4. Procedurer og processer til at optimere på slagsmotoren

Med andre ord kræver det at vinde markedet (i fremtiden) et stærkt salgskoncept.

Kom med bagom episoden:

Hvorfor overhovedet starte med ‘hvorfor’? Burde det ikke give sig selv, at struktur og klare processer er en god idé – også i salg?

Måske. Men det er vigtigt at forstå formålet og hvad der skal til for at lykkedes, inden du træffer en beslutning og går i gang. Hvad der er den størst udfordring og hvad der er den bedste beslutning, afhænger af virksomheden. Derfor er det vigtigt først at turde stille spørgsmålet: Hvorfor?

Tak fordi du læste med🙏
/Brian


Interesseret i at dykke mere ned i salgskonceptet? 🤓

Salgskonceptet i Marginal. Med Casper Dreymann og Thomas Hermand

Salgskonceptet handler om at finde frem til det, der virker for jeres virksomhed. Lyt til hvordan Marginal fandt frem til deres salgskoncept.

Hvordan implementeres salgskonceptet? Med Casper Dreymann

Implementeringen af et salgskoncept kræver en klar proces og mål, overskud til at tilrette konceptet og så stiller det krav til ledelsen.

Hvad er et salgskoncept? Med Casper Dreymann

Salgskonceptet har til formål at skabe de bedste forudsætninger for sælgerne når de opsøger kunder. Få et bedre indblik i salgskonceptet.