Sådan investerer Bomae i branding
Den vigtigste kamp for fremtidens virksomheder, er kampen om pladsen i kundernes bevidsthed. Hvis kunderne ikke ved du eksisterer, så er det svært (og dyrt) at komme i betragtning med dit produkt eller din service. Det bliver ikke nemmere, hvis du ovenikøbet forsøger at skabe et nyt marked som de gør i Bomae.
Skab et stærkt brandingunivers ved at have styr på dit ‘why’
Bomae vil gerne skabe et mere fair boligkøb, ved at bistå med rådgivning til køberne – noget som normalt kun bruges af den sælgende part. Produktet i Bomae fejler absolut ikke noget, men udfordringen er, at være tilstede i kundernes bevidsthed på det rette tidspunk.
I episoden dykker Tomas Maltha Krogh ned i beslutningen om at investere i et brandingunivers og hvordan det endte med at være en (ret underholdende) reklamefilm, som var løsningen. I episoden kommer vi bl.a. forbi:
- Branding er afgørende for den langsigtede og ambitiøse vækst.
- Kunderne betaler også for en følelse (dit brand).
- Din branding skal målrettes kundens købsrejse.
- Dit why og din branding skal udfordre status quo.
- Brandingen af Bomae skal ske med et glimt i øjet.
- Små virksomheder skal turde investere i kreativitet.
- Bomaes ‘why’ har været afgørende fra start.
- Kontrolspørgsmål skaber en ensartet kommunikation og branding.
Når det gælder branding, er der absolut ikke one size fits all. Det handler derimod om at finde det udtryk, det why og den kant, som bedst omfavner alt det virksomheden kommunikerer. Et stærkt brand er et af de vigtigste aktiver fremtidens virksomheder har.
Tak fordi du læste med🙏
Brian