Spotlight på salg

Selv de bedste produkter/services, er intet værd, hvis virksomheden ikke formår at sælge dem til kunderne. I denne serie sætter vi, i selskab med Leon Birdi, spot på salget og hvordan du kommer rigtigt godt i gang.

#66 – Du skal se salget som virksomhedens puls. Med Leon Birdi

Uden salg ingen økonomi der kan fordeles rundt i virksomeheden til løn, indkøb, produktudvikling og marketing. Derfor er salget virksomhedens puls.

#67 – Sådan måler du på din salgstragt. Med Leon Birdi

Hvis virksomheden ikke måler på alle salgsindsatser, er det umuligt at træffe bedre beslutninger. Du bør derfor måle på alle salgsinitiativer.

#68 – Alle i virksomheden har ansvaret for slaget. Med Leon Birdi

Det er ikke kun sælgernes ansvar at sælge. Alle kontakter mellem virksomhed og kunde, bidrager positivt eller negativt til salgsprocessen.

#69 – I skal behandle leads som salg. Med Leon Birdi

Salgsprocessen er den vigtigste proces i virksomheden. Men, de fleste virksomheder kan blive bedre, i forhold til behandling af leads.

#70 – Hvordan ser kold kanvas ud i fremtiden? Med Leon Birdi

Virksomheder undervurdere effekten af kold kanvas. Kold Kanvas kan være ekstremt værdifuldt, så længe det bruges intelligent.

#71 – Sådan skaber du det gode salgsmøde. Med Leon Birdi

Hele slagsprocessen falder til jorden, hvis du ikke formår at holde et godt salgsmøde.Derfor skal salgsmødet trænes og udvikles.

#72 – Derfor er prisen ligegyldig. Med Leon Birdi

Hvis samtalen starte med prisen, er der gode chancer for, at kunden ender med den forkerte løsning. Det handler om at fokusere på behovet.

#73 – Mersalg skal give kunden mere værdi. Med Leon Birdi

De fleste har en forkert opfattelse af mersalg. Det handler om at skabe den rette værdi for kunden - ikke blot at skabe mere omsætning.