Spotlight på salg

Selv de bedste produkter/services, er intet værd, hvis virksomheden ikke formår at sælge dem til kunderne. I denne serie sætter vi, i selskab med Leon Birdi, spot på salget og hvordan du kommer rigtigt godt i gang.

#66 – Du skal se salget som virksomhedens puls. Med Leon Birdi

Uden salg ingen økonomi der kan fordeles rundt i virksomeheden til løn, indkøb, produktudvikling og marketing. Derfor er salget virksomhedens puls.

#67 – Mål På Din Salgstragt. Med Leon Birdi

Hvis virksomheden ikke måler på alle salgsindsatser, er det umuligt at træffe bedre beslutninger. Du bør med andre ord måle på alle salgsinitiativer - hele salgstragten. En målbar salgstragt er forudsætningen for at udvikle dit salg og derigennem din virksomhed.

#68 – I har alle ansvar for salget. Med Leon Birdi

Det er ikke (kun) sælgernes ansvar at sælge, det er hele virksomheden. Alle kontaktpunkter, mellem virksomhed og kunde, bidrager enten positivt eller negativt til salgsprocessen. Alle medarbejderne i virksomheden er en del af salgsprocessen.

#69 – Leads skal behandles som salg. Med Leon Birdi

Salgsprocessen er den vigtigste proces i virksomheden, men har du klare procedure for salget i din virksomhed? Et område, hvor de fleste virksomheder kan blive bedre, er processen i forhold til (hurtigt) behandling af leads.

#70 – Kold kanvas i fremtiden. Med Leon Birdi

Virksomheder undervurdere effekten af kold kanvas - måske fordi vi alle har haft en irriterende telefonsælger i røret. Kold Kanvas kan være ekstremt værdifuldt, så længe det bruges intelligent.

#71 – Det gode salgsmøde. Med Leon Birdi

Hele slagsprocessen falder til jorden, hvis du ikke formår at holde et godt salgsmøde. Alle udgifterne til at skaffe mødet vil være fuldstændig spildte. Derfor skal virksomheden prioritere at træne og udvikle salgsmødet.

#72 – Derfor er prisen ligegyldig. Med Leon Birdi

Hverken virksomhed eller kunde er interesseret i at tale pris som det første. Det handler i stedet om, at du skal forstå kundens behov - og derefter hjælpe kunden med at forstå det. Hvis samtalen starte med prisen, er der gode chancer for, at kunden ender med den forkerte løsning.

#73 – Mersalg giver kunden værdi. Med Leon Birdi

De fleste har en forkert opfattelse af mersalg. Mersalg handler om at forstå kundens behov og tilbyde ekstra produkter eller services som kunden ikke havde overvejet. Det handler om at skabe den rette værdi for kunden - ikke blot at skabe mere omsætning.