Dinero gør sig ekstra relevant under lockdownen

En virksomheds forretningsmodel skal kunne tilpasse sig, når kundens behov ændrer sig. Dinero er lykkedes med at gøre sig selv endnu mere relevant, ved at skabe et helt Corona-univers på deres platform. Resultatet har været stærkere relationer til kunderne og værdifuld PR, der styrker Dinero på sigt.

Relevant betyder: Interessant eller væsentlig i en given sammenhæng Det kunne næsten ikke være mere spot on i forhold til, hvad Dinero har formået at gøre under lockdownen:

  • Interessant: Dinero har fået store mængder PR, ved bl.a. at dele ud af analyser af deres data.
  • Væsentlig: Dinero har skabt et helt Corona univers, der hjælper med at forstår og få hjælpepakker.

Men hvordan er det lykkedes for Dinero at vende en udfordring til en mulighed? En del af svaret skal findes i den værdi, som Dinero skaber for brugerne/kunderne. Dineros service er noget af det sidste en virksomhed vil fravælge, da behovet til et regnskabsprogram er afgørende. Det har betydet to ting:

  • Dinero har ikke i samme grad skulle kæmpe for at beholde kunderne
  • Dinero har haft en klar interesse i at hjælpe deres kunder til at overleve

Spørgsmålet har ikke været om de skulle hjælpe kunderne, men hvordan de kunne hjælpe dem mest muligt.

For at forblive relevant skal virksomheden være tilpasningsdygtig

Jeg har før brugt sammenligningen med, at en virksomheds forretningsmodel kan ses som en motor. Det er nødvendigt at forstå, hvordan motoren fungerer og hele tiden fin-tune den. Det gælder såvidt stadigvæk, lige indtil at konteksten (omgivelserne) ændrer sig. Så det er ikke nok at kunne fin-tune motoren, du skal også kunne skille den ad og samle en ny af delene. Motoren skal kunne tilpasse forskellige opgaver.

Patrick Teglstrup Rasmussen, CMO i Dinero, fortæller i episoden, hvordan de blandt andet har udnyttet den strukturerede data, til både at tilbyde standardiserede udtræk til hjælpepakkerne og indsigter, der har givet Dinero presseomtale.

Derfor er Dinero endnu et bud på en virksomhed, der har formået at tilpasse sig omstændighederne under Corona lockdownen. Både i forhold til at performe tiltrods for restriktioner i forhold til fysisk at sidde sammen, men også i den værdi de skaber for deres kunder.

Corona-lockdownen har vist, at det ikke er nok at være den stærkste, men at det især også handler om at være den mest tilpasningsdygtige. Tilpasningsdygtigt kan i denne sammenhæng erstattes med evnen til at blive endnu mere relevant for nuværende og kommende kunder under lockdownen🤔

Tak fordi du læste med🙏
Brian