Søg mellem de mere end 100 episoder på At Turde FM herunder:

AllKundeprofilerKundeværdiSalgstragtKunderelationerAktiverProcesserSamarbejdspartnereIndtjeningPrioriteret investeringer
Autencitet i marketing. En samtale mellem Thomas Østerkjerhuus og Nick Traulsen

Autencitet i marketing. En samtale mellem Thomas Østerkjerhuus og Nick Traulsen

Det er ikke længere nok, at ramme potentielle kunder med dit budskab. Dit budskab og kommunikation skal også være autentisk for at vinde.
Bomae investerer i branding. Med Tomas Maltha Krogh

Bomae investerer i branding. Med Tomas Maltha Krogh

Den vigtigste kamp for fremtidens virksomheder, er kampen om pladsen i kundernes bevidsthed. Hvis kunderne ikke ved du eksisterer, så ... Læs mere
Salg anno 2021. En samtale med Thomas Østerkjerhuus og Peter Haahr

Salg anno 2021. En samtale med Thomas Østerkjerhuus og Peter Haahr

Salg er en dynamisk størrelse og virksomheder bliver nød til hele tiden at tilpasse og udvikle deres salg og salgsprocess.
Det uforløste (HR) ansvar i virksomheden. Med Nicklas Pyrdol

Det uforløste (HR) ansvar i virksomheden. Med Nicklas Pyrdol

Har virksomheden medarbejdere, så medfølger det også et ansvar - også selvom virksomheden endnu ikke har indset at ansvaret er der.
Hvordan skal HR digitaliseres? Med Rasmus Festersen

Hvordan skal HR digitaliseres? Med Rasmus Festersen

Succesfuld digitalisering handler ikke om at sætte strøm til virksomhedens processer. Det handler om at sætte strøm til de rigtige processer.
Hvornår skal der investeres i HR? Med Mads Paaskesen

Hvornår skal der investeres i HR? Med Mads Paaskesen

Med begrænsede ressourcer følger der et ansvar for at prioritere - også i HR. Men, hvornår er det så det rigtige tidspunkt at investere i HR?
Hvem har ansvaret for HR i virksomheden? Med Bjarne Lauritsen

Hvem har ansvaret for HR i virksomheden? Med Bjarne Lauritsen

Forsvinder HR-ansvaret, hvis der ikke er en HR-funktion eller medarbejder? Nej for det er er i sidste ende lederne, som har ansvaret for HR.
Sådan kan data og feedbackkultur understøtte HR. Med Roar Bovim

Sådan kan data og feedbackkultur understøtte HR. Med Roar Bovim

I stedet for at måle, hvordan medarbejderne har det, så kan HR spørge dem og dermed skabe indsigt, der er afgørende for fremtidens virksomhed.
Sådan bidrager HR med kvalitet til forretningen. Med Heidi Wassini

Sådan bidrager HR med kvalitet til forretningen. Med Heidi Wassini

Hvordan sikrer virksomheder, at HR performer? Heidi Wassini kommer med hendes bud på at skabe de bedste forudsætninger for HR.
Samarbejdet med HR skal bygges på faglighed og tillid. Med Mads Kamp

Samarbejdet med HR skal bygges på faglighed og tillid. Med Mads Kamp

Det handler ikke om, hvilken værdi HR bidrager med, men i stedet, hvordan samarbejdet mellem HR og virksomhed bliver bedst muligt?
The Marketing Guy investerer i deres onboarding. Med Nick Traulsen

The Marketing Guy investerer i deres onboarding. Med Nick Traulsen

Hvis virksomheden ønsker at skabe fremtiden, skal I også turde tage nogle chancer og eksperimentere - også i HR.
Forretningen og HR skal arbejde tættere sammen. Med Annette Otto

Forretningen og HR skal arbejde tættere sammen. Med Annette Otto

HR og forretningen har en fælles interesse og et fælles ansvar for at skabe mest mulig værdi sammen. Derfor skal de også arbejde tæt sammen.
Nøie investerer proaktivt i HR. Med Frederik Lysgaard Vind

Nøie investerer proaktivt i HR. Med Frederik Lysgaard Vind

Du skal ikke vente til problemerne opstår, med at investerer i HR - det skal gøres proaktivt. Især hvis virksomheden har ambitiøse vækstmål.
Det uforløste potentiale i HR. Med Nicklas Pyrdol

Det uforløste potentiale i HR. Med Nicklas Pyrdol

HR funktionen er ikke bare et nødvendigt onde, eller en omkostning, det er en vigtig brik i væksten og udviklingen af virksomheden.
Hvad kan du lære af abonnementsforretningerne? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Hvad kan du lære af abonnementsforretningerne? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Abonnementsforretningerne stormer frem fordi de fokusere på en ekstrem høj kundeværdi og en tæt og langvarig relation med kunden.
Goodiebox skaber happy moments på abonnement. Med Rasmus Schmiegelow

Goodiebox skaber happy moments på abonnement. Med Rasmus Schmiegelow

Hvordan ser det ud, når hele forretningsmodellen har et klart mål: Skabe mest mulig værdi for kunderne? Goodiebox er en god case på netop det.
Hvordan har STAÏ skabt sundhed på abonnement? Med Jytte Bille

Hvordan har STAÏ skabt sundhed på abonnement? Med Jytte Bille

Du skal både have tid og råd til at begå de nødvendige fejl, hvis du vil starte en abonnementsforretning omkring et produkt/brand.
Hvordan skaber abonnementsforretninger mere værdi for mindre? Med Kim Schrøder

Hvordan skaber abonnementsforretninger mere værdi for mindre? Med Kim Schrøder

Abonnementsforretninger har en række fordele ved at minimere spild, sprede omkostningerne og understøtte langvarige kunderelationer.
Hvordan skaber udlejningsbranchen mere værdi for kunderne? med René Mortensen

Hvordan skaber udlejningsbranchen mere værdi for kunderne? med René Mortensen

Lejerne er ikke (kun) interesseret i fire vægge og et tag. De er interesseret i at føle sig 'hjemme'. Det 'hjem' arbejder NREP på at skabe.
Hvordan vil LOOP Fitness skabe mere værdi for medlemmerne? Med Tobias Bai

Hvordan vil LOOP Fitness skabe mere værdi for medlemmerne? Med Tobias Bai

Loop Fitness er midt i processen for at implementere en stærkt dataplatform, der kan understøtte kundernes behov og adfærd.
Sådan sælger Swapfiets cykler på abonnement. Med Jonas Nygaard

Sådan sælger Swapfiets cykler på abonnement. Med Jonas Nygaard

Swapfiets har stor succes med at tilbyde cykler på abonnement. Bag succesen gemmer sig et fokus på hele kundeoplevelsen, ikke kun produktet.
Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau

Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau

Abonnementsforretninger har udviklet sig gennem de sidste 20 år og i dag handler det ikke kun om betalingsmodellen, men hele værdiskabelsen.
Hvorfor er abonnementsforretninger fremtiden? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Hvorfor er abonnementsforretninger fremtiden? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau

Markedet og kunderne er ikke i tvivl, de er vilde med abonnementsforretninger. Men hvad er det, som abonnementsmodellen kan?
Podcasts kan fastholde modtageren i længere tid

Podcasts kan fastholde modtageren i længere tid

Podcastmediet stiller ikke samme krav til modtagerens opmærksomhed, derfor er det nemmere at lytte til episoder end f.eks at se videoer.
Hvad kan virksomheder bruge podcastmediet til? Med Esben Østerby og Jakob Linneberg

Hvad kan virksomheder bruge podcastmediet til? Med Esben Østerby og Jakob Linneberg

Podcasts er ekstremt populære, men hvilken forretningsværdi giver de? Og hvilke overvejelser skal virksomheder gøre sig om brugen af mediet?
Morningtrains kommercielle succes. Med Thomas Østerkjerhuus

Morningtrains kommercielle succes. Med Thomas Østerkjerhuus

Hvordan sikrer Morningtrain, at virksomheden står stærkest i fremtiden? Det ansvar er blevet placeret hos CCO Thomas Østerkjerhuus.
Hvordan fungerer Morningtrains maskinrum? Med Thomas Østerkjerhuus

Hvordan fungerer Morningtrains maskinrum? Med Thomas Østerkjerhuus

"Indsigt giver udsyn, men kun handling skaber forvandling". Morningtrain tør handle ambitiøst og det gør de fordi de kan måle effekten.
Hvordan former Morningtrain deres kultur? Med Thomas Østerkjerhuus

Hvordan former Morningtrain deres kultur? Med Thomas Østerkjerhuus

En stærk kultur er med til at virksomheden vinder i fremtiden. Kulturen sætter både retning for de bevidste og ubevidste beslutninger.
Hvordan fungerer Morningtrains salgstragt? Med Thomas Østerkjerhuus

Hvordan fungerer Morningtrains salgstragt? Med Thomas Østerkjerhuus

Hvis du gerne vil udvikle dit salg, kan være en god idé at kigge på resten af din forretning og især den værdi du i dag skaber for kunderne.
Hvordan skaber Morningtrain værdi for kunderne? med Thomas Østerkjerhuus

Hvordan skaber Morningtrain værdi for kunderne? med Thomas Østerkjerhuus

Virksomheder enten udvikles eller afvikles. Du kan ikke bare blive ved med at gøre det samme og forvente af vinde i fremtiden.
Sådan fungere branding hos dine kunder

Sådan fungere branding hos dine kunder

Noget af det vigtigste som du kan investere i, som både privat person og som virksomhed, er stærke relationer. Jeg ... Læs mere
Hvordan får du succes på LinkedIn? Med Thorleif Gotved

Hvordan får du succes på LinkedIn? Med Thorleif Gotved

Der findes ikke en gylden løsning til succes på LinkedIn. Du skal derimod benytte LinkedIn på den måde, som giver mest mening for dig.
Hvorfor skal virksomheder bruge cases? Med Nicklas Pyrdol

Hvorfor skal virksomheder bruge cases? Med Nicklas Pyrdol

Mennesker lærer bedst når vi har et problem, som er relevant for os og som vi skal løse. Cases giver en mulighed for at træne problemløsning.
Hvordan sætter virksomheder mål, der understøtter deres formål?

Hvordan sætter virksomheder mål, der understøtter deres formål?

Inkluderes medarbejderne i udarbejdelse, prioritering og udvælgelse af mål, giver det den enkelte indsigt i koblingen mellem mål og formål.
Hvorfor er det vigtigt at dele møder op i to typer?

Hvorfor er det vigtigt at dele møder op i to typer?

Møder kan deles ind i to typer: Koordineringsmøder og relationsmøder. Udfordringerne opstår, når de to mødetyper ikke adskilles.
Hvordan bliver virksomheder bedre til at prioritere det rigtige?

Hvordan bliver virksomheder bedre til at prioritere det rigtige?

Virksomheder skal skabe tid, til at reflektere og stille de rigtige spørgsmål, så de rigtige og realistiske opgaver kan prioriteres ind.
Hvordan sikrer virksomheden at møderne bliver effektive?

Hvordan sikrer virksomheden at møderne bliver effektive?

Møder er afgørende for virksomhedens succes, men de kan også være spild af tid. Effektive møder, er møder hvor formålet altid er i fokus.
Hvorfor skal medarbejderne trænes i at sætte egne mål?

Hvorfor skal medarbejderne trænes i at sætte egne mål?

En vigtig ingrediens i OKR er, at medarbejderne formår at prioritere, og forstå prioringen af, de rette mål. Det skal trænes hos den enkelte.
Derfor handler OKR om ledelse, kultur og mindset

Derfor handler OKR om ledelse, kultur og mindset

OKR er bare værktøjet. For at bruges korrekt kræver det , at virksomheden, kulturen, lederne og medarbejderne har de rette forudsætninger.
“Hvordan implementerer du succesfuldt OKR?” Med Jakob Møller Beck

“Hvordan implementerer du succesfuldt OKR?” Med Jakob Møller Beck

OKR (Objective Key Results) er et styringsværktøj, der sikrer at hele virksomheden løber samme vej, men hvordan implementeres det med succes?
“Hvordan kan pitchtræning fremtidssikre virksomheden?” Med Lauge Vagner Rasmussen

“Hvordan kan pitchtræning fremtidssikre virksomheden?” Med Lauge Vagner Rasmussen

Hvis virksomheden gør deres medarbejdere jedre til at piche, forbedre I også innovation gennem bedre struktur og beslutningsgrundlag.
Hvorfor skal virksomheder have styr på kernefortællingen? Med Kristian Scharling

Hvorfor skal virksomheder have styr på kernefortællingen? Med Kristian Scharling

Dit brand, og derfor din kommunikation, er en kombination af det du siger og gør. Kernefortællingen skaber en rød tråd for virksomheden.
“Hvordan udvikler du din kommunikative kompetencer? Med Taregh Jasemian

“Hvordan udvikler du din kommunikative kompetencer? Med Taregh Jasemian

TED Talk formatet handler om at lave almindelige mennesker, til fantastiske fomidlere og det handler om personlig udvikling.
Hvorfor er budgettet så vigtig for virksomheden? Med Karsten Madsen

Hvorfor er budgettet så vigtig for virksomheden? Med Karsten Madsen

Strategien er retningen, men budgettet er roret, som skal bevise at kaptajenen (Læs: CEOen) kan finde ud af at styre skibet.
Hvorfor skal du bruge humor i din kommunikation? Med Henrik Skovdal

Hvorfor skal du bruge humor i din kommunikation? Med Henrik Skovdal

Hvis du gerne vil have modtageren til at huske dit budskab, eller det du fortæller, skal du huske at aktivere deres følelser (gennem humor).
Virksomheder skal mestre effektive præsentationer. Med Kristian Koch

Virksomheder skal mestre effektive præsentationer. Med Kristian Koch

Det handler om at have en klart mål, skabe troværdighed og guide modtageren gennem dit oplæg, så personen med de rigtige tanker.
Fremtidens virksomheder skal fokusere på mere end fællesskabet

Fremtidens virksomheder skal fokusere på mere end fællesskabet

Nogle virksomheder håndterer modgang godt, andre gør ikke. Det handler om at have styr på retning, regler, rammer, roller og relationer.
Fremtidens virksomheder forstår at udnytte scenen. Med Thomas Frederiksen

Fremtidens virksomheder forstår at udnytte scenen. Med Thomas Frederiksen

Scenen er hver gang du har andres opmærksomhed rettet mod dig. Des bedre du kommunikerer, des større succes får du og din virksomhed.
“Hvordan ser fremtidens rekruttering ud?” Med Nicklas Pyrdol og Kenneth Bo Jensen

“Hvordan ser fremtidens rekruttering ud?” Med Nicklas Pyrdol og Kenneth Bo Jensen

CV og ansøgning er en indgroet del af rekrutteringen, men det er absolut ikke den bedste måde at rekruttere den rette medarbejder på!
Hvordan skaber du stærke relationer (som virksomhed)?

Hvordan skaber du stærke relationer (som virksomhed)?

Noget af det vigtigste virksomheder kan investere i, er stærke interne og eksterne relationer. Men hvordan gør virksomheder det i praksis?
Virksomheder skal investere i et psykisk stærkt arbejdsmiljø. Med Anite Bruun Laursen

Virksomheder skal investere i et psykisk stærkt arbejdsmiljø. Med Anite Bruun Laursen

Konflikter og et psykisk ustabilt arbejdsmiljø er ikke kun hårdt for medarbejderne, det er decideret dårlig for virksomheden.
Hvad er forretningsværdien af inspiration? Med Tobias Binau

Hvad er forretningsværdien af inspiration? Med Tobias Binau

Inspiration er afgørende for at udvikling din virksomhed, medarbejderne og kunderne. Men hvordan prioriterer du hvilken inspiration?
Morningscore ændrer deres vækststrategi. Med Karsten Madsen

Morningscore ændrer deres vækststrategi. Med Karsten Madsen

Ekstern kapital er en ressoucer som alt andet. Den er styret af af udbud og efterspørgsel og kan blive for "dyr" for virksomheden.
Gør værdierne til virksomhedens Nordstjerne. Med Nicolai Vittrup

Gør værdierne til virksomhedens Nordstjerne. Med Nicolai Vittrup

Hvordan skaber du en fælles retning for alle beslutningerne i virksomheden? I Webamp har de deres værdier som Nordstjernen for medarbejderne.
Værdien af en løbetur afhænger af kunden. Med Lena Andersson

Værdien af en løbetur afhænger af kunden. Med Lena Andersson

Spørgsmålet er ikke, hvor meget du kan tage for din service, men i stedet: Hvilke kunder vil betale mest for din service?
Virksomheder skal kende spillerreglerne for fremtiden. Med Anne Skare

Virksomheder skal kende spillerreglerne for fremtiden. Med Anne Skare

Virksomheder skal ikke kun kunne reagere på historisk data, de skal også skabe fremtiden ved at turde eksperimentere.
Digitalisering handler om at være modig. Med Astrid Haug

Digitalisering handler om at være modig. Med Astrid Haug

Hvilke udfordringer er der i forhold til digitalisering og hvilke muligheder er mest oplagte i 2020? Astrid Haug deler hedens viden med dig.
Hvad kan virksomheder lære af Lakserytteren 🎧

Hvad kan virksomheder lære af Lakserytteren 🎧

Internettet giver virksomheder uanede muligheder, hvis virksomhederne tør være mere kreative på de forskellige digitale platforme.
Hvorfor er økonomifunktionen vigtig for virksomheder? Med Frederik Sandgrav

Hvorfor er økonomifunktionen vigtig for virksomheder? Med Frederik Sandgrav

Økonomifunktionen bør give et klart billede af, hvordan din virksomhed performer og hvilke udfordringer og muligheder I har.
Hvorfor er samfundskontrakten afgørende for din virksomhed? Med Tue Mantoni

Hvorfor er samfundskontrakten afgørende for din virksomhed? Med Tue Mantoni

Samfundskontrakten er et gensidigt forhold mellem et stærkt samfund og stærke virksomheder. Det har Tue Mantoni skrevet en bog om.
ProOwnedCycling Tjente penge, da de fik styr på processerne. Med Oscar Bjørn-Rosager

ProOwnedCycling Tjente penge, da de fik styr på processerne. Med Oscar Bjørn-Rosager

Der er en stor forskel på at få en idé og skabe en kommerciel succes. Oscar fra ProOwnedCycling deler deres erfaring med at skabe en succes.
Hvorfor er branding så afgørende for Morningscore? Med Karsten Madsen

Hvorfor er branding så afgørende for Morningscore? Med Karsten Madsen

Det handler om diskussionen om at tænke kortsigtet og langsigtet. Koldkanvas giver salg i dag, branding gør det nemmere at sælge i fremtiden.
Professionelt salg er en holdsport. Med Søren Boss Jacobsen

Professionelt salg er en holdsport. Med Søren Boss Jacobsen

Hvordan foregår salg i en professionel salgs organisationsom Salesforce? Hvordan adskiller det sig fra salg i danske virksomheder?
Skab et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking. Med Casper Dreymann

Skab et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking. Med Casper Dreymann

Salg kræver den rette investering og god ledelse for at lykkedes - især mødebooking. Et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking er optimalt.
Det kræver den rette profil for at udvikle salget. Med Jens Trillingsgaard

Det kræver den rette profil for at udvikle salget. Med Jens Trillingsgaard

En salgs profil, er ikke bare en salgsprofil. Hvis virksomheden ønsker at udvikle salg, så kig mod en salgsprofil med iværksættererfaring.
Sådan kan real time data fordoble effektiviteten i salg. Med Kristoffer Kjærulff Jensen

Sådan kan real time data fordoble effektiviteten i salg. Med Kristoffer Kjærulff Jensen

Det handler ikke kun om at vide præcist hvem din ideelle kunde er - du skal også have styr på, hvornår du skal ringe til dem. Svaret: Real time data i salg.
Hvordan skaber virksomheder et kommercielt mindset? Med Thomas Wind Bøglund

Hvordan skaber virksomheder et kommercielt mindset? Med Thomas Wind Bøglund

Hvordan sikrer du at alle medarbejrdere går efter samme mål "At stille virksomheden stærkst muligt i dag og i fremtiden?". Du skabet et kommercielt mindset.
Hvordan er PLEO kommet i gang med partnerskabssalg? Med Ida Støier

Hvordan er PLEO kommet i gang med partnerskabssalg? Med Ida Støier

Partnerskabssalg kan være være ektremt værdifuldt for virksomheden, hvis det bliver gjort på den rigtige måde. Her kan du lære om PLEOs erfaringer.
Salg handler om god kommunikation. Med Thomas Jarolic

Salg handler om god kommunikation. Med Thomas Jarolic

Salg handler om kommunikation og derfor er alle medarbejder i virksomheden automatisk en del af salgsafdelingen og bør trænes i at kommunikere rigtigt.
Hvordan får du succes med salg, hvis du ikke er sælger? Med Reduan Arrahaoui

Hvordan får du succes med salg, hvis du ikke er sælger? Med Reduan Arrahaoui

Hvis du vil skabe en virksomhed, så bliver du nød til at sælge - også selvom du ikke har lyst. Det kræver, at du arbejder med din komfortzone.
Enterprise salg forudsætter skarpe processer i salg. Med Casper Kræfting

Enterprise salg forudsætter skarpe processer i salg. Med Casper Kræfting

Enterprise salg er både komplekst, værdiskabende og indbringende, spørgsmålet er så bare: Hvordan får virksomheder succes med enterprise salg?
Tjekliste✔️: Sådan skriver du fængende e-mails og booker møder med CXOs

Tjekliste✔️: Sådan skriver du fængende e-mails og booker møder med CXOs

Hvordan kan virksomheder skalere opbygningen af relationer til kunder? Her får du en tjekliste til at komme i gang med skriftelig outreach.
Sådan starter du stærke relationer med skriftlig outreach. Med Camilla Pielech Christensen

Sådan starter du stærke relationer med skriftlig outreach. Med Camilla Pielech Christensen

Virksomheder skal være verdensmester i at bygge relationer fordi mennesker køber af menensker de kender. Hvordan bliver du så det?
Hvordan bliver du proaktiv i samtalen med din kunder? Med Lasse Birk

Hvordan bliver du proaktiv i samtalen med din kunder? Med Lasse Birk

Virksomheder handler proaktiv i salgsprocessen hvis de italesætter de tanker som kuneden sidder med - og ikke kun svarer på kundens sprøgsmål.
Derfor Skal Virksomheder først og fremmest tjene penge. Med Bo Møller

Derfor Skal Virksomheder først og fremmest tjene penge. Med Bo Møller

Det kan være svært at leve sundt, passe på miljøet og hjælpe andre, hvis du ikke ved om du får løn om en måned. Samme logik gælder for virksomheder
Derfor er fremtidens virksomheder optimistiske. Med Henrik Mathiasen

Derfor er fremtidens virksomheder optimistiske. Med Henrik Mathiasen

Optimistiske virksomheder formår at handle i modgang, men det kræver optimistiske medarbejdere. Spørgsmålet er: Hvordan bliver medarbejderne optimistiske?
Hvilken forretningværdi har produktudviklingen i Morningscore? Med Karsten Madsen

Hvilken forretningværdi har produktudviklingen i Morningscore? Med Karsten Madsen

Morningscore skal ballancere mellem at sikre omsætning gennem salg, men også styrke produktet gennem udvikling. Karsten deler hans overvejelser med dig.
LuggageHero lukkede endnu en crowdfunding under lockdownen. Med Jannik Lawaetz

LuggageHero lukkede endnu en crowdfunding under lockdownen. Med Jannik Lawaetz

På det værst tænkeligt tidspunkt, lykkedes det LuggageHero at lukke endnu en crowdfunding runde. Jannik Lawaetz fortæller hvordan de håndterede lockdownen.
Lockdownen fik de tre founders i Statum til at fyre sig selv. Med Alexander Kragh

Lockdownen fik de tre founders i Statum til at fyre sig selv. Med Alexander Kragh

De tre founders i Statum har fyret sig selv som følge af corona lockdownen. Virksomheden kan drifte og eksistere fint uden founderne.
Hos Daxiomatic går profit og formål hånd i hånd . Med Jesper Refning

Hos Daxiomatic går profit og formål hånd i hånd . Med Jesper Refning

Daxiomatic har ingen ledere, de har givet ansvaret til medarbjederne og så arbejder de formålsdrevet. Nåja, de tjener samtidig gode penge.
Når lockdownen skaber en nytænkende digitale oplevelse. Med Pil Hibiscus Knudsen

Når lockdownen skaber en nytænkende digitale oplevelse. Med Pil Hibiscus Knudsen

Hvordan skaber du unikke oplevelser på internettet? Escape the Web er et nytænkende oplevelses koncept, der blev født under lockdownen.
Hvorfor er en ny partner vigtig for Morningscore? Med Karsten Madsen

Hvorfor er en ny partner vigtig for Morningscore? Med Karsten Madsen

Hvis virksomheden for sat det rigtige team, så er de allerede tæt på mål. Det handler om at dække alle de afgørende roller fagligt og personligt.
Hvordan skaber virksomheder mening for medarbejderne? Med Poul Jeritslev

Hvordan skaber virksomheder mening for medarbejderne? Med Poul Jeritslev

Når noget giver mening for et menneske, så oplever denne en følelse af succes. Hvis virksomheder kan vække denne følelse i medarbejderne står den stærkt.
Virksomheder skal både give overskud og mening. Med Martin Bjergegaard

Virksomheder skal både give overskud og mening. Med Martin Bjergegaard

Virksomheder skal give overskud for at eksistere i næste måned, men for at eksistere i fremtiden skal de også give mening for kunder, ansatte og samfundet.
Fordelene og ulemperne ved en nichevirksomhed. Med Rikki Tholstrup Jørgensen

Fordelene og ulemperne ved en nichevirksomhed. Med Rikki Tholstrup Jørgensen

Fremtidens virksomheder forstår at de ikke skal være noget for alle. At finde en niche kan meget vel være virksomheders vigtigste opgave.
Instafilm køber sig tid og investerer i nye koncepter under lockdownen. Med Abbi  Moreno

Instafilm køber sig tid og investerer i nye koncepter under lockdownen. Med Abbi Moreno

Virksomheder kan ikke spare sig gennem en krise. Det er tilgengæld en hårdfin ballancegang, når der skal spares et sted for at investere i nye koncepter.
Roccamores stærke community skaber muligheder under lockdownen. Med Frederikke Antonie

Roccamores stærke community skaber muligheder under lockdownen. Med Frederikke Antonie

Relationer er afgørende i krisetider - relationer til kunder, leverandører og partnere. Roccamore er bygget på stærke relationer og et dedikeret community.
Hvorfor er Snevagten en kommerciel succes? Med Christoffer Gade

Hvorfor er Snevagten en kommerciel succes? Med Christoffer Gade

Virksomheders evne til at overleve handler om at have en økonomi. Christoffer deler med dig, hvordan at Snevagten er gearet til både med- og modgang.
Hvordan fungerer Snevagtens maskinrum?  Med Christoffer Gade

Hvordan fungerer Snevagtens maskinrum? Med Christoffer Gade

For at vinde over konkurrenterne, gælder det om at have en mere fintunet maskine. Christoffer Gade fortæller her om maskinen bag Snevagtens succes.
Hvordan fungerer Snevagtens salgstragt? Med Christoffer Gade

Hvordan fungerer Snevagtens salgstragt? Med Christoffer Gade

Christoffer Gade har udviklet salgs og marketing indsatsen i Snevagten gennem de sidste 10+ år. Han deler sine erfaringer med dig her.
Hvordan skaber Snevagten mest mulig kundeværdi? Med Christoffer Gade

Hvordan skaber Snevagten mest mulig kundeværdi? Med Christoffer Gade

Virksomheder sælger ikke kun sko, online regnskabsprogrammer eller fortov ryddet for sne. Men hvad er det så, Snevagten reelt set sælger til kunderne?
Hvordan Erstatter Morningscore Deres Ledende Programmør? Med Karsten Madsen

Hvordan Erstatter Morningscore Deres Ledende Programmør? Med Karsten Madsen

At miste Mornignscores ledende programmør midt i en ambitiøs vækstfase, er som at skulle skifte dæk på ens bil mens man accelerer på motorvejen.
Hvordan har Zetland skabt succes med et stærkt community? Med Jakob Moll

Hvordan har Zetland skabt succes med et stærkt community? Med Jakob Moll

Zetland har skabt et medie, som læserne/lytterne føler sig en del af og det stærke community har sikret nogle imponerende resultater for mediet.
Hvordan skaffer Morningscore de rette kompetencer og rådgivning? Med Karsten Madsen

Hvordan skaffer Morningscore de rette kompetencer og rådgivning? Med Karsten Madsen

Virksomheder kan ikke træffe de bedste beslutninger uden at søge hjælp og rådgivning. Fremtidens virksomheder har behov for hjælp udefra for at vinde.
Hvordan vækster Morningscore 10% hver måned i 2020? Med Karsten Madsen

Hvordan vækster Morningscore 10% hver måned i 2020? Med Karsten Madsen

En af de største udfordringer for fremtidens virksomheder er at balancere vækst, drift og udvikling. Følg startuppet Morningscore gennem hele 2020.
Hvad kan data lære dig om dine kunder? Med Majken Sander

Hvad kan data lære dig om dine kunder? Med Majken Sander

Skal virksomheder give rabat og være en del af Black Friday? Spørgsmålet er faktisk om du overhovedet har et valg. Vi dykker ned i data og købsmønstre.
Værdien af en god historie. Med Michael Grønnemose

Værdien af en god historie. Med Michael Grønnemose

Mennesker husker ikke fakta, vi husker derimod den gode historie. Fremtidens virksomheder skal blive bedre til at fortælle de rigtige historier.
Derfor handler læring om prioritering og ikke mængde. Med Stine Schulz

Derfor handler læring om prioritering og ikke mængde. Med Stine Schulz

I en hverdag fyldt med drift, har mennesker ikke meget tid til at lære nyt. Derfor er det vigtigt at prioritere, hvad vi lærer og hvordan.
Hvad får du ud af at tage en talenttest? Med Kenneth Bo Jensen

Hvad får du ud af at tage en talenttest? Med Kenneth Bo Jensen

Det giver ikke værdi at tage en talenttest, hvis du ikke sammenholder den med dine problemstillinger. Det hele starter med tilbagemeldingen.
Hvorfor er Talenter vigtigere end Erfaringer?  Med Kenneth Bo Jensen

Hvorfor er Talenter vigtigere end Erfaringer? Med Kenneth Bo Jensen

Talentarbejde bliver en naturlig del af fremtidens virksomheder. Det handler om at bruge medarbejderne til det, deres hjerne har naturlig flair for.
Hvordan balancerer Statum mellem udvikling og drift? Med Alexander Kragh

Hvordan balancerer Statum mellem udvikling og drift? Med Alexander Kragh

Statum skiftede i 2018 titlen som startup ud med en mindre sexet title som traditionelt rekrutterings bureau. Her er hvad de har lært et år senere.
Skab dit brand ved at bygge gode historier. Med Carl Kronika

Skab dit brand ved at bygge gode historier. Med Carl Kronika

Internettet har givet virksomheder utallige muligheder for at styrke deres brand. Virksomheder havde før i tiden radioen, TVet og aviserne ... Læs mere
Hvordan kan gode arbejdsvaner skabe effektive medarbejdere? Med Marie Litrup

Hvordan kan gode arbejdsvaner skabe effektive medarbejdere? Med Marie Litrup

Virksomheder der performer har effektive medarbejdere - medarbejdere der forstår at prioritere benhårdt og nå mere på mindre tid. Men hvordan gør de?
Sådan øger i sammenspillet i virksomheden. Med Merethe Klint

Sådan øger i sammenspillet i virksomheden. Med Merethe Klint

Musikere bruger tusindvis af timer på at øve deres samarbejde så de kan levere en mindeværdig og ektraordinær oplevelse. Det kan virksomheder lære noget af.
Hvordan skaber uddannelse et fælles sprog i jeres projekter? Med Merethe Klint

Hvordan skaber uddannelse et fælles sprog i jeres projekter? Med Merethe Klint

Kommunikation er altafgørende for et godt samarbejde. Gennem uddannelse får virksomheder et fælles sprog i projekter, bliver mere effektive og undgår fejl.
Hvorfor er det afgørende for virksomheder at være agile? Med Jacob Schriver

Hvorfor er det afgørende for virksomheder at være agile? Med Jacob Schriver

Virksomheder kan ikke længere planlægge sig til succes, de skal også kunne eksekvere uden at have al information til rådighed. Virksomheder skal være agile.
Sådan skaber projekter radikal innovation med den rette køreplan. Med Rasmus Larsen

Sådan skaber projekter radikal innovation med den rette køreplan. Med Rasmus Larsen

Innovation er afgørende for fremtiden virksomheder. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder skaber succesfuld innovation? Find inspiration her.
Hvordan har Freeway skabt en agil projektkultur ved at indføre 12 principper? Med Anne Olesen

Hvordan har Freeway skabt en agil projektkultur ved at indføre 12 principper? Med Anne Olesen

Freeway ApS har indført 12 principper, der er med til at sikrer mindre fejl og højere produktivitet hos deres medarbejdere. Læs mere her.
Hvorfor undervurderer virksomheder implementeringen af projekter? Med Thomas Leer-Jacobsen

Hvorfor undervurderer virksomheder implementeringen af projekter? Med Thomas Leer-Jacobsen

Implementering er mindst lige så afgørende for om dit projekt bliver en succes, som selve udvikling. Vi dykker ned i hvorfor implementering er så svært.
Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet? Med John  Olsson

Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet? Med John Olsson

Når du påtager dig rollen som projektleder, følger der et ansvar med, et ansvar om at sikre at projektet lykkedes, ... Læs mere
Hvorfor er det så afgørende at forstå projektets interessenter? Med Rene Nørbjerg

Hvorfor er det så afgørende at forstå projektets interessenter? Med Rene Nørbjerg

Projekter skal både løses virksomhedens udfordringer og udfordringerne hos virksomhedens interessenter
Hvordan bidrager projekter til virksomhedens strategi? Med Christina Foldager

Hvordan bidrager projekter til virksomhedens strategi? Med Christina Foldager

Projekter kan give virksomheden strategisk superkræfter til at nå ambitiøse målsætninger, det kræver dog en sund projektkultur og en stærk ledelse.
Kunsten at vende underskud til overskud. Med Jens Broch

Kunsten at vende underskud til overskud. Med Jens Broch

En turnaround betyder, at virksomheder gennem en strategisk indsats, vender et underskud til overskud. Spørgsmålet er, hvordan en sådan turnaround skabes?
Fremtidens virksomheder skal mindske pseudoarbejde. Med Dennis Nørmark

Fremtidens virksomheder skal mindske pseudoarbejde. Med Dennis Nørmark

Langt de fleste virksomheder har opgaver og processer, der ingen værdi bidrager med. Disse opgaver og processer kaldes pseudoarbejde og skal stoppes.

Hvordan får du det meste ud af medarbejdernes talent? Med Iris Engelund

Internettet har givet virksomheder utallige muligheder for at styrke deres brand. Virksomheder havde før i tiden radioen, TVet og aviserne ... Læs mere
Hvordan får du styr på den digitale kunderejse? Med Peter Schjødt

Hvordan får du styr på den digitale kunderejse? Med Peter Schjødt

Dine kunder har bevæget sig online, men er din virksomhed fulgt med? Den digitale kunderejse fortælle dig, hvordan du fanger kunder, hvor de befinder sig.
Hvad er performance marketing? Med Halfdan Timm

Hvad er performance marketing? Med Halfdan Timm

Det handler ikke kun om at skaffe kunder, men at skaffe dem så billigt som muligt - så kan din virksomhed købe endnu flere kunder for samme pose penge.
Hvad er en virksomhed værd og hvordan finder du ud af det? Med Jakob Fisker

Hvad er en virksomhed værd og hvordan finder du ud af det? Med Jakob Fisker

Værdiansætning af en virksomhed er afhængig af både køber og sælger. Du kan både tjene penge som sælger og som køber ved at forstå værdien af virksomheden.
Value Proposition er Vigtigere end Produktet. Med Mads Wedderkopp

Value Proposition er Vigtigere end Produktet. Med Mads Wedderkopp

Value proposition kan nemt blive endnu et buzzword i den nærmest endeløse række af begreber iværksætterbrigaden lirer af til det ... Læs mere

Mersalg giver kunden værdi. Med Leon Birdi

De fleste har en forkert opfattelse af mersalg. Mersalg handler om at forstå kundens behov og tilbyde ekstra produkter eller services som kunden ikke havde overvejet. Det handler om at skabe den rette værdi for kunden - ikke blot at skabe mere omsætning.

Derfor er prisen ligegyldig. Med Leon Birdi

Hverken virksomhed eller kunde er interesseret i at tale pris som det første. Det handler i stedet om, at du skal forstå kundens behov - og derefter hjælpe kunden med at forstå det. Hvis samtalen starte med prisen, er der gode chancer for, at kunden ender med den forkerte løsning.

Det gode salgsmøde. Med Leon Birdi

Hele slagsprocessen falder til jorden, hvis du ikke formår at holde et godt salgsmøde. Alle udgifterne til at skaffe mødet vil være fuldstændig spildte. Derfor skal virksomheden prioritere at træne og udvikle salgsmødet.

Kold kanvas i fremtiden. Med Leon Birdi

Virksomheder undervurdere effekten af kold kanvas - måske fordi vi alle har haft en irriterende telefonsælger i røret. Kold Kanvas kan være ekstremt værdifuldt, så længe det bruges intelligent.

Leads skal behandles som salg. Med Leon Birdi

Salgsprocessen er den vigtigste proces i virksomheden, men har du klare procedure for salget i din virksomhed? Et område, hvor de fleste virksomheder kan blive bedre, er processen i forhold til (hurtigt) behandling af leads.

I har alle ansvar for salget. Med Leon Birdi

Det er ikke (kun) sælgernes ansvar at sælge, det er hele virksomheden. Alle kontaktpunkter, mellem virksomhed og kunde, bidrager enten positivt eller negativt til salgsprocessen. Alle medarbejderne i virksomheden er en del af salgsprocessen.

Mål På Din Salgstragt. Med Leon Birdi

Hvis virksomheden ikke måler på alle salgsindsatser, er det umuligt at træffe bedre beslutninger. Du bør med andre ord måle på alle salgsinitiativer - hele salgstragten. En målbar salgstragt er forudsætningen for at udvikle dit salg og derigennem din virksomhed.

Du skal se salget som virksomhedens puls. Med Leon Birdi

Uden salg ingen økonomi der kan fordeles rundt i virksomeheden til løn, indkøb, produktudvikling og marketing. Derfor er salget virksomhedens puls.
Virksomhedsfaserne og personlighed. Med Jesper Gottschalck

Virksomhedsfaserne og personlighed. Med Jesper Gottschalck

Virksomheder bevæger sig gennem en livscyklus, bestående af forskellige stadier. Stadierne stiller forskellige krav til ledere og medarbejdere - krav til både kompetencer, erfaringer og personlighed.
Det bedste startup team. Med Jesper Gottschalck

Det bedste startup team. Med Jesper Gottschalck

Teamet bag en virksomhed er altafgørende for succes. Spørgsmålet er, hvordan dette team bør se ud - og hvordan sikrer du, at virksomheden har det helt rette team. Her spiller personligheden en afgørende rolle.
Sådan udvikler du din personlighed. Med Jesper Gottschalck

Sådan udvikler du din personlighed. Med Jesper Gottschalck

Virksomheder skal ikke blot udvikle medarbejdernes kompetencer, men også deres personlighed. Kompetencerne er bare væsenligt nemmere at udvikle på.
En iværksætters personlighed. Med Jesper Gottschalck

En iværksætters personlighed. Med Jesper Gottschalck

Selvom det er svært at generalisere, så findes der nogle tendenser, når vi ser på iværksætteres personlighed. Kender du din egen personlighed, så ved du, hvor du måske skal lægge en ekstra indsats og undgå faldgrubber.
Personlighedens strategisk betydning. Med Jesper Gottschalck

Personlighedens strategisk betydning. Med Jesper Gottschalck

Medarbejdernes personlighed har strategiskværdi for virksomheden. Derfor bør virksomheder også i større grad tage personligheden med i strategiske overvejelser. I hvert fald, hvis virksomheden ønsker at lykkedes med strategien.
Modgang påvirker os forskelligt. Med Jesper Gottschalck

Modgang påvirker os forskelligt. Med Jesper Gottschalck

Mennesker har vidt forskellige måder, som vi håndetere modgang og risiko på. Nogle kaster sig hovedløst ud i nye projekter, andre er mere eftertænksomme. Det er vigtigt at kende dine medarbejdere, men endnu vigtigere at kende dig selv.
Er Du Ambitiøs Eller Teamplayer? Med Jesper Gottschalck

Er Du Ambitiøs Eller Teamplayer? Med Jesper Gottschalck

Det kan være svært, eller tæt på umuligt, at finde en medarbejder, der både kæmper for egne mål og er en teamplayer. Virksomheder har behov for begge typer, men i vidt forskellige funktioner.
Hvordan får virksomheder mere ud af introverte & ekstroverte? Med Jesper Gottschalck

Hvordan får virksomheder mere ud af introverte & ekstroverte? Med Jesper Gottschalck

Din virksomhed består med alt sandsynsligvis af både introverte og ekstroverte medarbejdere. De to grupper skal behandles på vidt forskellge måder.
Personligheden kan give en indikation om fremtidig succes. Med Jesper Gottschalck

Personligheden kan give en indikation om fremtidig succes. Med Jesper Gottschalck

Pligtopfyldende, eller conscientiousness, er en god indikator for professionel succes og en af de fem faktorer der beskriver din personlighed i 'Big Five'.
Derfor er vi ikke alle sammen lige kreative. Med Jesper Gottschalck

Derfor er vi ikke alle sammen lige kreative. Med Jesper Gottschalck

Vi har som mennesker forskellige forudsætninger for at arbejde kreativt - nogle synes det er det fedeste, andre bliver drænet af det.
Hvordan Hjælper ‘Big Five’ dig med at forstå din personlighed? Med Jesper Gottschalck

Hvordan Hjælper ‘Big Five’ dig med at forstå din personlighed? Med Jesper Gottschalck

Big Five er den mest anerkendte og validerede persontest og derfor et rigtig godt udgangspunkt for at forstå din egen, eller medarbejdernes, personlighed.
Hvorfor er det vigtigt, at du kender din Personlighed? Med Jesper Gottschalck

Hvorfor er det vigtigt, at du kender din Personlighed? Med Jesper Gottschalck

Mennesker er ikke ens. Vi adskiller os bl.a. gennem vores personlighed, som fortæller, hvilke præferencer vi har og hvornår vi performer bedst.
Hvorfor er social selling afgørende for virksomheder? Med Leif Carlsen

Hvorfor er social selling afgørende for virksomheder? Med Leif Carlsen

Vi som mennesker køber af dem vi stoler på og netop på det punkt er der digitale udfordringer og fordele som virksomheder skal huske.
Medarbejdernes adfærd er vigtigere end virksomhedens strategi. Med Morten Münster

Medarbejdernes adfærd er vigtigere end virksomhedens strategi. Med Morten Münster

Din adfærd er meget mere afgørende for din succes, end du selv regner med. I denne artikel kan du læse mere om, hvorfor det hænger sådan sammen.
Hvordan Kan Growth Marketing Forbedre Din Marketingmaskine? Med Steffen Hedebrandt

Hvordan Kan Growth Marketing Forbedre Din Marketingmaskine? Med Steffen Hedebrandt

Du kommer ikke uden om marketing disciplinen som iværksætter. Steffen Hedebrandt klæder dig på med hans erfaringer og viden inden for growth marketing.
Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten. Med Henrik Stender

Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten. Med Henrik Stender

Spørgsmålet er ikke længere om Amazon kommer til Danmark. Det store spørgsmål bør måske i stedet være, hvad betyder det ... Læs mere
Byg tillid til dine kommende kunder sammen med influenter. Med Henrik Akselbo

Byg tillid til dine kommende kunder sammen med influenter. Med Henrik Akselbo

Der var engang, hvor medierne bestod af radio, aviser/magasiner og TV. De tre typer af medier blev brugt til at ... Læs mere
Instagram er et godt match med iværksætters passion  og personlige historie. Med Rolf Nordal

Instagram er et godt match med iværksætters passion og personlige historie. Med Rolf Nordal

Du spørger måske dig selv om Instagram overhovedet er noget for dig. 1,7 millioner danskere er på Instagram, så der ... Læs mere
Hjernen er dit vigtigste værktøj, sørg for at holde den skarp. Med Niels Vium

Hjernen er dit vigtigste værktøj, sørg for at holde den skarp. Med Niels Vium

Din dømmekraft, og derfor også dine valg og beslutninger, afhænger af din mentale tilstand. I et studie af en række ... Læs mere
Brug din hjerne til at få idéerne, ikke til at opbevare dem. Med Lars Henriksen

Brug din hjerne til at få idéerne, ikke til at opbevare dem. Med Lars Henriksen

Som iværksætter er du kundeservice, du er ansvarlig for produktionen, du er sælgeren, du er regnskabsafdelingen og iøvrigt alt andet. ... Læs mere
Hvorfor er content marketing vigtig for virksomheder? Med Thomas Bigum

Hvorfor er content marketing vigtig for virksomheder? Med Thomas Bigum

Content marketing er enten svært, eller helt umuligt, at komme uden om som virksomhed. Thomas Bigum giver dig her et solidt udgangspunkt.
Derfor skal du podcaste som iværksætter. Med Karin Høgh

Derfor skal du podcaste som iværksætter. Med Karin Høgh

Du kender nok allerede podcastmediet. Der er også gode chancer for, at du abonnerer på flere podcasts (måske endda At ... Læs mere
Statum fokuserede på problemet og droppede idéen. Med Alexander Kragh

Statum fokuserede på problemet og droppede idéen. Med Alexander Kragh

For iværksættere kan drømmen sagtens være, at få en investering - men det betyder ikke at lykken er gjort, selvom der står 500.000 kr. på bankkontoen.
Stop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag. Med Rasmus Madsen

Stop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag. Med Rasmus Madsen

Indse det, du har ikke uendeligt med tid som iværksætter, så brug den på at skabe noget kunderne  vil købe. ... Læs mere