Søg mellem de mere end 100 episoder på At Turde FM herunder:
The Marketing Guy investerer i deres onboarding. Med Nick Traulsen
Hvis virksomheden ønsker at skabe fremtiden, skal I også turde tage nogle chancer og eksperimentere - også i HR.
Forretningen og HR skal arbejde tættere sammen. Med Annette Otto
HR og forretningen har en fælles interesse og et fælles ansvar for at skabe mest mulig værdi sammen. Derfor skal de også arbejde tæt sammen.
Nøie investerer proaktivt i HR. Med Frederik Lysgaard Vind
Du skal ikke vente til problemerne opstår, med at investerer i HR - det skal gøres proaktivt. Især hvis virksomheden har ambitiøse vækstmål.
Det uforløste potential i HR. Med Nicklas Pyrdol
HR funktionen er ikke bare et nødvendigt onde, eller en omkostning, det er en vigtig brik i væksten og udviklingen af virksomheden.
Hvad kan du lære af abonnementsforretningerne? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau
Abonnementsforretningerne stormer frem fordi de fokusere på en ekstrem høj kundeværdi og en tæt og langvarig relation med kunden.
Goodiebox skaber happy moments på abonnement. Med Rasmus Schmiegelow
Hvordan ser det ud, når hele forretningsmodellen har et klart mål: Skabe mest mulig værdi for kunderne? Goodiebox er en god case på netop det.
Hvordan har STAÏ skabt sundhed på abonnement? Med Jytte Bille
Du skal både have tid og råd til at begå de nødvendige fejl, hvis du vil starte en abonnementsforretning omkring et produkt/brand.
Hvordan skaber abonnementsforretninger mere værdi for mindre? Med Kim Schrøder
Abonnementsforretninger har en række fordele ved at minimere spild, sprede omkostningerne og understøtte langvarige kunderelationer.
Hvordan skaber udlejningsbranchen mere værdi for kunderne? med René Mortensen
Lejerne er ikke (kun) interesseret i fire vægge og et tag. De er interesseret i at føle sig 'hjemme'. Det 'hjem' arbejder NREP på at skabe.
Hvordan vil LOOP Fitness skabe mere værdi for medlemmerne? Med Tobias Bai
Loop Fitness er midt i processen for at implementere en stærkt dataplatform, der kan understøtte kundernes behov og adfærd.
Sådan sælger Swapfiets cykler på abonnement. Med Jonas Nygaard
Swapfiets har stor succes med at tilbyde cykler på abonnement. Bag succesen gemmer sig et fokus på hele kundeoplevelsen, ikke kun produktet.
Hvad er en abonnementsforretning? Med Jonas Juul Jeppesen og Tobias Binau
Abonnementsforretninger har udviklet sig gennem de sidste 20 år og i dag handler det ikke kun om betalingsmodellen, men hele værdiskabelsen.
Hvorfor er abonnementsforretninger fremtiden? Med Jakob Soderberg og Tobias Binau
Markedet og kunderne er ikke i tvivl, de er vilde med abonnementsforretninger. Men hvad er det, som abonnementsmodellen kan?
Derfor er podcastens vært ekstrem vigtig
Værten er den tredje største grund til at lyttere forlader en podcast. Det handler om at finde frem til, hvordan du har det bedst som vært.
Podcasts kan fastholde modtageren i længere tid
Podcastmediet stiller ikke samme krav til modtagerens opmærksomhed, derfor er det nemmere at lytte til episoder end f.eks at se videoer.
Derfor er det en langsigtet strategi at starte en podcast
Når du køber annoncering, kan du næsten med det samme måle effekten. Starter du en podcast, så skabes den største værdi over lang tid.
Du kan understøtte din historie ved at starte en podcast
Laver du et opslag på de sociale medier, så rammer du alle. Med en podcast kan du samle de personer, som har det samme 'why' som virksomheden.
Hvornår bør virksomheden overveje at starte sin egen podcast?
Har virksomheden behov for at være hovedpersonen, eller er det nok at være gæstestjerne? Hvor meget kontrol over indholdet vil I have?
Hvordan gik iværksætterhistorier fra 3.000 – 50.000 månedlige downloads?
Iværksætterhistorier er Danmarks mest succesfulde iværksætterpodcast. Især aktualitet og professionalisme har været afgørende for væksten.
Derfor bliver corporate podcast mere udbredte i fremtiden
Lydformatet tilgodeser lytteren og passer perfekt ind i en hverdag, hvor medarbejdere i forvejen skal forholde sig til meget information.
Hvilke rolle har du som vært på en podcast?
Som podcastvært er du bindeledet mellem: Gæsterne, lytterne og evt. samarbejdspartere. Du skal skabe et rum, der favner alles interesser.
Du kan både lave annoncering og brandet content på andres podcast
Hvis du gerne vil rammer lytterne på en andens podcast, kan du enten vælge annoncering, eller brandet content. Men hvad bør du vælge?
Hvad kan virksomheder bruge podcastmediet til? Med Esben Østerby og Jakob Linneberg
Podcasts er ekstremt populære, men hvilken forretningsværdi giver de? Og hvilke overvejelser skal virksomheder gøre sig om brugen af mediet?
Skab motivation ved at gøre medarbejdere til medejere
Både medarbejdere og medejere er motiveret, men ikke at det samme. Medejerne tænker på virksomheden, medarbejderen tænker på chefen og jobbet.
Virksomheder skal turde fejle og være originale
Du vinder ikke, ved at være lige som alle andre. Virksomheder skal turde prøve sig frem og være originale i stedet for fejlfrie kopier.
Hvordan forbliver en virksomhed effektiv efter startup-fasen?
Startups buldrer derudaf med 120 km/t, etablerede virksomheder kører 80 km/t, men hvordan forbliver virksomheden effektiv efter startup-fasen?
Virksomheder oparbejder gæld i processer og aktiver
Ved at se på konsekvenserne af en beslutning på den lange bane, vil du indse, at du også oparbejder gæld, som du ikke umiddelbart tænker på.
Hvilken værdi skaber aktiviteter for medarbejderne?
For at virksomheden kan se pointen i at investere i medarbejderaktiviteter, så skal I kunne måle effekten. Men hvordan måler I effekten?
Sådan gør du dine kunder mere værdifulde
Dine kunder er meget mere værd, end du måske regner med. Eller nogle af dem er. Spørgsmålet er, hvordan du finde de mest værdifulde kunder?
Et kommercielt mindset handler om at binde strategi og eksekvering sammen
Tænker du kommercielt kræver det, at du både kan holde øje med vejen, men også ændre destination og planlægge ruten på samme tid.
Eksperimenter bør understøtte virksomhedens udvikling
Nøglen til fremtidens virksomheder er gemt i kontinuerligt at udfordre egne antagelser. Du kan ikke spå om fremtiden, den skal skabes.
Hvorfor er der behov for en CCO (Chief Commercial Officer)
CCOen i Morningtrain har til opgave at udvikle virksomheden gennem indsatser på tværs af det strategiske, taktiske og eksekveringen.
Det er god forretning at sige nej til de forkerte kunder
Der er stor forskel på kunder selvom de indledningsvis køber for det samme. Den sværeste disciplin i salg er at vide, hvornår du skal sige nej.
Sådan gør du dine medarbejdere mere værdifulde
Spil dine nuværende medarbejdere endnu stærkere, ved at ansætte kollegaer, der supplerer dem på fagligt og talentmæssigt.
Morningtrains kommercielle succes. Med Thomas Østerkjerhuus
Hvordan sikrer Morningtrain, at virksomheden står stærkest i fremtiden? Det ansvar er blevet placeret hos CCO Thomas Østerkjerhuus.
Hvordan fungerer ledelse i Morningtrain?
Ledelse kan godt være ret så ukonkret for: Hvad er ledelse? Hvordan foregår god ledelse? Hvorfor overhovedet lede i første omgang?
Udvikling af medarbejderen skal have fokus på målbar adfærd
Det er ikke medarbejderens viden eller stillingsbetegnelse, der skaber værdi for virksomheden. Det er beslutningerne og handlingerne.
Derfor skal virksomheder benytte sig af tidsregistrering
Forestil dig at køre marketing afdelingen uden at brug af data. Sådan er det at lede medarbejderne uden brug af tidsregistrering.
Hvorfor er subkulturer så vigtige?
Du kan ikke forvente at alle i en virksomhed med 20+ ansatte har lige tætte relationer. Fokuser på at skabe færre med meget stærke relationer.
Hvilken værdi giver det at dokumentere processer?
Dokumentation af processer og tjeklister kan både mindske fejl og forbedre medarbejdernes mulighed for nytænkning og problemløsning.
Hvordan foregår onboardingen i Morningtrain?
Morningtrain har først i de sidste par år fået (mere) styr på onboardingen, en proces, der nemt bliver overset i en virksomhed med høj vækst.
Hvordan foregår rekrutteringen i Morningtrain?
Hvis den perfekte rekruttering var opfundet, så fandtes der ikke fejlansættelser. Det gør der så husk at eksperimenter med rekrutteringen.
Husk at spørge medarbejderne hvilke aktiviteter der skal arrangeres
Virksomhedens medarbejdere har forskellige sociale behov. Prøv at betragt dem som kunder og spørg ind til, hvilke aktiviteter de ønsker.
Hvordan fungerer TAJSS-modellen?
TAJSS-modellen skaber rammerne for tydelig sammenhæng mellem løn, karriere, adfærd og ansvar ved klart af definere rollerne.
Hvordan fungerer Morningtrains maskinrum? Med Thomas Østerkjerhuus
"Indsigt giver udsyn, men kun handling skaber forvandling". Morningtrain tør handle ambitiøst og det gør de fordi de kan måle effekten.
Derfor skal du nytænke processerne, som understøtter dine medarbejdere
Oplever du tilbagevendende processer, der ikke fungerer optimalt (længere) så skal de nytænkes. Det gælder især i forhold til medarbejderne.
Derfor skal lederne altid kigge indad
Når der opstår problemer, så kan ledelsen enten vælge at tage ansvaret, lære noget og stå stærkere i fremtiden, eller fralægge sig ansvaret.
Derfor er kultur og adfærdsændringer en ledelsesopgave
Børn gør ikke, hvad forældrene siger, de gør det, deres forældre gør. Dine medarbejdere har det på akkurat samme måde, så du skal gå forrest.
Hvordan kobler værdierne sig til virksomhedens vision
Virksomhedens vision er målet for rejsen, mens værdierne gerne skulle sørge for, at virksomheden rejser så langt som muligt hver dag.
Værdierne skal favne alle medarbejderne uden at skabe splid
Vi har alle værdier, som vi vægter højt og som sætter retningen for vores beslutninger. Men værdier kan også skabe gnidninger og konflikter.
Hvordan oversættes værdierne til konkret adfærd?
Værdier er lige så meget værd, som det papir de er skrevet på, indtil de kommer ud og lever i virksomheden gennem daglig adfærd og rutiner.
Derfor er det vigtigt at medarbejderne investerer tid i hinanden
Relationer opstår og udvikler sig, hvis medarbejderne investerer tid i det. Det kan give god mening, ikke kun at kommunikere pr mail.
Hvad er værdien af at benytte eksterne konsulenter?
Eksterne konsulenter kan både være spild at tid og penge, eller ekstremt værdifulde. Find gerne nogle faste betroede samarbejdspartnere.
Hvordan kommer værdierne ud og leve i virksomheden?
Det lette arbejde er at finde frem til jeres værdier - det svære er at implementere dem i virksomheden. Det arbejde stopper aldrig😳
Hvordan fastholder Morningtrain deres ansatte?
Medarbejderne er din virksomheds vigtigste investering. Det er også en investering som du aktivt skal holde på, ellers forsvinder den.
Hvordan former Morningtrain deres kultur? Med Thomas Østerkjerhuus
En stærk kultur er med til at virksomheden vinder i fremtiden. Kulturen sætter både retning for de bevidste og ubevidste beslutninger.
Hvorfor er customer lifetime value et af de vigtigste tal i din virksomhed?
Ønsker du at vækste din virksomhed, er det afgørende at du køber de rigtige kunder, til den rette pris. Begge dele kræver at du kender CLV.
Derfor skal du se salget som et samarbejde der skaleres over tid
Et samarbejde forudsætter at begge parter får lige meget ud af at arbejde sammen. Det kræver dog, at du formår at opbygge tillid løbende.
Virksomheden skal bygges op omkring mersalg
Kunder er dyre. Hvis du ikke har mersalg og gensalg som topprioritet og kun fokuserer på nysalg, så får du udfordringer i fremtiden.
Hvordan fungerer Morningtrains salgstragt? Med Thomas Østerkjerhuus
Hvis du gerne vil udvikle dit salg, kan være en god idé at kigge på resten af din forretning og især den værdi du i dag skaber for kunderne.
Derfor skal du huske at være uenig med kunden
Hvad er chancerne for at kunden ved, hvad den perfekte løsning er, eller at du kender kundens situation og rammer? ... Læs mereDerfor skal du huske at være uenig med kunden
Derfor er det vigtigere at skabe tillid end salg
Du køber af dem du stoler på, ja det er lidt en kliché at skrive – men det er også ... Læs mereDerfor er det vigtigere at skabe tillid end salg
Derfor handler det om kundens behov og ikke dit produkt
Du har jo ikke behov for et par nye sko. Du har behov for at muntre dig selv op, fejre ... Læs mereDerfor handler det om kundens behov og ikke dit produkt
Hvorfor er det afgørende altid at skabe en succesfuld businesscase?
En businesscase er et “simpelt” regnestykke, hvor direkte og inddirekte omkostninger ved at vælge din løsning trækkes fra den værdi ... Læs mereHvorfor er det afgørende altid at skabe en succesfuld businesscase?
Hvorfor skal virksomheder hele tiden udvikle den værdi de skaber?
Hvis du ikke udvikler så afvikler du. Sagt med andre ord, markedet og dine kunders behov ændrer sig hele tiden ... Læs mereHvorfor skal virksomheder hele tiden udvikle den værdi de skaber?
Sådan kan ledere være med til at skabe en ansvarlig kultur
Du kan godt sammenligne virksomhedens kultur med virksomhedens vaner. Vaner er det der gøres automatisk, det er ikke det du ... Læs mereSådan kan ledere være med til at skabe en ansvarlig kultur
Sådan understøtter virksomheder en fejl- og læringskultur
De fleste mennesker er vokset op med et forvrænget billede af det at fejle. Vi tror det er dårligt, noget ... Læs mereSådan understøtter virksomheder en fejl- og læringskultur
Ved at faseopdele din service skaber du tillid hos kunden
Det kan godt være, du ved at den dyre løsning er den bedste for kunden, men før du kan sælge ... Læs mereVed at faseopdele din service skaber du tillid hos kunden
Hvilke kunder bør en virksomhed gå efter?
Kunderne betyder alt for virksomheden – eller de rigtige kunder betyder alt. Da virksomheden ikke overlever uden økonomi, bliver kunderne ... Læs mereHvilke kunder bør en virksomhed gå efter?
Derfor sælger du som B2B virksomhed mere forretning
En case er egentlig bare en problemstilling, der stilles til rådighed for andre i en bestemt kontekst og med et ... Læs mereDerfor sælger du som B2B virksomhed mere forretning
Hvordan skaber Morningtrain værdi for kunderne? med Thomas Østerkjerhuus
Virksomheder enten udvikles eller afvikles. Du kan ikke bare blive ved med at gøre det samme og forvente af vinde i fremtiden.
Sådan fungere branding hos dine kunder
Noget af det vigtigste som du kan investere i, som både privat person og som virksomhed, er stærke relationer. Jeg ... Læs mereSådan fungere branding hos dine kunder
Hvordan skaber LinkedIn værdi for virksomheden?
En case er egentlig bare en problemstilling, der stilles til rådighed for andre i en bestemt kontekst og med et ... Læs mereHvordan skaber LinkedIn værdi for virksomheden?
Hvordan får du succes på LinkedIn? Med Thorleif Gotved
Der findes ikke en gylden løsning til succes på LinkedIn. Du skal derimod benytte LinkedIn på den måde, som giver mest mening for dig.
Hvad er en case?
En case er en problemstilling som du stiller til rådighed, enten for at få en ny løsning, eller for at vurdere en persons løsningsforslag.
Hvordan laver du en god case?
En god case starter med formålet for casen; gøres virkelighedstro; har faste og trilstrækkelige rammer; afsluttes med den rette feedback.
Hvordan sikrer du, at dine medarbejdere lærer nyt og udvikler sig?
Hvis du ikke kan se fomålet med noget, så gider du ikke gøre det. Det gælder også for dine ansætte, når det handler om læring og udvikling.
Hvordan understøtter mikrolæring medarbejdernes udvikling?
Læring er ændringer i din adfærd, så du får en adfærd, der medfører bedre resultater. Adfærdsændringen bør ske gennem små skridt i praksis.
Hvordan udviklinger du dine medarbejdere gennem cases?
Sportsfolk udvikler sig ikke mest når de konkurrer, men det gør de når de træner. Cases kan give dine medarbejdere mulighed for at træne.
Hvordan understøtter du medarbejdernes karriere med cases?
En karriere handler om sammenspillet mellem faglig udvikling og et øget mængde ansvar og (selv)ledelse. Cases kan understøtte begge dele.
Sådan udvikler du medarbejderne så de understøtter strategien
En ny strategi betyder, at virksomheden og medarbejderne skal gøre noget nyt. Det kræver en ny adfærd og nye kompetencer, der skal udvikles.
Hvorfor skal virksomheder bruge cases? Med Nicklas Pyrdol
Mennesker lærer bedst når vi har et problem, som er relevant for os og som vi skal løse. Cases giver en mulighed for at træne problemløsning.
Hvad er forskellen på målene i OKR og KPI?
OKR handler ikke kun om hvilke mål medarbejderne har, men også om at forstå hvorfor målene er relevante, og hvornår de ikke længere er det.
Hvordan finder du de skjulte omkostninger i virksomheden?
Alle aktiviteter kan gøres godt, og de kan gøres mindre godt. Ved at fokusere på kvaliteten af alt I gør, kan i minimere meget skjult spild.
Hvor meget medbestemmelse skal medarbejderne have?
Fratager du medarbejdernes mulighed for indflydelse, bliver de demotiveret. Hvis du giver dem for mange valg, mister de evnen til at handle.
Hvorfor er forandringsledelse afgørende for implementeringen?
For at bruge færrest mulige ressourcer i en forandringsproces, så handler det om at du både gøre de rigtige ting og i den rigtige rækkefølge.
Hvad skal der til for at lede en forandringsproces?
Medarbejderne skal både gøre noget nyt og forholde sig til usikkerheden i at gøre noget nyt, derfor skal ledelsen understøtte den sidste del.
Disse fire kompetencer understøtter ledelsen af forandringer
Forskellige situationer kræver forskellige typer af ledelse. Når det gælder forandringsledelse er der fire vigtige ledelseskompetencer.
Hvordan sætter virksomheder mål, der understøtter deres formål?
Inkluderes medarbejderne i udarbejdelse, prioritering og udvælgelse af mål, giver det den enkelte indsigt i koblingen mellem mål og formål.
Hvorfor er det vigtigt at dele møder op i to typer?
Møder kan deles ind i to typer: Koordineringsmøder og relationsmøder. Udfordringerne opstår, når de to mødetyper ikke adskilles.
Hvordan bliver virksomheder bedre til at prioritere det rigtige?
Virksomheder skal skabe tid, til at reflektere og stille de rigtige spørgsmål, så de rigtige og realistiske opgaver kan prioriteres ind.
Hvordan sikrer virksomheden at møderne bliver effektive?
Møder er afgørende for virksomhedens succes, men de kan også være spild af tid. Effektive møder, er møder hvor formålet altid er i fokus.
Hvorfor skal medarbejderne trænes i at sætte egne mål?
En vigtig ingrediens i OKR er, at medarbejderne formår at prioritere, og forstå prioringen af, de rette mål. Det skal trænes hos den enkelte.
Derfor handler OKR om ledelse, kultur og mindset
OKR er bare værktøjet. For at bruges korrekt kræver det , at virksomheden, kulturen, lederne og medarbejderne har de rette forudsætninger.
“Hvordan implementerer du succesfuldt OKR?” Med Jakob Møller Beck
OKR (Objective Key Results) er et styringsværktøj, der sikrer at hele virksomheden løber samme vej, men hvordan implementeres det med succes?
Sådan bruger du NABC til at lave en skarp salgspitch
Der findes ikke én universel pitch-model, da det vil afhænge af modtager og konteksten, men NABC giver et godt udgangspunkt at arbejde ud fra.
Sådan sætter du struktur på virksomhedens innovationskultur
Træner du medarbejderne i samme pitch-model, sikrer du, at idéerne både bliver skarpere og mere sammenlignlige på tværs af virksomheden.
Hvordan benytter du pitchen som en del af dit salg?
Salgspitchen kan benyttes til at kvalificere dine leads og finde ud af om kunden og/eller sælgeren spilder sin tid.
Hvorfor er det vigtigt at kunne pitche som en del af salget?
Du har nok et anstrengt forhold til sælgere, men du sælger selv hele tiden. Pitchen hjælper dig med, at du får solgt din idé rigtigt.
Hvorfor er pitchen en vigtig del af virksomhedens innovation?
Ved at implementere et pitchværktøj som en fast del af at præsentere idéer sikrer virksomheden også en højere kvalitet af idéer.
Derfor skal medarbejderne træner deres kommunikation
Den måde du kommunikerer på, påvirker måden, du tænker på og omvendt. Ved at træne medarbejdernes kommunikation træner du deres mindset.
Derfor skal virksomheder altid starte med kundens behov
Hvis du gerne vil tjene penge til virksomheden, så du kan få udbetalt løn, så er du afhængig af, at kunderne har behov for det du sælger.
Derfor skal du huske at overveje alternativerne og konkurrenterne
Måske er din idé, dit produkt, eller din service, ikke den bedste løsning. Husk alternativerne så virksomheden kan træffe en bedre beslutning.
Hvorfor er det så vigtigt at nævne konkurrenterne i din salgspitch?
Kom modtagerens tanker i forkøbet, ved at adressere hvilke konkurrenter, der findes og hvor du adskiller dig fra det de tilbyder.
“Hvordan kan pitchtræning fremtidssikre virksomheden?” Med Lauge Vagner Rasmussen
Hvis virksomheden gør deres medarbejdere jedre til at piche, forbedre I også innovation gennem bedre struktur og beslutningsgrundlag.
“Hvorfor skal virksomheder have styr på kernefortællingen?” Med Kristian Scharling
Dit brand, og derfor din kommunikation, er en kombination af det du siger og gør. Kernefortællingen skaber en rød tråd for virksomheden.
“Hvordan udvikler du din kommunikative kompetencer? Med Taregh Jasemian
TED Talk formatet handler om at lave almindelige mennesker, til fantastiske fomidlere og det handler om personlig udvikling.
Hvorfor er budgettet så vigtig for virksomheden? Med Karsten Madsen
Strategien er retningen, men budgettet er roret, som skal bevise at kaptajenen (Læs: CEOen) kan finde ud af at styre skibet.
Hvorfor skal du bruge humor i din kommunikation?
Hvis du gerne vil have modtageren til at huske dit budskab, eller det du fortæller, skal du huske at aktivere deres følelser (gennem humor).
Virksomheder skal mestre effektive præsentationer
Det handler om at have en klart mål, skabe troværdighed og guide modtageren gennem dit oplæg, så personen med de rigtige tanker.
Fremtidens virksomheder skal fokusere på mere end fællesskabet
Nogle virksomheder håndterer modgang godt, andre gør ikke. Det handler om at have styr på retning, regler, rammer, roller og relationer.
Fremtidens virksomheder forstår at udnytte scenen🎧
Scenen er hver gang du har andres opmærksomhed rettet mod dig. Des bedre du kommunikerer, des større succes får du og din virksomhed.
“Hvordan ser fremtidens rekruttering ud?” Med Nicklas Pyrdol og Kenneth Bo Jensen
CV og ansøgning er en indgroet del af rekrutteringen, men det er absolut ikke den bedste måde at rekruttere den rette medarbejder på!
Hvordan skaber du stærke relationer (som virksomhed)?
Noget af det vigtigste virksomheder kan investere i, er stærke interne og eksterne relationer. Men hvordan gør virksomheder det i praksis?
Virksomheder skal investere i et psykisk stærkt arbejdsmiljø🎧
Konflikter og et psykisk ustabilt arbejdsmiljø er ikke kun hårdt for medarbejderne, det er decideret dårlig for virksomheden.
Hvad er forretningsværdien af inspiration? 🎧
Inspiration er afgørende for at udvikling din virksomhed, medarbejderne og kunderne. Men hvordan prioriterer du hvilken inspiration?
Morningscore ændrer deres vækststrategi🎧
Ekstern kapital er en ressoucer som alt andet. Den er styret af af udbud og efterspørgsel og kan blive for "dyr" for virksomheden.
Gør værdierne til virksomhedens Nordstjerne🎧
Hvordan skaber du en fælles retning for alle beslutningerne i virksomheden? I Webamp har de deres værdier som Nordstjernen for medarbejderne.
Værdien af en løbetur afhænger af kunden🎧
Spørgsmålet er ikke, hvor meget du kan tage for din service, men i stedet: Hvilke kunder vil betale mest for din service?
Virksomheder skal kende spillerreglerne for fremtiden🎧
Virksomheder skal ikke kun kunne reagere på historisk data, de skal også skabe fremtiden ved at turde eksperimentere.
Digitalisering handler om at være modig🎧
Hvilke udfordringer er der i forhold til digitalisering og hvilke muligheder er mest oplagte i 2020? Astrid Haug deler hedens viden med dig.
Hvad kan virksomheder lære af Lakserytteren 🎧
Internettet giver virksomheder uanede muligheder, hvis virksomhederne tør være mere kreative på de forskellige digitale platforme.
Hvorfor er økonomifunktionen vigtig for virksomheder? 🎧
Økonomifunktionen bør give et klart billede af, hvordan din virksomhed performer og hvilke udfordringer og muligheder I har.
Hvorfor er samfundskontrakten afgørende for din virksomhed? 🎧
Samfundskontrakten er et gensidigt forhold mellem et stærkt samfund og stærke virksomheder. Det har Tue Mantoni skrevet en bog om.
ProOwnedCycling Tjente penge, da de fik styr på processerne 🎧
Der er en stor forskel på at få en idé og skabe en kommerciel succes. Oscar fra ProOwnedCycling deler deres erfaring med at skabe en succes.
Hvorfor er branding så afgørende for Morningscore? 🎧
Det handler om diskussionen om at tænke kortsigtet og langsigtet. Koldkanvas giver salg i dag, branding gør det nemmere at sælge i fremtiden.
Professionelt salg er en holdsport 🎧
Hvordan foregår salg i en professionel salgs organisationsom Salesforce? Hvordan adskiller det sig fra salg i danske virksomheder?
Skab et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking 🎧
Salg kræver den rette investering og god ledelse for at lykkedes - især mødebooking. Et sammenspil mellem intern og ekstern mødebooking er optimalt.
Det kræver den rette profil for at udvikle salget 🎧
En salgs profil, er ikke bare en salgsprofil. Hvis virksomheden ønsker at udvikle salg, så kig mod en salgsprofil med iværksættererfaring.
Sådan kan real time data fordoble effektiviteten i salg 🎧
Det handler ikke kun om at vide præcist hvem din ideelle kunde er - du skal også have styr på, hvornår du skal ringe til dem. Svaret: Real time data i salg.
Hvordan skaber virksomheder et kommercielt mindset? 🎧
Hvordan sikrer du at alle medarbejrdere går efter samme mål "At stille virksomheden stærkst muligt i dag og i fremtiden?". Du skabet et kommercielt mindset.
Hvordan er PLEO kommet i gang med partnerskabssalg? 🎧
Partnerskabssalg kan være være ektremt værdifuldt for virksomheden, hvis det bliver gjort på den rigtige måde. Her kan du lære om PLEOs erfaringer.
Salg handler om god kommunikation 🎧
Salg handler om kommunikation og derfor er alle medarbejder i virksomheden automatisk en del af salgsafdelingen og bør trænes i at kommunikere rigtigt.
Hvordan får du succes med salg, hvis du ikke er sælger? 🎧
Hvis du vil skabe en virksomhed, så bliver du nød til at sælge - også selvom du ikke har lyst. Det kræver, at du arbejder med din komfortzone.
Enterprise salg forudsætter skarpe processer i salg 🎧
Enterprise salg er både komplekst, værdiskabende og indbringende, spørgsmålet er så bare: Hvordan får virksomheder succes med enterprise salg?
Tjekliste✔️: Sådan skriver du fængende e-mails og booker møder med CXOs
Hvordan kan virksomheder skalere opbygningen af relationer til kunder? Her får du en tjekliste til at komme i gang med skriftelig outreach.
Sådan starter du stærke relationer med skriftlig outreach 🎧
Virksomheder skal være verdensmester i at bygge relationer fordi mennesker køber af menensker de kender. Hvordan bliver du så det?
Hvordan bliver du proaktiv i samtalen med din kunder? 🎧
Virksomheder handler proaktiv i salgsprocessen hvis de italesætter de tanker som kuneden sidder med - og ikke kun svarer på kundens sprøgsmål.
Derfor Skal Virksomheder først og fremmest tjene penge 🎧
Det kan være svært at leve sundt, passe på miljøet og hjælpe andre, hvis du ikke ved om du får løn om en måned. Samme logik gælder for virksomheder
Derfor er fremtidens virksomheder optimistiske 🎧
Optimistiske virksomheder formår at handle i modgang, men det kræver optimistiske medarbejdere. Spørgsmålet er: Hvordan bliver medarbejderne optimistiske?
Hvilken forretningværdi har produktudviklingen i Morningscore? 🎧
Morningscore skal ballancere mellem at sikre omsætning gennem salg, men også styrke produktet gennem udvikling. Karsten deler hans overvejelser med dig.
LuggageHero lukkede endnu en crowdfunding under lockdownen 🎧
På det værst tænkeligt tidspunkt, lykkedes det LuggageHero at lukke endnu en crowdfunding runde. Jannik Lawaetz fortæller hvordan de håndterede lockdownen.
Lockdownen fik de tre founders i Statum til at fyre sig selv 🎧
De tre founders i Statum har fyret sig selv som følge af corona lockdownen. Virksomheden kan drifte og eksistere fint uden founderne.
Hos Daxiomatic går profit og formål hånd i hånd 🎧
Daxiomatic har ingen ledere, de har givet ansvaret til medarbjederne og så arbejder de formålsdrevet. Nåja, de tjener samtidig gode penge.
Når lockdownen skaber en nytænkende digitale oplevelse 🎧
Hvordan skaber du unikke oplevelser på internettet? Escape the Web er et nytænkende oplevelses koncept, der blev født under lockdownen.
Hvorfor er en ny partner vigtig for Morningscore? 🎧
Hvis virksomheden for sat det rigtige team, så er de allerede tæt på mål. Det handler om at dække alle de afgørende roller fagligt og personligt.
Hvordan skaber virksomheder mening for medarbejderne? 🎧
Når noget giver mening for et menneske, så oplever denne en følelse af succes. Hvis virksomheder kan vække denne følelse i medarbejderne står den stærkt.
Virksomheder skal både give overskud og mening 🎧
Virksomheder skal give overskud for at eksistere i næste måned, men for at eksistere i fremtiden skal de også give mening for kunder, ansatte og samfundet.
Fordelene og ulemperne ved en nichevirksomhed 🎧
Fremtidens virksomheder forstår at de ikke skal være noget for alle. At finde en niche kan meget vel være virksomheders vigtigste opgave.
Instafilm køber sig tid og investerer i nye koncepter under lockdownen 🎧
Virksomheder kan ikke spare sig gennem en krise. Det er tilgengæld en hårdfin ballancegang, når der skal spares et sted for at investere i nye koncepter.
Roccamores stærke community skaber muligheder under lockdownen 🎧
Relationer er afgørende i krisetider - relationer til kunder, leverandører og partnere. Roccamore er bygget på stærke relationer og et dedikeret community.
Hvorfor er Snevagten en kommerciel succes? Med Christoffer Gade 🎧
Virksomheders evne til at overleve handler om at have en økonomi. Christoffer deler med dig, hvordan at Snevagten er gearet til både med- og modgang.
Hvordan fungerer Snevagtens maskinrum? Med Christoffer Gade 🎧
For at vinde over konkurrenterne, gælder det om at have en mere fintunet maskine. Christoffer Gade fortæller her om maskinen bag Snevagtens succes.
Hvordan fungerer Snevagtens salgstragt? Med Christoffer Gade 🎧
Christoffer Gade har udviklet salgs og marketing indsatsen i Snevagten gennem de sidste 10+ år. Han deler sine erfaringer med dig her.
Hvordan skaber Snevagten mest mulig kundeværdi? Med Christoffer Gade 🎧
Virksomheder sælger ikke kun sko, online regnskabsprogrammer eller fortov ryddet for sne. Men hvad er det så, Snevagten reelt set sælger til kunderne?
Hvordan Erstatter Morningscore Deres Ledende Programmør? 🎧
At miste Mornignscores ledende programmør midt i en ambitiøs vækstfase, er som at skulle skifte dæk på ens bil mens man accelerer på motorvejen.
Hvordan Sikrer Dreamdata At Du Kan Stole På Marketing? 🎧
Kan du lide indholdet så kan du gøre mig en tjeneste 🙌 Jeg lægger en stor indsats i at producere ... Læs mereHvordan Sikrer Dreamdata At Du Kan Stole På Marketing? 🎧
Hvordan har Zetland skabt succes med et stærkt community? 🎧
Zetland har skabt et medie, som læserne/lytterne føler sig en del af og det stærke community har sikret nogle imponerende resultater for mediet.
Hvordan skaffer Morningscore de rette kompetencer og rådgivning? 🎧
Virksomheder kan ikke træffe de bedste beslutninger uden at søge hjælp og rådgivning. Fremtidens virksomheder har behov for hjælp udefra for at vinde.
Hvordan vækster Morningscore 10% hver måned i 2020? 🎧
En af de største udfordringer for fremtidens virksomheder er at balancere vækst, drift og udvikling. Følg startuppet Morningscore gennem hele 2020.
Hvad kan data lære dig om dine kunder? 🎧
Skal virksomheder give rabat og være en del af Black Friday? Spørgsmålet er faktisk om du overhovedet har et valg. Vi dykker ned i data og købsmønstre.
#128 – Værdien af en God Historie
Mennesker husker ikke fakta, vi husker derimod den gode historie. Fremtidens virksomheder skal blive bedre til at fortælle de rigtige historier.
“Derfor handler læring om prioritering og ikke mængde” Med Stine Schulz 🎧
I en hverdag fyldt med drift, har mennesker ikke meget tid til at lære nyt. Derfor er det vigtigt at prioritere, hvad vi lærer og hvordan.
Hvad får du ud af at tage en talenttest? Med Kenneth Bo Jensen
Det giver ikke værdi at tage en talenttest, hvis du ikke sammenholder den med dine problemstillinger. Det hele starter med tilbagemeldingen.
Hvorfor er Talenter vigtigere end Erfaringer? 🎧
Talentarbejde bliver en naturlig del af fremtidens virksomheder. Det handler om at bruge medarbejderne til det, deres hjerne har naturlig flair for.
Podcast🎧: Hvordan balancerer Statum mellem udvikling og drift?
Statum skiftede i 2018 titlen som startup ud med en mindre sexet title som traditionelt rekrutterings bureau. Her er hvad de har lært et år senere.
#122 – Skab dit brand ved at bygge gode historier
Episoden er relevant fordi: Internettet har givet virksomheder utallige muligheder for at styrke deres brand. Virksomheder havde før i tiden radioen, ... Læs mere#122 – Skab dit brand ved at bygge gode historier
#120 – Hvordan kan gode arbejdsvaner skabe effektive medarbejdere?
Virksomheder der performer har effektive medarbejdere - medarbejdere der forstår at prioritere benhårdt og nå mere på mindre tid. Men hvordan gør de?
Sådan øger i sammenspillet i virksomheden 🎧
Musikere bruger tusindvis af timer på at øve deres samarbejde så de kan levere en mindeværdig og ektraordinær oplevelse. Det kan virksomheder lære noget af.
Podcast🎧: Hvordan skaber uddannelse et fælles sprog i jeres projekter?
Kommunikation er altafgørende for et godt samarbejde. Gennem uddannelse får virksomheder et fælles sprog i projekter, bliver mere effektive og undgår fejl.
Podcast🎧: Hvorfor er det afgørende for virksomheder at være agile?
Virksomheder kan ikke længere planlægge sig til succes, de skal også kunne eksekvere uden at have al information til rådighed. Virksomheder skal være agile.
Podcast🎧: Sådan skaber projekter radikal innovation med den rette køreplan.
Innovation er afgørende for fremtiden virksomheder. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder skaber succesfuld innovation? Find inspiration her.
Podcast🎧: Hvordan har Freeway skabt en agil projektkultur ved at indføre 12 principper?
Freeway ApS har indført 12 principper, der er med til at sikrer mindre fejl og højere produktivitet hos deres medarbejdere. Læs mere her.
Podcast🎧: Hvorfor undervurderer virksomheder implementeringen af projekter?
Implementering er mindst lige så afgørende for om dit projekt bliver en succes, som selve udvikling. Vi dykker ned i hvorfor implementering er så svært.
Podcast🎧: Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet?
Episoden er relevant fordi: Når du påtager dig rollen som projektleder, følger der et ansvar med, et ansvar om at ... Læs merePodcast🎧: Hvordan bidrager en projektleder med værdi til projektet?
Podcast🎧: – Hvorfor er det så afgørende at forstå projektets interessenter?
Projekter skal både løses virksomhedens udfordringer og udfordringerne hos virksomhedens interessenter
Hvordan bidrager projekter til virksomhedens strategi? 🎧
Projekter kan give virksomheden strategisk superkræfter til at nå ambitiøse målsætninger, det kræver dog en sund projektkultur og en stærk ledelse.
#109 – Kunsten at Vende Underskud til Overskud
En turnaround betyder, at virksomheder gennem en strategisk indsats, vender et underskud til overskud. Spørgsmålet er, hvordan en sådan turnaround skabes?
Podcast🎧: Fremtidens virksomheder skal mindske pseudoarbejde
Langt de fleste virksomheder har opgaver og processer, der ingen værdi bidrager med. Disse opgaver og processer kaldes pseudoarbejde og skal stoppes.
#103 – Hvordan får du det meste ud af medarbejdernes talent?
Episoden er relevant fordi: Internettet har givet virksomheder utallige muligheder for at styrke deres brand. Virksomheder havde før i tiden radioen, ... Læs mere#103 – Hvordan får du det meste ud af medarbejdernes talent?
Podcast🎧: Hvordan Får Du Styr Den Digitale Kunderejse?
Dine kunder har bevæget sig online, men er din virksomhed fulgt med? Den digitale kunderejse fortælle dig, hvordan du fanger kunder, hvor de befinder sig.
Podcast🎧: Hvad er performance marketing? Med Halfdan Timm
Det handler ikke kun om at skaffe kunder, men at skaffe dem så billigt som muligt - så kan din virksomhed købe endnu flere kunder for samme pose penge.
Podcast🎧: Hvad er en virksomhed værd og hvordan finder du ud af det?
Værdiansætning af en virksomhed er afhængig af både køber og sælger. Du kan både tjene penge som sælger og som køber ved at forstå værdien af virksomheden.
#65 – Value Proposition er Vigtigere end Produktet
Value proposition kan nemt blive endnu et buzzword i den nærmest endeløse række af begreber iværksætterbrigaden lirer af til det ... Læs mere#65 – Value Proposition er Vigtigere end Produktet
Podcast🎧: Mersalg Giver Kunden Værdi
De fleste har en forkert opfattelse af mersalg. Mersalg handler om at forstå kundens behov og tilbyde ekstra produkter eller services som kunden ikke havde overvejet. Det handler om at skabe den rette værdi for kunden - ikke blot at skabe mere omsætning.
Podcast🎧: Derfor er Prisen Ligegyldig
Hverken virksomhed eller kunde er interesseret i at tale pris som det første. Det handler i stedet om, at du skal forstå kundens behov - og derefter hjælpe kunden med at forstå det. Hvis samtalen starte med prisen, er der gode chancer for, at kunden ender med den forkerte løsning.
Podcast🎧: Det Gode Salgsmøde
Hele slagsprocessen falder til jorden, hvis du ikke formår at holde et godt salgsmøde. Alle udgifterne til at skaffe mødet vil være fuldstændig spildte. Derfor skal virksomheden prioritere at træne og udvikle salgsmødet.
Podcast🎧: Kold Kanvas i Fremtiden
Virksomheder undervurdere effekten af kold kanvas - måske fordi vi alle har haft en irriterende telefonsælger i røret. Kold Kanvas kan være ekstremt værdifuldt, så længe det bruges intelligent.
Podcast🎧: Leads Skal Behandles Som Salg
Salgsprocessen er den vigtigste proces i virksomheden, men har du klare procedure for salget i din virksomhed? Et område, hvor de fleste virksomheder kan blive bedre, er processen i forhold til (hurtigt) behandling af leads.
Podcast🎧: I Har Alle Ansvar For Salget
Det er ikke (kun) sælgernes ansvar at sælge, det er hele virksomheden. Alle kontaktpunkter, mellem virksomhed og kunde, bidrager enten positivt eller negativt til salgsprocessen. Alle medarbejderne i virksomheden er en del af salgsprocessen.
Podcast🎧: Mål På Din Salgstragt
Hvis virksomheden ikke måler på alle salgsindsatser, er det umuligt at træffe bedre beslutninger. Du bør med andre ord måle på alle salgsinitiativer - hele salgstragten. En målbar salgstragt er forudsætningen for at udvikle dit salg og derigennem din virksomhed.
Podcast🎧: Du skal se salget som virksomhedens puls
Uden salg ingen økonomi der kan fordeles rundt i virksomeheden til løn, indkøb, produktudvikling og marketing. Derfor er salget virksomhedens puls.
#62 – Virksomhedsfaserne og Personlighed
Virksomheder bevæger sig gennem en livscyklus, bestående af forskellige stadier. Stadierne stiller forskellige krav til ledere og medarbejdere - krav til både kompetencer, erfaringer og personlighed.
#61 – Det Bedste StartUp Team
Teamet bag en virksomhed er altafgørende for succes. Spørgsmålet er, hvordan dette team bør se ud - og hvordan sikrer du, at virksomheden har det helt rette team. Her spiller personligheden en afgørende rolle.
#60 – Sådan Udvikler Du Din Personlighed
Virksomheder skal ikke blot udvikle medarbejdernes kompetencer, men også deres personlighed. Kompetencerne er bare væsenligt nemmere at udvikle på.
#59 – En Iværksætters Personlighed
Selvom det er svært at generalisere, så findes der nogle tendenser, når vi ser på iværksætteres personlighed. Kender du din egen personlighed, så ved du, hvor du måske skal lægge en ekstra indsats og undgå faldgrubber.
#58 – Personlighedens Strategisk Betydning
Medarbejdernes personlighed har strategiskværdi for virksomheden. Derfor bør virksomheder også i større grad tage personligheden med i strategiske overvejelser. I hvert fald, hvis virksomheden ønsker at lykkedes med strategien.
#57 – Modgang Påvirker Os Forskelligt
Mennesker har vidt forskellige måder, som vi håndetere modgang og risiko på. Nogle kaster sig hovedløst ud i nye projekter, andre er mere eftertænksomme. Det er vigtigt at kende dine medarbejdere, men endnu vigtigere at kende dig selv.
#56 – Er Du Ambitiøs Eller Teamplayer?
Det kan være svært, eller tæt på umuligt, at finde en medarbejder, der både kæmper for egne mål og er en teamplayer. Virksomheder har behov for begge typer, men i vidt forskellige funktioner.
Podcast🎧 – Hvordan får virksomheder mere ud af introverte & ekstroverte?
Din virksomhed består med alt sandsynsligvis af både introverte og ekstroverte medarbejdere. De to grupper skal behandles på vidt forskellge måder.
Podcast🎧: Personligheden kan give en indikation om fremtidig succes
Pligtopfyldende, eller conscientiousness, er en god indikator for professionel succes og en af de fem faktorer der beskriver din personlighed i 'Big Five'.
Podcast🎧 – Derfor er vi ikke alle sammen lige kreative
Vi har som mennesker forskellige forudsætninger for at arbejde kreativt - nogle synes det er det fedeste, andre bliver drænet af det.
Podcast🎧: Hvordan Hjælper ‘Big Five’ dig med at forstå din personlighed?
Big Five er den mest anerkendte og validerede persontest og derfor et rigtig godt udgangspunkt for at forstå din egen, eller medarbejdernes, personlighed.
Podcast🎧: Hvorfor er det vigtigt at du kender din Personlighed?
Mennesker er ikke ens. Vi adskiller os bl.a. gennem vores personlighed, som fortæller, hvilke præferencer vi har og hvornår vi performer bedst.
Hvorfor er social selling afgørende for virksomheder? Med Leif Carlsen
Vi som mennesker køber af dem vi stoler på og netop på det punkt er der digitale udfordringer og fordele som virksomheder skal huske.
Podcast🎧: Medarbejdernes adfærd er vigtigere end virksomhedens strategi
Din adfærd er meget mere afgørende for din succes, end du selv regner med. I denne artikel kan du læse mere om, hvorfor det hænger sådan sammen.
Podcast🎧: Hvordan Kan Growth Marketing Forbedre Din Marketingmaskine?
Du kommer ikke uden om marketing disciplinen som iværksætter. Steffen Hedebrandt klæder dig på med hans erfaringer og viden inden for growth marketing.
Fokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten!
Spørgsmålet er ikke længere om Amazon kommer til Danmark. Det store spørgsmål bør måske i stedet være, hvad betyder det ... Læs mereFokuser på det du er bedst til og lad Amazon stå for resten!
Byg tillid til dine kommende kunder sammen med influenter [influencer marketing]
Der var engang, hvor medierne bestod af radio, aviser/magasiner og TV. De tre typer af medier blev brugt til at ... Læs mereByg tillid til dine kommende kunder sammen med influenter
Instagram er et godt match med iværksætters passion og personlige historie
Du spørger måske dig selv om Instagram overhovedet er noget for dig. 1,7 millioner danskere er på Instagram, så der ... Læs mereInstagram er et godt match med iværksætters passion og personlige historie
#36 – Hjernen er dit vigtigste værktøj, sørg for at holde den skarp. (Niels Vium)
Din dømmekraft, og derfor også dine valg og beslutninger, afhænger af din mentale tilstand. I et studie af en række ... Læs mere#36 – Hjernen er dit vigtigste værktøj, sørg for at holde den skarp. (Niels Vium)
#34 – Brug din hjerne til at få idéerne, ikke til at opbevare dem (Lars Henriksen)
Som iværksætter er du kundeservice, du er ansvarlig for produktionen, du er sælgeren, du er regnskabsafdelingen og iøvrigt alt andet. ... Læs mere#34 – Brug din hjerne til at få idéerne, ikke til at opbevare dem (Lars Henriksen)
Hvorfor er content marketing vigtig for virksomheder? Med Thomas Bigum 🎧
Content marketing er enten svært, eller helt umuligt, at komme uden om som virksomhed. Thomas Bigum giver dig her et solidt udgangspunkt.
Derfor skal du podcaste som iværksætter (IværksætterAkademiet)
Du kender nok allerede podcastmediet. Der er også gode chancer for, at du abonnerer på flere podcasts (måske endda At ... Læs mereDerfor skal du podcaste som iværksætter (IværksætterAkademiet)
Podcast🎧: Statum fokuserede på problemet og droppede idéen
For iværksættere kan drømmen sagtens være, at få en investering - men det betyder ikke at lykken er gjort, selvom der står 500.000 kr. på bankkontoen.
Stop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag
Indse det, du har ikke uendeligt med tid som iværksætter, så brug den på at skabe noget kunderne vil købe. ... Læs mereStop med at spilde din tid som iværksætter – start med at pretotype i dag