Hvordan skaber LinkedIn værdi for virksomheden?

En case er egentlig bare en problemstilling, der stilles til rådighed for andre i en bestemt kontekst og med et konkret formål. Så det handler både om at kunne forklare problemet og sætte det i den rette kontekst.


En case er ‘bare’ en problemstilling, som virksomheden stiller til rådighed

En case er en problemstilling, som bliver stillet til rådighed over for andre. Der kan være tre forskellige formål med at stille en problemstilling til rådighed:

  • Afdækning af nuværende kompetencer.
  • Udvikling af nye kompetencer
  • Inspiration til løsningsforslag af cases.

Lige meget hvilke formål, så er det afgørende at casebeskrivelsen understøtter formålet og er gennemarbejdet og fyldestgørende. konkret betyder det blandt andet, at modtageren af casen har den tilstrækkelige information til rådighed, som det kræver at løse casen korrekt, eller komme med brugbare løsningsforslag. Du kan finde inspiration til at lave en god case her.

At stille en problemstilling til rådighed, kan give værdi for virksomheden på en række forskellige måder:

Fandt du artiklen interessant, så kan du lytte til hele episode 193 “Hvordan får du succes på LinkedIn? Med Thorleif Gotved”At Turde FM.

Tak fordi du læste med🙏
Brian Johannsen