Iværksætterens pensum

Jeg ved udemærket godt, at det er farligt at anbefale bøger, uden at vide hvem du er og hvilke udfordringer du sidder med. Herunder har jeg dog valgt at samle iværksætterens pensum: De bøger jeg vil anbefale at du læser inden du går igang som iværksætter.

Listen opdateres løbende…

The Power of Moments – Chip Heath og Dan Heath

“Why Certain Experiences Have Extraordinary Impact”

Læs bogen fordi: Chip og Dan Heath er nogle af mine personlige favorit forfattere, da deres bøger er interessante og aktivt bruger casestudier og undersøgelser til at bevise deres pointer. I The Power of Moments beskriver de, hvordan en virksomhed skaber ekstraordinære øjeblikke som kunder husker og deler. Det handler ikke om at være perfekt til det hele, men derimod have nogle få øjeblikke, som skiller sig ud.

Det får du ud af bogen: Du får et konkret værktøj til at udvikle unikke kundeoplevelser når du har læst bogen. I en tid hvor omtale kun bliver vigtigere og vigtigere, giver bogen dig et nødvendig fordel i kampen om at gøre sig bemærket.

Du kan købe bogen hos bl.a. Amazon. Den fungerer også rigtig dog som lydbog.


Syv Gode Vaner – Stephen R. Covey

“Personlig og professionel effektivitet”

Læs bogen fordi: 7 gode vaner er en klassiker inden for selvhjælps litteraturen. Der er nok gode chancer for du allerede kender den, men gør du ikke, så få den købt. Bogen giver dig et perspektiv på, hvordan du vælger at gøre de rette ting: De ting som er vigtig og som du reelt set kan gøre noget ved.

Det får du ud af bogen: I et iværksætterperspektiv, giver bogen dig de værktøjer, som du skal bruge til, ikke at spilde din kostbar tid. Især kapitlet om, kun at fokusere på det, du kan gøre noget ved, er guld værd. Bogen er let at overføre direkte til eksekveringen af din idé.


Jytte fra Marketing er Desværre gået for i dag – Morten Münster

“Sådan bruger du adfærdsdesign til at skabe ændringer i den virkelige verden”

Læs bogen fordi: En hver ændring i verden, forudsætter en adfærdsændring hos mennesker. Det gælder når du vil ændre måden du gør ting på, eller når du vil have dine potentielle kunder til at bruge dit produkt. Morten Münster beskriver, hvorfor det er så svært og giver dig et værktøj til, at undgå de største faldgruber.

Det får du ud af bogen: Bogen dækker både over en forklaring på, hvorfor det er så svært at lykkedes som iværksætter og hvorfor du skal tænke på mere, end bare dit produkt eller din service, hvis du vil lykkedes. Du kan spare dig selv for meget spild tid og sikre, at du hele tiden bevæger dig i den rette retning.


Desicive – Chip Heath og Dan Heath

“How to make better decisions”

Læs bogen fordi: Bogen er en udemærket forlængelse af ‘Jytte fra Marketing er Desværre gået for i dag’. Den går mere i dybden med, hvorfor vi mennesker er så dårlig til at træffe beslutninger. Den giver enkelte men effektive metoder, til at træffe markant bedre beslutninger.

Det får du ud af bogen: Min grundtese er, at dine chancer for at lykkedes som iværksætter, er proportionale med din evne til at træffe gode beslutninger. Bogen gør lige præcis det, den hjælper dig med at træffe bedre beslutninger.


The 22 Immutable Laws of Marketing

“Violate Them at Your Own Risk!”

Læs bogen fordi: Marketing er en svær disciplin, men også alt afgørende for din succes som iværksætter. Bogen går i dybden med, hvordan du sætter dig selv op til at vinde kampen om kunderne. Min anbefaling er at du læser bogen inden du vælger, hvilken idé du går i gang med.

Det får du ud af bogen: Bogen guider dig gennem 22 overvejelser som du bør gøre dig allerede inden du går i gang. Der er intet værre end at bruge lang tid på produkt udvikling, for så at ende med, ikke at kunne trænge igennem på markedet.


Opdateres…