Hvilke kunder bør en virksomhed gå efter?

Kunderne betyder alt for virksomheden – eller de rigtige kunder betyder alt. Da virksomheden ikke overlever uden økonomi, bliver kunderne også afgørende for de strategiske beslutninger. Netop derfor er det vigtigt at finde frem til de kunder, der er mest værdifulde for din virksomhed.

Den største værdi over tid skabes ved at turde tage nogle chancer

Hvorfor er det, at vi gang på gang ser iværksættervirksomheder, startups og scaleups vinde over etablerede virksomheder? Fordi den bedste løsning ofte forudsætter, at du tør tage nogle chancer og tør træde ved siden af.

Det kræver både mod, men især også selverkendelse at indse, at læring er en vigtig del af den bedste løsning. Oversat betyder det at kunden både skal:

  • Have det rigtige mindset
  • Turde træde ved siden af i jagten på den bedste løsning
  • Og evne at træffe beslutninger uden for lange beslutningsprocesser

I sidste ende skal virksomheden gå efter de kunder, der over tid får mest muligt ud af samarbejdet: De kunder, der har en høj CLV(Customer Lifetime Value).

I de fleste brancher vil virksomheden ikke tjene særlig meget på det første køb kunden foretager sig, så det er afgørende, at finde de kunder, der får så meget værdi ud af dine produkter eller din services, at de kommer igen.

Du kan også lytte med i episode 139, hvor Christoffer Gade fra Snevagten fortæller, hvordan han har udviklet virksomheden, ved at gå efter de bedste kunder.

Tak fordi du læste med🙏
Brian Johannsen


Episode: #194 – Hvordan skaber Morningtrain værdi for kunderne? med Thomas Østerkjerhuus
Gæst: Thomas Østerkjerhuus
Virksomhed: Morningtrain