Du er ikke James Bond. Du er ikke helten i historien og hvis du tror det, så har du virkelig behov for at læse videre. “Hvis du ikke er James Bond, hvem er du så” er et helt legitimt sprøgsmål at stille. Du er Q, det tekniske geni, der leverer gadgets til James Bond. Du redder ikke dagen, du hjælper andre til at redde dagen – du hjælper dine kunder med at redde dagen. Dine kunder er James bond!

Et opslag delt af At Turde (@atturde) den

Gør dine kunder til helten i deres egen historie

Det er på tiden at vende det klassiske iværksætternarativ på hovedet:

“Making the world a better place” – alle iværksættere nogensinde

Ovenstående er selvfølgelig en overdrivelse, men alligevel ikke langt fra sandheden. Prøv i stedet at vend fortællingen om og se dig selv som hjælperen, ikke helten. Se dit produkt eller service som den gadget, der hjælper helten, dine kunder, til at redde dagen og vinde.

Opgaven

Brug 15 minutter på at overvej:

  • Hvilken historie er dine kunde helten i?
  • I hvilke situation har de behov for din gadget?
  • Hvordan hjælper din gadget dem med at redde dagen?
  • Hvem fremstår som helten, din gadget eller kunden?
  • Hvad kan du gøre for at gøre kunden (endnu mere) til helten?

Efter øvelsen står du med en ny måde at præsentere dit produkt eller service på. Vinklingen er ikke længere, hvor fed du og din virksomhed er, men hvordan du gør kunden til helten. Det er nemlig på tide at indse, at du som iværksætter ikke er helten.

Skulle du have mod på daglige taktikker, der skal hjælpe dig videre som iværksætter, så er du velkommen til at følge At Turde på Instagram. Jeg ville også blive glad, hvis du efterlader en lille kommentar nederst på siden🙏