Sådan får du mest værdi ud af at deltage i en podcast – eksempelvis At Turde FM :)

Du har lige deltaget i At Turde FM, eller anden podcast. Det kan også være du har været med i en video, eller er blevet interviewet til en blog/artikel. Podcast episoden er blevet udgivet, men hvad gør du så nu?

Denne artikel er lavet, så du kan få mest muligt ud af den tid, du har investeret i at deltage i At Turde FM – men den kan også bruges i forhold til alt andet eksternt indhold.

Carl Kronika deler nogle tips med dig i denne video.

Hvis du ikke efterfølgende ligger en indsats i at dele og anvende den podcast du har været med til at lave, så misser du hele pointen med at deltage – i et forretningsmæssigt perspektiv. Det handler om, at du skal aktivere det indhold, som er skabt på baggrund af episoden på sammen måde, som du ville hvis det havde været en avis artikel.

Skab dig et overblik over de content formater, der er kommet ud af din deltagelse.

I forhold til At Turde FM har du en række muligheder for at bruge indhold skabt i forbindelse med podcast episoden. Det indhold dækker oftest over:

Jeg har lavet en hurtig guide til dig her.

Du får mest ud af din deltagelse i At Turde FM, hvis du har en strategi for, hvordan du vil bruge og bygge videre på indholdet. Det giver rigtig god mening, ikke blot at dele podcast/video, men i stedet at bygge videre på podcast og/eller video. Det kan du enten gøre ved at dele nogle nye tanker/idéer i forbindels med de enkelte opsalg, eller ved direkte at lave nye videoer eller artikler med udgangspunkt i materialet du kan finde på At Turde FM, eller youtube,

For at få det meste ud af at dele indhold generelt, bør du overvejet hvilket brand du ønsker at skabe. Leif Carlsen taler i en episode om social selling, om at det handler om at finde fire søjler at bygge din strategi (på LinkedIn) op omkring.

Du kan også overveje i fremtiden at dele opslag, podcast eller video endnu en gang. Der er ingen grund til at tro, at delinger, eller nye opslag, kun kan laves en gang.

Som Carl nævner i ovenstående video, så er det stærkere når andre finder dig relevant, end når du selv laver en video, en podcast eller en artikel.

Lig derfor en strategi og en plan for, hvordan du vil bruge indholdet, du har været med til at skabe.

Tjekliste efter du har deltaget i At Turde FM

Herunder finder du inspiration til, hvordan du får det optimale ud af, at deltage i At Turde FM. Det er selvfølgelig kun tale om inspiration 🙂

✅ Finde ud af hvilket brand du ønsker. Hvad er dine fire søjler?
✅ Lyt til episoden og skriv løbende tanker/reflektioner ned.
✅ Del episoden når den er udkommet. Husk at byg videre på indholdet.
✅ Lav en ‘how-to guide’, der giver læseren en tjekliste til at komme igang med det vi taler om. Del den som artikel.
✅ Del en video om deltagelsen i At turde FM, efter en uges tid.
✅ Læg en plan for, hvilket indhold, du skal lave de næste 2 måneder, med udgangspunkt i episoden. Brug evt. de highlights du finder på youtube.
✅ Lav en artikle på din egen hjemmeside om episoden, så kan du linke til den i andet indhold du skaber.
✅ Læg en plan for at dele hele episoden efter 3 måneder, 6 måneder og 12 måneder. Skriv det i kalenderen, så du får det gjort.

Jeg vil selvfølgelig sætte meget pris på, at du linker til At Turde FM, når du bruger indhold herfra. Det er dog ikke noget krav.

Rigtig god fornøjelse,

/Brian