Hvorfor er abonnementsforretninger fremtiden?
Markedet er i sidste ende styret af kunderne – hvis kunderne kan lide dit produkt bedre end konkurrentens, så køber de det. Så når abonnementsforretninger stormer frem, så er det i sidste ende fordi kunderne foretrækker den værdi som virksomhederne skaber, for den pris det koster. Men hvad er det, der gør at kunderne foretrækker abonnementsmodellen?
Abonnementsmodellen understøtter i sidste ende de gode forretningsbeslutninger
“De virksomheder, der vinder i fremtiden, er de virksomheder der træffer de bedste beslutninger”, det er nok noget de færreste kan argumenterer mod. Det er derfor ret interessant om hvorvidt abonnementsforretninger er målet for de gode beslutninger eller midlet til at træffe dem. Jeg tror på det sidste.
I episoden har jeg inviteret Tobias Binau og Jakob Soderberg fra Upodi forbi, for at blive klogere på, hvorfor abonnementsforretninger (måske) er fremtiden? Emnerne vi kommer omkring er:
- Sådan ser opstarten af en abonnementsforretning ud.
- Abonnementsmodellen udfordrer de klassiske forretningsmodeller.
- Du lærer dine kunder bedre at kende gennem et fast forhold.
- Virksomheder kan handler proaktivt eller reaktivt på data.
- Det tekniske kan blive en kommerciel begrænsning.
- Data giver mange muligheder… og udfordringer.
- 3 grunde til at abonnementsmodellen stiger i popularitet.
- Det er umuligt at forudsige, hvem din konkurrent er i fremtiden.
- Byg abonnementsforretningen på en skalerbar platform.
Episoden er en del af serien Spotlight på Abonnementsforretninger, der produceres sammen med Upodi.
Tak fordi du læste med🙏
Brian Johannsen