Hvordan fungerer Morningtrains maskinrum?

Når du kigger på dine kunder, så er de mest attraktive kunder, de kunder der har en høj ‘Customer Lifetime Value’ (CLV) – de kunder, der giver mest (økonomisk) værdi til virksomheden. Hvis du begynder at se sådan på medarbejderne også, så er det også værd at invester i tiltag som sikrer, at de bliver længere og får de bedste rammer for at levere værdi.

Morningtrain fintuner maskinrummet med indsigt fra tidsregistrering og handling

“Indsigt giver udsyn, men kun handling skaber forvandling”. Oversat kan det betyde at data er afgørende for at du kan spotte potentielle veje at gå, men du skal også turde handle på den viden.

Et af de vigtigste våben i ‘optimeringen’ af maskinrummet i Morningtrain, er den indsigt som ledelsen får gennem deres tidsregistrering. Et værktøj, der bliver brugt til at styre retningen for indsatsområder i virksomheden – og ikke den enkelte medarbejde. Thomas Østerkjerhuus fortæller i episoden, hvilke tiltag Morningtrain har haft succes med at implementere for at lette og optimere de dagelige arbejdsgange og skabe grundlaget for den ‘rette’ kultur. Vi runder bl.a. emner som:

Halfdan Timm nævnte i en episode, at “I de blindes rige, er den enøjede konge”. Viden og data er et afgørende værktøj i jagten på de ‘bedste beslutninger’. Især et tal er afgørende at kende, når du skal gå fra at træffe ‘okay beslutninger’, til at træffe de ‘bedste beslutninger’: Opportunity cost.

Hvor tidsregistrering kan bruges helt forkert som styrings og kontrol værktøj, kan det også være den bedste investering for de virksomheder, der tør gå forrest og vil det bedste for deres medarbejdere🙌

Episoden er en del af serie ‘Hvordan ser Morningtrains forretningsmodel ud?’, der produceres sammen med Morningtrain.

Tak fordi du læste med🙏
Brian